eli juu nyt ajankohtaiseksi tullut päivittää auton valot kuntoon auto siis passat variantti 3bg 2002, ja nyt kun ois tarkotus värimaailmaa muuttaa valoissa niin rupesin tutkailemaan että minkäslainen kanta sinne lyhyihin menee kun _oletin_ että autossa on alkuperäisesti xenonit koska on xenonprojektorit lyhyillä sekä kaikki muutkin kilkkeet kuten pikakiinnitykset mitkä ovat käsittääkseni xenonvaloille tarkoitettu, mutta kun avasin polttimon suojan ja irroitin polttimon ajoumpiosta niin huomasin että poltin on perus halogeeni ja tarkalleen h7 kannalla, elikkä ite asiaan että kun autossa muuten on kaikki mitkä viittaisi että on xenonit mutta poltin on halogeeni nii uskaltaako heittää xenonpolttimot suoraan vai tarviiko ballastit niiden lisäks?
Sulla on alkuperäset halogeni umpiot, jos vilkku on lokarissa sitten lyhkäne ja sitten pitkä. Xenonumpiossa on reunimmaisena lyhkänen (D2S) sitten vilkku ja sitten pitkä sisimpänä.
Tottakai tarviit ballastit.
Umpiossa pitää myös olla hyväksynnät, tarkista ne. Haloissa merkintä menee HC/R (halo lyhyt ja pitkä) ja xenoneissa DC/R ja HR (xenon lyhyt ja pitkä + halo pitkä)
Last edited by ibel on 2.11.2015 18:02, edited 2 times in total.
ibel wrote:Sulla on alkuperäset halogeni umpiot, jos vilkku on lokarissa sitten lyhkäne ja sitten pitkä. Xenonumpiossa on reunimmaisena lyhkänen (D2S) sitten vilkku ja sitten pitkä sisimpänä.
Tottakai tarviit ballastit.
Umpiossa pitää myös olla hyväksynnät, tarkista ne. Haloissa merkintä menee H/CR (halo pitkä ja lyhyt) ja xenoneissa DCR ja HR (xenon pitkä ja lyhyt + halo pitkä)
Jultsu wrote:Ja tuon ikäseen tarvitaan vielä lampunpesurit + automaattinen korkeudensäätö, jos haluaa ajella katsastuksiin huoletta.
pesurit löytyy mutta automaattisesta säätäjästä ei varmuutta, ainakin on manuaalinen mut kun on ne pykälät 1, 2 ja 3 niin siinä saa vielä pykälän alemmas siitä 1 palkista, eli voiko olla mahollista että on molemmat,eli automaatti sekä manuaalikorkeuden säätö?
tänää tipahti postissa cobran h7 8000k slim ballisteilla, pitää vaikka ottaa työks tossa illemmasta
viel tääl jos neuvon sais että mite se lukitin mikä on polttimen kannassa millä saa polttimon lukittua lähtee irti? en usko että kiinteä ois sen polttimon kanssa.
Jultsu wrote:Ja tuon ikäseen tarvitaan vielä lampunpesurit + automaattinen korkeudensäätö, jos haluaa ajella katsastuksiin huoletta.
pesurit löytyy mutta automaattisesta säätäjästä ei varmuutta, ainakin on manuaalinen mut kun on ne pykälät 1, 2 ja 3 niin siinä saa vielä pykälän alemmas siitä 1 palkista, eli voiko olla mahollista että on molemmat,eli automaatti sekä manuaalikorkeuden säätö?
Ei ole autosäätöä. Se vaatii anturit etu+taka-akselelle, oman ecun, johtosarjan ja omat korkeudensäätömoottoritkin.
Se viiva asento on se "perusasento", jossa ne säädetään näyttämään ohjearvojen mukaan. Sitte kun taakse tulee painoa sitten rullataan pykäliä isommalle, jollon valot säätyy alemmas.
Miks ihmeessä 8000K?? Mä oisin ottanu 4300K, paras valoteho ja näyttää lailliselta.
passatkuski01 wrote:viel tääl jos neuvon sais että mite se lukitin mikä on polttimen kannassa millä saa polttimon lukittua lähtee irti? en usko että kiinteä ois sen polttimon kanssa.
Se lähtee kiertämällä vastapäivään. Joudut toisen reunan katkasemaan, jotta saat johdot siihen sovitteeseen. Omassa aikanaan oli vähän viilattava sitä xenonin kantaa (kiinakuraa), jotta sain ne menemää paikalleen. Oli myös ihan työ saada se sovite lukittumaan, umpiot paikallaan tilaa ei oo liikaa. Vänkärin puolelta ku irrottaa koko ilmanputsarin kotelon ni saat reilusti lisää tilaa.
saa ne ostettuu sit eriksee jos haluaa uutta väri vaihtoehtoa, ite tykkään tosta valkosen ja sinisen välimaastosta nii tuli nyt hommattua , ja juu joutu itekki leikata siitä sivusta et sai menemää, hyvält näyttää , ainoo mikä meni varmaa vituiks oli kun laitoin sen värilinjan vai miksi nyt sanotaan niin väärälle puolelle, satuin laittamaan sen polttimon yläpuolelle, hetken kun olin katellu ohjeita myöhemmin niin näyttäis et tulis polttimon alapuolelle mutta en kyllä huomannu testissä mitään ongelmaa? vaikuttaako sitten kirkkauteen ku ei oo ku noista 35w xenoneista kokemusta
Värilinja?? Meinaatko sitä elektrodilankaa siinä ulkopuolella?? Se polttimo tais sopia sinne mihin asentoon vaan, vaikka onha siinä se kohdistus kolonen.
ibel wrote:Värilinja?? Meinaatko sitä elektrodilankaa siinä ulkopuolella?? Se polttimo tais sopia sinne mihin asentoon vaan, vaikka onha siinä se kohdistus kolonen.
joo, hitto ku ei tiiä noitte oikeita sanoja , mutta hyvä jos ei vaikuta mihikää on nimittäi erittäin vmäinen paikka mistä pitäisi koittaa laittaa poltin vielä kun et saa antaa osua mihinkään... mutta hyvin se sinne meni ja kiristy sit lopulta mitä muutamakymmen minuuttia tappelin sen lukitsimen kanssa
Ite totesin että vaikuttaa erioten pitkien käytössä tuossa 3BG umpiossa valokuvioon, jostain syystä. Eli kun se on sinne alas niin valasee paremmin. Ite kun pelasin noiden xenoneiden kanssa tuossa 3BG:ssä aika paljon.
Kunnon poltinhan ei pitäisi mennä paikoilleen kuin yhteen asentoon. Ja tuokin umpio on melko tarkka siitä miten sen polttimon sinne asettaa. Pienikin pituusero vaikuttaa saatavaan valoon paljon (tosin tuolla sävyllä taitaa olla ihan se ja sama) oissa halvoissa polttimoissa voi olla eroa siinä "valopallon" paikallakin, vaikka itse polttimot näyttäisi samalta.
Sitä polttimon soviterautaa ei välttämättä tarvitse katkoa poikki, vaan riittää kun polttimon liittimestä ottaa hiukan tavaraa pois. Sitten se mahtuu menemään läpi siitä kiinnitysraudasta.
pitää tänään kääntää vastapuolelle ja tsekata, en kyllä usko että ois väärin menneet ku uppos umpion syvennykseen vaivattomasti, siellä oli siis pelkkä syvennys eikä sitä lovea mihin tulisi se h7 kantaisessa oleva lovi.
vaikuttaako sulake valotehoon? koska nykyään on todennäköisesti 10-15ampeerin sulake valoille ja ohjekirjassa oli että vähintään 20ampeerin sulake?
Ei. Sulake ei toimi vastuksena. Sulakesuojaus mitoitetaan halutun oikosulkuvirtakestoisuuden mukaan. Eli jos sulla pienempi sulake kuin olisi tarpeen, niin se saattaa palaa herkemmin.