Onko Octavian ajotietokone tehty kuluttajaystävällisemmäksi kuin Golffin??
Olen ajellu jonkin verran tollasella TDI Octavialla ja sen kulutuksen saa alle 5 litran miten päin vaan... Omaa Golffia en saa kulkemaan oikein millään alle 5 litran. Se syö 205/55-16 renkailla noin 5.3 litraa jos ajelee kiltisti + et se on viä madallettu...
Octavialla saa ajella melkein miten vaan niin silti menee alle 5 satasella ja jos oikein pihistää niin lähempänä 4:ää menee (siis ajotietokoneen mukaan)... Octavia on vakio renkailla, mut en jaksa uskoa, et ne vaikuttaa noin paljon.
Puhutaan kuitenki litran erosta samalla koneella (saman tehoset)
Tuulilasin mukaan autoilla on 70kg ero kokonaismassassa. Octavia HB 1970kg ja Golf Variant 1900kg.
Ei pitäis tollasen painon tehdä mitään kulutukselle.
Välityksistä en tiedä, mutta tuskin nekään niin eroaa toisistaan... Sotkassa tietty on 77kw ja kolopallossa 74kw tehoa, et kait sekin jonku desin eron tekee
No ei se minun päivää pilaa vaikka eroa onkin, mutta ihan mielenkiinnosta, et miks on noin iso ero...
Nyt tulee mutua, mutta muistelen että noita ajotietokoneen lukemia voi säätää merkkihuollossa. Kannattaa siis mitata tankkauksien perusteella ja vielä saman huoltoaseman samalla pumpulla, niin että auto on saman verran kallellaan. Nämä mittaustulokset voi sitten kertoa huollossa ja pyytää säätämään.
Täytyypä koittaa tota tankkaus systeemiä... Kyllä mun mielestä Golffin pitäis syödä jo ton madalluksenkin takia hiukka vähemmän ku Sotka, joka on vakio alustalla
Sit tarttis vaan keksiä joku vähä pitempi reissu, et sais maantieajoo jonku parisataa kilsaa... No eihän se mitää syytä tartte, eiku baanalle vaan... No ehkei ihan vielä tänään