Golf IV -01 1.4 ei käynnisty
Posted: 4.10.2016 22:41
Eli kyseinen auto keittänyt pari kolme vuotta sitten. Tämän jälkeen auton kansi käynyt koneistuksessa ja tiivsteet, jakoremmi yms vaihdettu. Jako ei kuitenkaan ollut kohdalla ja auto käynyt pari kolme kertaa vajaan minuutin ajan.
Sen jälkeen seisonut kylmässä tallissa tähän päivään saakka. Nyt autoa on alettu remppaamaan ja jako on kohdallaan. Auto ei kuitenkaan käynnisty.
Aluksi paloi mittaristossa auton kuva jossa avain. Lisäksi epc ja moottorin merkkivalo. Pidin avainta virrat päällä lukkopesässä noin tunnin ajan ja avaimen merkki hävisi.
Ei lähtenyt käyntiin vaan käynnistäessä lopuksi "possautti" niin kovaa, että ilmanputsarin kansi lensi paikaltaan ja samoin putsari. Kansi oli kuitenkin ruuveilla kiinni....
Epäilin jos egr tai kaasuläppä pistää vastaan. Molemmat irrotettu ja putsattu. Egr on kuitenkin edelleen paskanen kun sen putsaus on aikalailla mahdottomuus. Akku oli irti toimenpiteen ajan. Edelleen palaa epc ja moottorin merkkivalo eikä lähde käyntiin. Possauttelee enemmän.
Hyllyssä on odottamassa uusi lämpötilatunnistin. Sen vaihdan seuraavaksi.
Lisäksi on ajateltu, että luetaan vikakoodit ja mitataan puristukset. On tuoretta bensaa ja tulpat vaihdettu. Kipinä tulee ja tulpat kastuu joten saa myös bensaa.
Tuleeko mieleen mitään millä tämän kaunottaren sais taas kehräämään vai poltanko ulkona ja juon samalla kaljaa...?
Sen jälkeen seisonut kylmässä tallissa tähän päivään saakka. Nyt autoa on alettu remppaamaan ja jako on kohdallaan. Auto ei kuitenkaan käynnisty.
Aluksi paloi mittaristossa auton kuva jossa avain. Lisäksi epc ja moottorin merkkivalo. Pidin avainta virrat päällä lukkopesässä noin tunnin ajan ja avaimen merkki hävisi.
Ei lähtenyt käyntiin vaan käynnistäessä lopuksi "possautti" niin kovaa, että ilmanputsarin kansi lensi paikaltaan ja samoin putsari. Kansi oli kuitenkin ruuveilla kiinni....
Epäilin jos egr tai kaasuläppä pistää vastaan. Molemmat irrotettu ja putsattu. Egr on kuitenkin edelleen paskanen kun sen putsaus on aikalailla mahdottomuus. Akku oli irti toimenpiteen ajan. Edelleen palaa epc ja moottorin merkkivalo eikä lähde käyntiin. Possauttelee enemmän.
Hyllyssä on odottamassa uusi lämpötilatunnistin. Sen vaihdan seuraavaksi.
Lisäksi on ajateltu, että luetaan vikakoodit ja mitataan puristukset. On tuoretta bensaa ja tulpat vaihdettu. Kipinä tulee ja tulpat kastuu joten saa myös bensaa.
Tuleeko mieleen mitään millä tämän kaunottaren sais taas kehräämään vai poltanko ulkona ja juon samalla kaljaa...?