
-09 Octavia 2.0TDI - Siivet jumii, mr musclekäsittelijää?
-09 Octavia 2.0TDI - Siivet jumii, mr musclekäsittelijää?
-09 Octavian siivet jumittaa, löytyisikö Keski-Suomesta ketään joka maksua vastaan suorittaisi tuon Mr Muscle-tsydeemin autoon? Kyseessä siis BKD moottori. Kiitos etukäteen! 

Re: -09 Octavia 2.0TDI - Siivet jumii, mr musclekäsittelijää
Moi.
Onko kenelläkään ajatusta miten 1.9TDI BXE koneeseen tehdään muskelointi? Ei löydy youtubesta videota bxe koneesta eikä googlekaan löydä kyseisestä mallista ohjetta. Lähes samanlainen kone on bkd? tästä löytyy video jossa laitetaan vaahto pakoputken irroittamisen jälkeen. Mutta tässä bxe koneessa on erilainen pakoputki ja irroitus on myös erilainen.
Yläpuolelta ei pääse turboon eikä egr putkeen käsiksi. Ja alapuolelta egr putkeen ei pääse myöskään käsiksi ellei poista pakoputkea ja siltikin taitaa olla ahdasta.
Eikös pakoputken poistolla saada sama tulos kuin egr putken kautta? Suoraan palopuolelle ahdin täyteen vaahtoa.
Ongelmana on heti turbon jälkeen oleva "pönttö" pakoputkessa. Se ei hievahdakaan ahtimen kyljestä vaikka olen löysännyt pannan ahtimen ympäriltä ja vinotuki joka tukee pöntön on myös irti. Muuta siellä ei ilmeisesti ole. Pöntön jälkeen onkin joustava osuus varsinaiseen pakoputken suoraan osaan, joten se ei pidä pönttöä paikallaan. Nyt on sormi suussa.
Remppa tehdään tietenkin tosimiesten tapaan pukkien varassa maata vasten selällään, joten ruuvimeisseliä isompaa työkalua ei vipuvarreksi saa.
Eli jokin vinkki tuon pakoputken irroittukseen tai sitten kokonaan uusi tapa miten saan vaahdon ahtimeen. Onko ainut tapa purkaa kaikki pois tieltä ja ottaa ahdin pöydälle? Perkule kun olisi tässäkin ahdin helposti käsiin saatavissa.
Onko kenelläkään ajatusta miten 1.9TDI BXE koneeseen tehdään muskelointi? Ei löydy youtubesta videota bxe koneesta eikä googlekaan löydä kyseisestä mallista ohjetta. Lähes samanlainen kone on bkd? tästä löytyy video jossa laitetaan vaahto pakoputken irroittamisen jälkeen. Mutta tässä bxe koneessa on erilainen pakoputki ja irroitus on myös erilainen.
Yläpuolelta ei pääse turboon eikä egr putkeen käsiksi. Ja alapuolelta egr putkeen ei pääse myöskään käsiksi ellei poista pakoputkea ja siltikin taitaa olla ahdasta.
Eikös pakoputken poistolla saada sama tulos kuin egr putken kautta? Suoraan palopuolelle ahdin täyteen vaahtoa.
Ongelmana on heti turbon jälkeen oleva "pönttö" pakoputkessa. Se ei hievahdakaan ahtimen kyljestä vaikka olen löysännyt pannan ahtimen ympäriltä ja vinotuki joka tukee pöntön on myös irti. Muuta siellä ei ilmeisesti ole. Pöntön jälkeen onkin joustava osuus varsinaiseen pakoputken suoraan osaan, joten se ei pidä pönttöä paikallaan. Nyt on sormi suussa.
Remppa tehdään tietenkin tosimiesten tapaan pukkien varassa maata vasten selällään, joten ruuvimeisseliä isompaa työkalua ei vipuvarreksi saa.
Eli jokin vinkki tuon pakoputken irroittukseen tai sitten kokonaan uusi tapa miten saan vaahdon ahtimeen. Onko ainut tapa purkaa kaikki pois tieltä ja ottaa ahdin pöydälle? Perkule kun olisi tässäkin ahdin helposti käsiin saatavissa.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: -09 Octavia 2.0TDI - Siivet jumii, mr musclekäsittelijää
Vaikka sen v-bandin mutterin löysää, niin yleensä ne v-hihnat on jääny niin lujaan kiinni et vaativat hieman koputtelua et lähtevät irti.
Sen leveän ulkopannan alla on kolme v-uraista palaa jotka pitää saada irti. Kun sen ulkopannan pultin ottaa kokonaan pois ni sitten yleensä pääse irrottamaan jo kaks noista kiinni jämähtäneistä paloista. Ja kun kaks on irti ni sitten se kolmaskin irtoaa yleensä kohtuu helposti.
Tuossa vielä kuva jossa näkyy ne kolme v-hihnaa.

Sen leveän ulkopannan alla on kolme v-uraista palaa jotka pitää saada irti. Kun sen ulkopannan pultin ottaa kokonaan pois ni sitten yleensä pääse irrottamaan jo kaks noista kiinni jämähtäneistä paloista. Ja kun kaks on irti ni sitten se kolmaskin irtoaa yleensä kohtuu helposti.
Tuossa vielä kuva jossa näkyy ne kolme v-hihnaa.

Re: -09 Octavia 2.0TDI - Siivet jumii, mr musclekäsittelijää
Tämä edellinen vinkki oli oleellinen. Sain pakoputken siirrettyäni laitettua mr.musclea ahtimeen. Johtuen matalasta työasennosta en päässyt käsiksi egr:ältä tulevaan putkeen, joten en saanut ahdinta "täytettyä" ylhäältäpäin vaan ruiskutin sivultapäin, joten ei varmasti vaahto mennyt täysin ahtimen jokaiseen nurkkaan. Kuitenkin vaikutus oli toimiva ja moottori ei mene enää vikatilaan kylmänä kiihdytettäessä ja alakierroksille tuli tehoa lisää.Tero Paalanen wrote:Vaikka sen v-bandin mutterin löysää, niin yleensä.... [/url]
Täytyy ajaa kuitenkin auto nosturille lähiaikoina ja uusia käsittely egr putken kautta. Nosturilla tuo purkaminen sujuu arviolta reilussa 30 minuutissa, kun nyt tietää mitä tekee. Näin siis -08 vuoden BXE koneessa.