Jäähdytysnesteen lorina
-
Jäähdytysnesteen lorina
Onkos normaalia -02 tdi passatissa, että käynnistyksen jälkeen hetken ajan saattaa kuulua
veden lorinoita? Kuulostaa kuin nesteet lähtisivät kiertämään, mutta ei kait täysi järjestelmä periaatteessa paljon ääntele?
Lämmöt pysyy normaalissa ja nestettä ei näytä katoavan ja nesteet muutenkin OK.
veden lorinoita? Kuulostaa kuin nesteet lähtisivät kiertämään, mutta ei kait täysi järjestelmä periaatteessa paljon ääntele?
Lämmöt pysyy normaalissa ja nestettä ei näytä katoavan ja nesteet muutenkin OK.
-
^onko sulla diesel, jos ei muka tarkene
itsellä ainakin lämpenee nopeasti auto ja jos haluaa niin tarkenee vaikka uimahousuissa, vaikka olis kovakin pakkanen... 
edit:
lorina esiintyy vain hetken ku käynnistää auton kylmänä... loppuu alle minuutissa... <mun autossa ainakin

edit:
lorina esiintyy vain hetken ku käynnistää auton kylmänä... loppuu alle minuutissa... <mun autossa ainakin
Last edited by onlyvw on 21.12.2005 19:25, edited 1 time in total.
Dieseli on kyseessä. Tänä aamuna n. 20km ennen kuin kone lämpesi normaaliin 90 asteeseen.
Niin, oireista päätellen ilmaa on järjestelmässä. Itse yritin poistaa sitä jo viime talven aikana eikä vaikutusta. Viime kesällä huollon yhteydessä vaihdettiin vesipumppu ja luulisi merkkiliikkeen tekevän ilmauksen (huom. luulisi).
Tarttee varmaan jossain vaiheessa koittaa uudelleen. Jos jollain on hyviä vinkkejä niin otan mielelläni vastaan. Olen koittanut ilmata lämppäriltä tulevan (vai onko se menevä) letkun (sen jossa on se pieni reikä ilman poistumista varten) kautta. Pitääkö upottaa Näsijärveen riittävän syvälle että ilma poistuu
Niin, oireista päätellen ilmaa on järjestelmässä. Itse yritin poistaa sitä jo viime talven aikana eikä vaikutusta. Viime kesällä huollon yhteydessä vaihdettiin vesipumppu ja luulisi merkkiliikkeen tekevän ilmauksen (huom. luulisi).
Tarttee varmaan jossain vaiheessa koittaa uudelleen. Jos jollain on hyviä vinkkejä niin otan mielelläni vastaan. Olen koittanut ilmata lämppäriltä tulevan (vai onko se menevä) letkun (sen jossa on se pieni reikä ilman poistumista varten) kautta. Pitääkö upottaa Näsijärveen riittävän syvälle että ilma poistuu

-Towu-Joskus saattaa tarvita parikin heppua ilmaamaan järjestelmää,että ilmat saa pihalle.Kierroksia saattaa joutua pitämään n.3000rpm.paikkeilla,että vesi kiertää kunnolla ja toinen tarkistaa milloin ilman tulo loppuu vesiletkusta ja työntää letkun paikoilleen.Joskus ilmaus onnistuu helposti ja joskus sen kanssa saa tapella enemmänkin.
Touran 1.9TDI Trendline -09
-
Kiitos vastauksista.
Näyttää tosiaan, etten ole ainut jonka passatti lorisee.
Pitänee kokeilla ilmata järjestelmä. Aiemmat pirssit ovatkin olleet pääasiassa itse itsensä ilmaavia systeemeitä.
Itsellä on 74 kw ja suht hyvin lämpenee -20 pakkasessakin,
tosin käytän yleensä lokilämppäriä vähintään tunnin noilla pakkasilla.
Haalean lämmintä alkaa pukkaamaan lähes heti kun auto on käynnistetty eli
taitaa olla sähkövastus asennettu lämppäriin.

Pitänee kokeilla ilmata järjestelmä. Aiemmat pirssit ovatkin olleet pääasiassa itse itsensä ilmaavia systeemeitä.
Itsellä on 74 kw ja suht hyvin lämpenee -20 pakkasessakin,
tosin käytän yleensä lokilämppäriä vähintään tunnin noilla pakkasilla.
Haalean lämmintä alkaa pukkaamaan lähes heti kun auto on käynnistetty eli
taitaa olla sähkövastus asennettu lämppäriin.
Omastani en ole ainakaan kertaakaan kuullut lorinoita. Viime talvena on lisäksi asennettu eberi, jossa nestettä on ainakin jouduttu lisäämään järjestelmään, eikä tuonkaan jälkeen ole kuulunut mitään. Tällä tarkenee, kunhan lämmittelee eberillä ensin, yleensä puol tuntia ennen käynnistystä. Lähtee nätimmin käyntiinkin, eikä ronksota kylmänä. Joskus joutunut kylmänä käynnistään ja kuulostaa aika kaamealta.