Page 1 of 1
Jäähdytysnesteen lorina
Posted: 19.12.2005 13:02
by nokivasarako
Onkos normaalia -02 tdi passatissa, että käynnistyksen jälkeen hetken ajan saattaa kuulua
veden lorinoita? Kuulostaa kuin nesteet lähtisivät kiertämään, mutta ei kait täysi järjestelmä periaatteessa paljon ääntele?
Lämmöt pysyy normaalissa ja nestettä ei näytä katoavan ja nesteet muutenkin OK.
Posted: 19.12.2005 16:23
by onlyvw
et ole ainut jonka pasuuna lorisee

mulla on lorissu siitä asti kun sen ostin ja en ole sitten kiinnittänyt sen enempää huomiota ko. ääneen.... tuskin tuo on vaarallista

Posted: 19.12.2005 22:07
by passat mtm
Samaa täälläkin eli lorisee silloin tällöin.
Posted: 21.12.2005 9:45
by towu
Täällä lorisee myös -01 Passatti. Nestettä ei katoa. Taitaa olla ominaisuus johon liittyy myös se että tämä on KYLMIN auto jonka olen omistanut. Vanha kuplavolkkarikin oli lämpimämpi.
Tarttee välillä pysähtyä ja käydä ulkona lämmittelemässä.
Posted: 21.12.2005 15:10
by onlyvw
^onko sulla diesel, jos ei muka tarkene

itsellä ainakin lämpenee nopeasti auto ja jos haluaa niin tarkenee vaikka uimahousuissa, vaikka olis kovakin pakkanen...
edit:
lorina esiintyy vain hetken ku käynnistää auton kylmänä... loppuu alle minuutissa... <mun autossa ainakin
Posted: 21.12.2005 17:49
by Masentaja
Järjestelmässä on ilmaa, joka pitäisi poistaa, siksi lorisee.
Posted: 22.12.2005 8:45
by towu
Dieseli on kyseessä. Tänä aamuna n. 20km ennen kuin kone lämpesi normaaliin 90 asteeseen.
Niin, oireista päätellen ilmaa on järjestelmässä. Itse yritin poistaa sitä jo viime talven aikana eikä vaikutusta. Viime kesällä huollon yhteydessä vaihdettiin vesipumppu ja luulisi merkkiliikkeen tekevän ilmauksen (huom. luulisi).
Tarttee varmaan jossain vaiheessa koittaa uudelleen. Jos jollain on hyviä vinkkejä niin otan mielelläni vastaan. Olen koittanut ilmata lämppäriltä tulevan (vai onko se menevä) letkun (sen jossa on se pieni reikä ilman poistumista varten) kautta. Pitääkö upottaa Näsijärveen riittävän syvälle että ilma poistuu

Posted: 22.12.2005 19:37
by onlyvw
OT:
sellaista se on ku uusissa dieseleissä on taijottu kulutus niin pieneksi ettei pata lämpene ilman webastoa ja nokan tukkimista talvella...

Posted: 22.12.2005 19:51
by Kale
Lämmön puute on käsittääkseni nuhaisten 66kw ja 74kw ongelma. Kaikissa 85kw ja 96kw on lämpöä piisannut. Ei tänäänkään (-19) ollut puutetta lämmöstä vaikka ajelin motaria kutosella 120km/h kierroksia 2000rpm.
Posted: 22.12.2005 20:41
by Masentaja
-Towu-Joskus saattaa tarvita parikin heppua ilmaamaan järjestelmää,että ilmat saa pihalle.Kierroksia saattaa joutua pitämään n.3000rpm.paikkeilla,että vesi kiertää kunnolla ja toinen tarkistaa milloin ilman tulo loppuu vesiletkusta ja työntää letkun paikoilleen.Joskus ilmaus onnistuu helposti ja joskus sen kanssa saa tapella enemmänkin.
Posted: 27.12.2005 10:28
by nokivasarako
Kiitos vastauksista.

Näyttää tosiaan, etten ole ainut jonka passatti lorisee.
Pitänee kokeilla ilmata järjestelmä. Aiemmat pirssit ovatkin olleet pääasiassa itse itsensä ilmaavia systeemeitä.
Itsellä on 74 kw ja suht hyvin lämpenee -20 pakkasessakin,
tosin käytän yleensä lokilämppäriä vähintään tunnin noilla pakkasilla.
Haalean lämmintä alkaa pukkaamaan lähes heti kun auto on käynnistetty eli
taitaa olla sähkövastus asennettu lämppäriin.
Posted: 28.12.2005 10:02
by kahe
Omastani en ole ainakaan kertaakaan kuullut lorinoita. Viime talvena on lisäksi asennettu eberi, jossa nestettä on ainakin jouduttu lisäämään järjestelmään, eikä tuonkaan jälkeen ole kuulunut mitään. Tällä tarkenee, kunhan lämmittelee eberillä ensin, yleensä puol tuntia ennen käynnistystä. Lähtee nätimmin käyntiinkin, eikä ronksota kylmänä. Joskus joutunut kylmänä käynnistään ja kuulostaa aika kaamealta.
Posted: 28.12.2005 12:08
by towu
"Nokivasarako" mainitsi tuon mystisen sähkövastuksen. Olen Etkasta katsonut että sellainen pitäisi olla ennen lämppärin kennoa, mutta onko. Miten tuon saisi tarkistettua purkamatta mitään. Onko olemassa mitään pistettä josta saisi mitattua sen (jos sellainen on) toimivuuden.