Tuppaa ainaskin noissa vanhemmissa vuotaan noi venttiilikopan tiivisteet öljyä. Ei tarvi tippua kun pieni tippa pakosarjan päälle, niin sisällä tuoksahtaa mukavasti. Mulle on jo kertaalleen ne vaihdettu, mutta silti tulee välillä pieni haju sisälle, kun öljyt on lämpöset ja auto parkissa. En sit tiiä onko uusien asennuksessa käyny joku pienen pieni fiba, vai vuotaako jostain muualta pakosarjalle.
Ei oo tullut mitään ylimääräsiä hajuja kabiiniin. Kävin sit tänään hakemassa kaks purkkia Mobil 1 5W40 öljyä,ei se tosiaankaan ollut kovin halpaa. Toivottavasti on hyvää.(Golfissa (GTD) on tähän asti käytetty 5w50 ralli formulaa,mut on tohon koneeseen vissiin vähän liian paksua, tai jotain.)
^^ Saattaa joskus vuotaa öljyä joko ketjunkiristäjän tiivisteestä tai itse ketjunkiristäjästä noi V6:t. Halvemmaksi tulee ensin kokeilla vaihtaa vk:n tiiviste ja jos ei se auta, niin sitten joutuu hieman enemmän tekemään töitä öljyvuodon tukkimiseksi.
Itse käytän Shellin Ultra 5W40:stä - muuten OK mutta vaahtoaa talvella lyhyen duunimatkan (3km) takia (kerää siis vettä). Ei LongLife, -98 (ei vuotoja, yms havaittu).
Jouk: kävi mielessä kun tuota kirjoitin, mutta jos tuolla ei ole oikeaa moottorikoodia, niin yleisohjeita voi säilytellä myös muiden samantyypisten sivulla.