Page 1 of 1
Öljyn tayttöaukon korkki mönjässä???
Posted: 2.3.2006 22:39
by Golfkärry
Öljyn täyttöaukon korkissa oli vaaleanruskeaa mönjää, mistä ihmeestä sitä on voinut muodostua? Auto 2.0 IV Golfkärry.
Posted: 2.3.2006 22:50
by JayT
Kannentiiviste paskana?
Posted: 2.3.2006 22:56
by piritek
Nesteeseen (vesi) öljyn seassa viittaa. Jos on paljon ajetut öljyt ja ajo ollut lyhyttä niin ei välttämättä vakavaa.
Posted: 2.3.2006 22:59
by Musti
Kyseessä on ns. kylmävaahtoa... volkkarin "ominaisuus"... loppujen lopuksi kyseinen vaahto jäätyessään tukkii huohotinputken ja tuloksena on öljyjen ilmaantuminen ulkoilmaan...

Itsellä jo kerran käynyt niin...

jep
Posted: 3.3.2006 20:57
by Golfkärry
Kiitti vastauksista, toivottavasti viimeinen vastaus on lähinnä totuutta
Kone on ainakin toiminut aivan normaalisti jne.. Onko tuo "vaahtoaminen" longlife öljyjen ominaisuus? Ilmeisesti öljyn ja suodattimen vaihdolla tukkeutuminen estetään??
Posted: 4.3.2006 1:38
by Musti
Nimenomaan longlife öljyjen "ominaisuus"... vaihtoväli liian pitkä kerää vettä öljyn sekaan

ja sit pakkasella jäätyy..

Seuraava auto mulla ei ole longlife ohjelmalla...
Posted: 5.3.2006 12:30
by mv
Samalla lailla "normaaliöljy"kin kermaantuu jos ajetaan lyhyttä matkaa. Ja ihan samalla lailla se huohotin jäätyy normaaleilla öljyillä. Huohottimeen saa lämmittimen, se on ihan ehdoton noissa alumiini koneissa.
Jos autolla ajetaan lyhyttä ajoa pelkästään on 15tkm öljynvaihtoväli turhan pitkä. Vettä pääsee kertymään koneeseen ja sitten joku kaunis aamu huohotin tai öljyn imusihti jäätyy.
Posted: 5.3.2006 18:38
by Musti
En ookkaan ennen kuullu että mineraaliöljyissä on sama vika... Aina oppii uutta

Toi longlife öljyjen 30000km:n vaihtoväli ainakin tällei talviaikaan pikkusen hirvittää...
Posted: 5.3.2006 20:23
by elwood
-Joo,kyllähän tota kertyy vaikka käyttääs mitä öljyä,ensimmäiseksi kannattaa tarkastaa termarin toiminta,
että se kone todella lämpenee yheksäänkymppiin ja vielä kohtuu nopeesti.Mutta ei sekään auta jos ajo on vain tyylin
startti,sammutus,startti,sammutus... Ei ole vika,se on ominaisuus.

Posted: 9.3.2006 15:27
by Jouk
Itselläni on Passatissa (2.8 V6) tuo "ongelma". Lainausmerkeissä siksi koska siitä ei ole näin 3 vuoden aikana ollut mitään haittaa. Itselläni tuon aiheuttaa ~3km työmatka joka ajetaan kylmällä autolla edestakakaisin.
Tuohon ei oikeastaan auta edes 7000km öljynvaihtoväli (viimeinen oli juuri sellainen), vaan paras on ajaa välillä kone lämpimäksi pitkällä reissulla. Öljyinä Shellin 5W40 (jonka pitäisi vastata vaadittua 500 00 VW-standardia) joka ei ole LongLife öljyä, vaan jonka normaali vaihtoväli olisi 15tkm.
Auto toimii muuten täysin normaalisti ja esim. lämpömittari on kesät talvet tasan 90 asteessa (ja nousee sinne jo tuolla 3km matkalla vaikka pakkasta olisi -15 astetta). Myöskään jäähdytinnestettä ei kulu eikä se ole likaista, joten kansikaan ei ilmeisesti vuoda.
Posted: 18.11.2007 19:30
by Pekka H
Mulla kans tuota mössöä ilmaantunut..
Voisko tietyt öljyt aiheuttaa tuon? Itellä on Shellin helix ultraa. Työkaveri meinas että se aiheuttas sen. Keskiviikkona öljynvaihto eessä, vois kokeilla vaikka mobilin öljyjä josko auttais asiaan..
