Kolmoskoppa farkkua ostaessa/tuunaamassa.
Kolmoskoppa farkkua ostaessa/tuunaamassa.
Nyt olisi kiikarissa kolmoskoppanen variant 1.8 1994 ja mittarissa 187tkm. Erittäin siisti mutta mitä pitäis ostaessa huomioida? Pyynti 6900e ja alla ihan tuikut good-year-nastat. Metallin tumma sin, tummat takalasit, takaluukun tuuliohjain. Saakos tuohon mistä sivulasien tuuliohjaimia ja onko kaikki kolmosfarkut ilman takaniskatukia? Saako taakse sisälokasuojia? Millanen rengaskoko olisi hyvä 15-16" vanteille ilman madallusta? Olen nähnyt farmareissa tummennuskalvoa joka auringon siihen paistaessa näyttää peilaavan mutta toisesta kulmasta katsoessa musta, mistä tätä saa? Entä takavalot, kirkkaat/lexus-valot kiinnostaa, ainoastaan kokopunaisia markkinoilla? Onko noissa vakiovarusteena sähköinen keskuslukitus?
Kori on ruosteeton muuten paitsi kuskin puolen takaoven alareunaa on paikattu,kori hiljattain ruoste-estokäsitelty(haisee). Täytyy nyt vielä pirauttaa entiselle omistajalle. Mielestäni hintapyynti on kova vuosimalliin nähden mutta täytyy koittaa tinkiä. Kyllä 195 leveys riittää ja profiili joku 55-60?
Re: Kolmoskoppa farkkua ostaessa/tuunaamassa.
Kuulostaa kyllä aika kalliilta. Mä maksoin vähemmän kameleonttimaalatusta ja muuten melko "valmiiksi" laitetusta samanikäisestä parikymmentä tuhatta km enemmän ajetusta.-Jarkko- wrote:Nyt olisi kiikarissa kolmoskoppanen variant 1.8 -94 ja mittarissa 187tkm.Erittäin siisti mutta mitä pitäis ostaessa huomioida? Pyynti 6900e ja alla ihan tuikut good-year-nastat.Metallin tumma sin,tummat takalasit,takaluukun tuuliohjain.Saakos tuohon mistä sivulasien tuuli-ohjaimia ja onko kaikki kolmosfarkut ilman takaniskatukia? Saako taakse sisälokasuojia? Millanen rengaskoko olisi hyvä 15-16" vanteille ilman madallusta? Olen nähnyt farmareissa tummennuskalvoa joka auringon siihen paistaessa näyttää peilaavan mutta toisesta kulmasta katsoessa musta,mistä tätä saa? Entä takavalot,kirkkaat/lexus-valot kiinnostaa,ainoastaan kokopunaisia markkinoilla? Onko noissa vakiovarusteena sähköinen keskuslukitus?
Mun autossa ei ainakaan ole takaniskatukia.
Mulla on kesärenkaat edessä 7,5 x 16" , takana 9 x 16" 215/40 kumeilla. Tosin madallus on 80/40 mm.
Sähköinen keskuslukitus on ainakin mulla.
Nuo takavalot on hankalat, mulla on ihan perusvalot. Kun ei löydy mitään väriin sopivaa


ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
Joo hinta on kova mutta ainahan liikkeet pyytää. Nettiautossa on montakin kiinnostavaa mutta ovat joko punaisia,madallettu tai kaukana ja 3-vuorotyön takia vapaa aikaa ei juuri muutoin ole kuin viikonloput. Completoksella on noita kokopunaisia takavaloja. Tuo kiikarissa oleva on ihan siisti, metalli sin/violetti, mustat puskurit, musta sisusta. Tässä olisi nyt hyvä ostaa tuollainen kun muijan Audi rutattiin ja toista autoa ollaan muutenkin vailla. Muija haluaa Audin tilalle ja aion tuon nykysen mersun vaihtaa kolmosfarkkuun eli jos jollakin on tiedossa sokealla papilla saaressa ollut yksilö niin kaupata voi, kriteerit: ei punanen, madallettu. Ajettu max 220tkm. 

Outi wrote:Heh, mulla oli kans ensimmäinen ehto, ettei missään nimessä punaistaJanne wrote:Ei saa sorsia punasia golffeja, mikäs niissä on vikana ?![]()
Kai se niin on, että punaisia autoja joko rakastaa tai vihaa
Minulla taas on ollut kaksi harmaata ja kaksi punaista autoa ...
Harmaaseen kyllästyin täysin, joten ajattelin hankkia seuraavat vähän kirkkaampina

Värillähän ei ole mitään väliä, kun se on vaan punaista

Variant from meteoriitti-järvi
No ehkä sellanen tummanpunainen vois mennä mutta ei sellaista joita nettiauto täynnä, on muuten tyylikkään värinen kun muutaman kesän jättää vahaamatta. Niin saako tuohon niitä sisälokareita taakse, sivulasien tuuliohjaimia ja kumista kaukalomattoa takaluukkuun? Entäs sopiiko sellanen uudempi airbag-mallin ratti tuohon (ilman bägiä)? Olis siistimpi kun tuo alkuperäinen 2 puolanen. Mitä eroja on vuosimalleissa esim 1993-1998? Kaikki ruiskuja?
Nyt on käyty Golffia koeajamassa ja ei mitään moitittavaa. Ei vikoja, ei ruostetta ja täydellinen huoltokirja,akku vuoden vanha varta ja ruostesuojattu 2 vuoden välein 2000 alkaen, 4 omistajaa joista 2 liikettä, edellisellä omistajalla 7 vuotta ja hänen mukaan ei vikoja. Hintaa saatiin tingattua 6300e mutta edelleen tuntuu kalliilta 1994 autoksi mutta tosiaan mitään vikoja ei ole. Onko normaalia että koneen lämmöt jää 70 asteeseen? Ja jotenkin tuntuu mopolta vaikka koneena on 66kw versio ja sama juttu on muijan velin vento kun noita vertaa meillä muijalla olleeseen 1.8s -88 audiin joka oli kaasarikoneella ja ajettu 355tkm. Tekeekö ruisku tuon hengettemyyden? 

Pitäis nousta n. 90 asteeseen, mulla ainakin nousee (Golf Variant 1.8 75hv -96). Emännän 2-litrases Ventos nousee uudella termostaatilla n. 80:een. Eli termostaatin vaihto kannattaa ainakin tinkiä vielä kaupan päälle, niin ei sitte itte tarvii..-Jarkko- wrote:Nyt on käyty golffia koeajamassa ja ei mitään moitittavaa. Ei vikoja,ei ruostetta ja täydellinen huoltokirja,akku vuoden vanha varta ja ruostesuojattu 2 vuoden välein -00 alkaen, 4 omistajaa joista 2 liikettä, edellisellä omistajalla 7 vuotta ja hänen mukaan ei vikoja. Hintaa saatiin tingattua 6300e mutta edelleen tuntuu kalliilta -94 autoksi mutta tosiaan mitään vikoja ei ole. Onko normaalia että koneen lämmöt jää 70 asteeseen? Ja jotenkin tuntuu mopolta vaikka koneena on 66kw versio ja sama juttu on muijan velin vento kun noita vertaa meillä muijalla olleeseen 1.8s -88 audiin joka oli kaasarikoneella ja ajettu 355tkm.Tekeekö ruisku tuon hengettemyyden?
Tuosta hengettömyydestä täytyy todeta, että kyllähän tuo meikän kolopallo on helvetin laiska, jos sitä yrittää kurittaa nollasta sataan, mutta vääntöä kyllä piisaa ja ajo-ominaisuudet kohillaan. Paras vääntö (140Nm) on kuitenkin kierrosluvulla 2500, ei tarvi kierrättää = mukava ajella. En nyt muista millä kierrosluvulla tuos 90 hv mallis on paras vääntö (145Nm), mutta ei se nyt tuota 75 ponista laiskee voi olla


Hinta on kyllä aika kova, riippuu tietty mittarilukemasta/kunnosta. Ite ostin justiin tammikuulla tuon Golffin hintaan 5900€, ajettu 184tkm. Kehuista päätellen voi olla kyllä paremmassa kunnossa kuin tuo mun...
Hintaa täytyy yrittää tingata mutta tuota termarinvaihtoa ei kyllä samaan hintaan saa, muutenkin tympeän tuntuinen myyjä ja kumma kun ei kauppa kiinnosta vaikka käteisellä ostan. Ongelmana on vain autossa oleva koiran haju/karvat, muija kun on astmaatikko niin kuinka onnistuu tuollaisen sisäpesu? Onhan niitä kaikenlaisia autopesuloita jotka ovat tuollaisiin erikoistuneen. Mitä käsittely maksaa ja kannattaako?
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Kyllähän tuo sisäpesu ainakin jonkin verran auttaa tohon haju ja karva ongelmaan.
Käyppä vilkaisemassa tuon sisäpesun hintapolitiikkaa V6 TDI:n kotisivuilta http://www.kontteli.com/
Käyppä vilkaisemassa tuon sisäpesun hintapolitiikkaa V6 TDI:n kotisivuilta http://www.kontteli.com/
No, tinkaa nyt edes se termari ja vaihdat sitte itse, ei oo paha homma. Samalla kannattaa vaihtaa myös nesteet.-Jarkko- wrote:Hintaa täytyy yrittää tingata mutta tuota termarinvaihtoa ei kyllä samaan hintaan saa,muutenkin tympeän tuntuinen myyjä ja kumma kun ei kauppa kiinnosta vaikka käteisellä ostan.Ongelmana on vain autossa oleva koiran haju/karvat,muija kun on astmaatikko niin kuinka onnistuu tuollaisen sisäpesu? Onhan niitä kaikenlaisia autopesuloita jotka ovat tuollaisiin erikoistuneen.Mitä käsittely maksaa ja kannattaako?
Siis WTF, eivät muka pese autoa sisältä sulle!?!? Jo on ihme touhua. Tuo Golffi oli tullu samana päivänä kun otin sen koeajolle ja oli sitte sisältä ja päältä niin paskaanen ku olla voi, penkeissäkin oli mm. pikilättejä ym. töhnää. Mutta ennenkö asiasta edes mainitsin, niin myyjä sanoi, että se putsataan. Kaupantekoa seuraavana arkipäivänä vein sen sitte aamulla työmatkalla puunattavaksi ja hain töitten jälkeen pois. Pojat oli pessy ja vahannu, sisältä oli puunattu joka ainut kolo, penkit oli putipuhtaat. Jopa moottoritila oli putsattu kaikkia letkuja ja johtoja myöten.
Penkinlämmitin jäi tosin sille tielle, eivätkä suostuneet korjaamaan. Korjasin myöhemmin itse, olisi luultavasti hajonnut itsekseenkin myöhemmin pesu vain anto viimesen niitin.
Kyllä auto on pesty ja puunattu mutta kysymys on sisällä olevasta koiran hajusta joka pitäis saada pois. Kävin tuossa paikallisessa autofixaamossa joka noita hommia tekee ja kyllä kuulemma sen hajun saa pois, sisätilat pestään höyrypesulla jonka jälkeen autoon laitetaan joku hapetushässäkkä ja lysti maksaa noi 60e ja takuu on niin että jos haju palaa niin uusintakäsittely ilmainen. Automyyjä tuntui olevan sellainen että olisi pitänyt tehdä kauppaa 20t euron pirssistä jotta olisi kiinnostanut. Kovaa teki tingata tuo hinta jo noin alas, no viikonloppuna täytyy ettiä toinen myyjä jota työ kiinnostaa. Termaria ei varmaankaan saa samaan kauppaan mutta eipä tuo ajoa haittaa ja jos haittaa niin vien korjaamolle, ite en aio maksaa 6000e autosta jota heti saa alkaa korjaamaan. Tuossa mallissa on muuten sellanen 1-pisteruisku eli "sähkökaasutin", onko kuinka toimintavarma?
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Vaihda autokauppaa. Itse en ainaskaan kanna rahoja semmoseen liikkeeseen, missä myyjää ei kiinnosta kauppoja tehdä. Jo myyjän ensivaikutelma ratkaisee paljon rupeenko kauppoja hieromaan. Treen suunnalla on jo pari liikettä, mitkä on "ruksattu yli"
Nykyinen passattikin piti hakea seinäjoelta asti

Nykyinen passattikin piti hakea seinäjoelta asti
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
Se on vähän niin täällä päin että jos et puhu svenskaa niin katotaan kuin halpaa makkaraa, kyllä tuolla kyseisessä liikkeessä sellaisiakin myyjiä on jotka autoista eroon haluaa,pari vuotta sitten muijalle audi ostettiin ja kaupat tehtiin suoraan myyntipäällikön kanssa. Hintaa neuvoteltiin 10min ja tippui 600e. Noita farkkuja kun ei oikein tahdo olla myynnissä lähistöllä ja jos on niin ovat punaisia. Muijalle pitäs autoa kattella kun audi rutattiin mutta vastaavia ei myynnissä ole ja vaihtoehto on vento joita olis pari kappaletta lähistöllä kohtuuhintaan.
Onko kellään muulla kokemuksia tuosta koiran hajusta että saako sen pysyvästi pois vai haiseeko auto kuumana kesäpäivänä märältä koiralta? Tässä on nyt kuultu monia "kokemuksia" mutta ei viittis maksaa itteensä kipeäksi vanhasta autosta ja myydä alehinnalla pois muutaman kuukauden päästä kun haisee.
No mulla kulkee 3 koiraa mukana autossa, ja välillä ovat märkiä ja kuraisia
Pääsiäisenä pikkuveli avas takakontin (koirat ei ollu mukana) ja totesi, että montako wunderbaumia sulla on autossa
Eli ilmeisesti mulla ei ainakaan ole haju jääny.
Asia joka harmittaa on se, että ex-omistaja on tupakoinut autossa - se haju vasta lämpimällä ilmalla haiseekin

Pääsiäisenä pikkuveli avas takakontin (koirat ei ollu mukana) ja totesi, että montako wunderbaumia sulla on autossa

Eli ilmeisesti mulla ei ainakaan ole haju jääny.
Asia joka harmittaa on se, että ex-omistaja on tupakoinut autossa - se haju vasta lämpimällä ilmalla haiseekin

ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
Edelleen kyllä laittaisin tuon myyjäliikkeen huoleksi-Jarkko- wrote:Onko kellään muulla kokemuksia tuosta koiran hajusta että saako sen pysyvästi pois vai haiseeko auto kuumana kesäpäivänä märältä koiralta? Tässä on nyt kuultu monia "kokemuksia" mutta ei viittis maksaa itteensä kipeäksi vanhasta autosta ja myydä alehinnalla pois muutaman kuukauden päästä kun haisee.

Yks niistä Golffeista mitä veli on hommannut, haisi muistaakseni tupakalta. Kertoi ystävällisesti myyjälle, että jos ei haju lähde, ei kauppoja tule! Niinpä haju lähti ja auto jäi.
Hullujahan ne on jos luulevat, että joku ostaa auton, joka haisee "paskalta", vaikkei allergiaa tms. oliskaan. Asia kannattaa tietty kauppaa tehdessä sopia paperilla.
Tai sitten kannattaa unohtaa koko pirssi, onhan nuota Suomi pullollaan ja Saksasta saa lisää


VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
M-B C180A -93
No täälläpäin suurempien liikkeiden autokauppiaille on yx lysti mille auto haisee, jos ostaja ei osta niin aina on seuraavia jonossa. Tuossa kiikarissa olevassa Golffissa on lähtöhinta jo niin suolainen mun mielestä kun auto kumminki 1994 ja siisti mutta vanha auto ja tulevaisuudessa hankala myydä kun kaikkihan nykypäivänä vuosimallilla ajelevat, ei autolla niin samaan hintaan tuskin mitään pesua saa. Taitaa olla paras unohtaa tuo ja katsella muita, punaisiahan tahtovat olla, no ehkä sellanen viininpunanen menis mutta ei kirkkaanpunanen.
Terve!Outi wrote: Kuulostaa kyllä aika kalliilta. Mä maksoin vähemmän kameleonttimaalatusta ja muuten melko "valmiiksi" laitetusta samanikäisestä parikymmentä tuhatta km enemmän ajetusta.
Ostitko auton taxfreenä vai verotettuna? Meinaan vaan näyttää kovasti autolta joka tuli ajettua n. 3v sitten Saksanmaalta tänne Suomen perukoille

Mikäli taxfreenä niin.. no en kommentoi sitten hintaa

Varmasti sama auto, kun tuo on noihin aikoihin tuotu Suomeen!mikko wrote:Terve!Outi wrote: Kuulostaa kyllä aika kalliilta. Mä maksoin vähemmän kameleonttimaalatusta ja muuten melko "valmiiksi" laitetusta samanikäisestä parikymmentä tuhatta km enemmän ajetusta.
Ostitko auton taxfreenä vai verotettuna? Meinaan vaan näyttää kovasti autolta joka tuli ajettua n. 3v sitten Saksanmaalta tänne Suomen perukoille
Mikäli taxfreenä niin.. no en kommentoi sitten hintaa
Mulla ollut vasta viime vuodesta.
Olis muuten myynnissä, jos jotakuta kiinnostaa.. Pakko vaihtaa vähän autoja, meiltä kun yks farkku löytyy jo ton mun golffin lisäks

ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98