Kolmoskoppa farkkua ostaessa/tuunaamassa.

Kaikki yleinen jutustelu
Locked
-Jarkko-

Kolmoskoppa farkkua ostaessa/tuunaamassa.

Post by -Jarkko- »

Nyt olisi kiikarissa kolmoskoppanen variant 1.8 1994 ja mittarissa 187tkm. Erittäin siisti mutta mitä pitäis ostaessa huomioida? Pyynti 6900e ja alla ihan tuikut good-year-nastat. Metallin tumma sin, tummat takalasit, takaluukun tuuliohjain. Saakos tuohon mistä sivulasien tuuliohjaimia ja onko kaikki kolmosfarkut ilman takaniskatukia? Saako taakse sisälokasuojia? Millanen rengaskoko olisi hyvä 15-16" vanteille ilman madallusta? Olen nähnyt farmareissa tummennuskalvoa joka auringon siihen paistaessa näyttää peilaavan mutta toisesta kulmasta katsoessa musta, mistä tätä saa? Entä takavalot, kirkkaat/lexus-valot kiinnostaa, ainoastaan kokopunaisia markkinoilla? Onko noissa vakiovarusteena sähköinen keskuslukitus?
VR6PASSAT

Post by VR6PASSAT »

Kato ny ainakin kuinka ruosteessa kori on. Ja renkaina menis 205 ja siittä leveemmät maun mukaan.
-Jarkko-

Post by -Jarkko- »

Kori on ruosteeton muuten paitsi kuskin puolen takaoven alareunaa on paikattu,kori hiljattain ruoste-estokäsitelty(haisee). Täytyy nyt vielä pirauttaa entiselle omistajalle. Mielestäni hintapyynti on kova vuosimalliin nähden mutta täytyy koittaa tinkiä. Kyllä 195 leveys riittää ja profiili joku 55-60?
vw golf

Post by vw golf »

Takavaloja ei ainakaan tahdo löytyä... ainakaan noita lexus-valoja. Fk:lla on yhdet samoin hellalta löytyy jotain vähän toisenlaista. Samoin eräät puna-valkoiset valot löytyy, mutta en muista valmistajaa/myyjää...
Variant from meteoriitti-järvi
Outi

Re: Kolmoskoppa farkkua ostaessa/tuunaamassa.

Post by Outi »

-Jarkko- wrote:Nyt olisi kiikarissa kolmoskoppanen variant 1.8 -94 ja mittarissa 187tkm.Erittäin siisti mutta mitä pitäis ostaessa huomioida? Pyynti 6900e ja alla ihan tuikut good-year-nastat.Metallin tumma sin,tummat takalasit,takaluukun tuuliohjain.Saakos tuohon mistä sivulasien tuuli-ohjaimia ja onko kaikki kolmosfarkut ilman takaniskatukia? Saako taakse sisälokasuojia? Millanen rengaskoko olisi hyvä 15-16" vanteille ilman madallusta? Olen nähnyt farmareissa tummennuskalvoa joka auringon siihen paistaessa näyttää peilaavan mutta toisesta kulmasta katsoessa musta,mistä tätä saa? Entä takavalot,kirkkaat/lexus-valot kiinnostaa,ainoastaan kokopunaisia markkinoilla? Onko noissa vakiovarusteena sähköinen keskuslukitus?
Kuulostaa kyllä aika kalliilta. Mä maksoin vähemmän kameleonttimaalatusta ja muuten melko "valmiiksi" laitetusta samanikäisestä parikymmentä tuhatta km enemmän ajetusta.

Mun autossa ei ainakaan ole takaniskatukia.

Mulla on kesärenkaat edessä 7,5 x 16" , takana 9 x 16" 215/40 kumeilla. Tosin madallus on 80/40 mm.

Sähköinen keskuslukitus on ainakin mulla.

Nuo takavalot on hankalat, mulla on ihan perusvalot. Kun ei löydy mitään väriin sopivaa :roll: :lol:
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
-Jarkko-

Post by -Jarkko- »

Joo hinta on kova mutta ainahan liikkeet pyytää. Nettiautossa on montakin kiinnostavaa mutta ovat joko punaisia,madallettu tai kaukana ja 3-vuorotyön takia vapaa aikaa ei juuri muutoin ole kuin viikonloput. Completoksella on noita kokopunaisia takavaloja. Tuo kiikarissa oleva on ihan siisti, metalli sin/violetti, mustat puskurit, musta sisusta. Tässä olisi nyt hyvä ostaa tuollainen kun muijan Audi rutattiin ja toista autoa ollaan muutenkin vailla. Muija haluaa Audin tilalle ja aion tuon nykysen mersun vaihtaa kolmosfarkkuun eli jos jollakin on tiedossa sokealla papilla saaressa ollut yksilö niin kaupata voi, kriteerit: ei punanen, madallettu. Ajettu max 220tkm. :roll:
Janne

Post by Janne »

Ei saa sorsia punasia golffeja, mikäs niissä on vikana ? ;)
VW Golf Variant 1.9TD -97
Outi

Post by Outi »

Janne wrote:Ei saa sorsia punasia golffeja, mikäs niissä on vikana ? ;)
Heh, mulla oli kans ensimmäinen ehto, ettei missään nimessä punaista :lol:
Kai se niin on, että punaisia autoja joko rakastaa tai vihaa :wink:
vw golf

Post by vw golf »

Outi wrote:
Janne wrote:Ei saa sorsia punasia golffeja, mikäs niissä on vikana ? ;)
Heh, mulla oli kans ensimmäinen ehto, ettei missään nimessä punaista :lol:
Kai se niin on, että punaisia autoja joko rakastaa tai vihaa :wink:

Minulla taas on ollut kaksi harmaata ja kaksi punaista autoa ...

Harmaaseen kyllästyin täysin, joten ajattelin hankkia seuraavat vähän kirkkaampina :lol:
Värillähän ei ole mitään väliä, kun se on vaan punaista :wow
-Jarkko-

Post by -Jarkko- »

No ehkä sellanen tummanpunainen vois mennä mutta ei sellaista joita nettiauto täynnä, on muuten tyylikkään värinen kun muutaman kesän jättää vahaamatta. Niin saako tuohon niitä sisälokareita taakse, sivulasien tuuliohjaimia ja kumista kaukalomattoa takaluukkuun? Entäs sopiiko sellanen uudempi airbag-mallin ratti tuohon (ilman bägiä)? Olis siistimpi kun tuo alkuperäinen 2 puolanen. Mitä eroja on vuosimalleissa esim 1993-1998? Kaikki ruiskuja?
-Jarkko-

Post by -Jarkko- »

Nyt on käyty Golffia koeajamassa ja ei mitään moitittavaa. Ei vikoja, ei ruostetta ja täydellinen huoltokirja,akku vuoden vanha varta ja ruostesuojattu 2 vuoden välein 2000 alkaen, 4 omistajaa joista 2 liikettä, edellisellä omistajalla 7 vuotta ja hänen mukaan ei vikoja. Hintaa saatiin tingattua 6300e mutta edelleen tuntuu kalliilta 1994 autoksi mutta tosiaan mitään vikoja ei ole. Onko normaalia että koneen lämmöt jää 70 asteeseen? Ja jotenkin tuntuu mopolta vaikka koneena on 66kw versio ja sama juttu on muijan velin vento kun noita vertaa meillä muijalla olleeseen 1.8s -88 audiin joka oli kaasarikoneella ja ajettu 355tkm. Tekeekö ruisku tuon hengettemyyden? :roll:
Outi

Post by Outi »

Mulla ei nosta yli 70 asteen lämpöjä paitsi tyhjäkäynnissä.
Mutta mun Kolpperossa on 99% varmuudella saksalainen 70-asteen termostaatti.
Clayman

Post by Clayman »

-Jarkko- wrote:Nyt on käyty golffia koeajamassa ja ei mitään moitittavaa. Ei vikoja,ei ruostetta ja täydellinen huoltokirja,akku vuoden vanha varta ja ruostesuojattu 2 vuoden välein -00 alkaen, 4 omistajaa joista 2 liikettä, edellisellä omistajalla 7 vuotta ja hänen mukaan ei vikoja. Hintaa saatiin tingattua 6300e mutta edelleen tuntuu kalliilta -94 autoksi mutta tosiaan mitään vikoja ei ole. Onko normaalia että koneen lämmöt jää 70 asteeseen? Ja jotenkin tuntuu mopolta vaikka koneena on 66kw versio ja sama juttu on muijan velin vento kun noita vertaa meillä muijalla olleeseen 1.8s -88 audiin joka oli kaasarikoneella ja ajettu 355tkm.Tekeekö ruisku tuon hengettemyyden? :roll:
Pitäis nousta n. 90 asteeseen, mulla ainakin nousee (Golf Variant 1.8 75hv -96). Emännän 2-litrases Ventos nousee uudella termostaatilla n. 80:een. Eli termostaatin vaihto kannattaa ainakin tinkiä vielä kaupan päälle, niin ei sitte itte tarvii..

Tuosta hengettömyydestä täytyy todeta, että kyllähän tuo meikän kolopallo on helvetin laiska, jos sitä yrittää kurittaa nollasta sataan, mutta vääntöä kyllä piisaa ja ajo-ominaisuudet kohillaan. Paras vääntö (140Nm) on kuitenkin kierrosluvulla 2500, ei tarvi kierrättää = mukava ajella. En nyt muista millä kierrosluvulla tuos 90 hv mallis on paras vääntö (145Nm), mutta ei se nyt tuota 75 ponista laiskee voi olla :?. Se on vähä mitää hakee, mulle on justiin se ja sama meneekö 0-100 kymmeneen vai 15 sekuntiin, kuhan vain vääntää niin, että jaksaa mennä maantiellä vitosellaki ohitte, turha niitä huipputehoja on hehkuttaa. Ja sillä voi aina lohduttautua, että kyllä sen kortin täälä Suomes saa lähtemään autolla kuin autolla :)

Hinta on kyllä aika kova, riippuu tietty mittarilukemasta/kunnosta. Ite ostin justiin tammikuulla tuon Golffin hintaan 5900€, ajettu 184tkm. Kehuista päätellen voi olla kyllä paremmassa kunnossa kuin tuo mun...
-Jarkko-

Post by -Jarkko- »

Hintaa täytyy yrittää tingata mutta tuota termarinvaihtoa ei kyllä samaan hintaan saa, muutenkin tympeän tuntuinen myyjä ja kumma kun ei kauppa kiinnosta vaikka käteisellä ostan. Ongelmana on vain autossa oleva koiran haju/karvat, muija kun on astmaatikko niin kuinka onnistuu tuollaisen sisäpesu? Onhan niitä kaikenlaisia autopesuloita jotka ovat tuollaisiin erikoistuneen. Mitä käsittely maksaa ja kannattaako?
Tero Paalanen
Team Leader

Post by Tero Paalanen »

Kyllähän tuo sisäpesu ainakin jonkin verran auttaa tohon haju ja karva ongelmaan.
Käyppä vilkaisemassa tuon sisäpesun hintapolitiikkaa V6 TDI:n kotisivuilta http://www.kontteli.com/
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Clayman

Post by Clayman »

-Jarkko- wrote:Hintaa täytyy yrittää tingata mutta tuota termarinvaihtoa ei kyllä samaan hintaan saa,muutenkin tympeän tuntuinen myyjä ja kumma kun ei kauppa kiinnosta vaikka käteisellä ostan.Ongelmana on vain autossa oleva koiran haju/karvat,muija kun on astmaatikko niin kuinka onnistuu tuollaisen sisäpesu? Onhan niitä kaikenlaisia autopesuloita jotka ovat tuollaisiin erikoistuneen.Mitä käsittely maksaa ja kannattaako?
No, tinkaa nyt edes se termari ja vaihdat sitte itse, ei oo paha homma. Samalla kannattaa vaihtaa myös nesteet.
Siis WTF, eivät muka pese autoa sisältä sulle!?!? Jo on ihme touhua. Tuo Golffi oli tullu samana päivänä kun otin sen koeajolle ja oli sitte sisältä ja päältä niin paskaanen ku olla voi, penkeissäkin oli mm. pikilättejä ym. töhnää. Mutta ennenkö asiasta edes mainitsin, niin myyjä sanoi, että se putsataan. Kaupantekoa seuraavana arkipäivänä vein sen sitte aamulla työmatkalla puunattavaksi ja hain töitten jälkeen pois. Pojat oli pessy ja vahannu, sisältä oli puunattu joka ainut kolo, penkit oli putipuhtaat. Jopa moottoritila oli putsattu kaikkia letkuja ja johtoja myöten.
Penkinlämmitin jäi tosin sille tielle, eivätkä suostuneet korjaamaan. Korjasin myöhemmin itse, olisi luultavasti hajonnut itsekseenkin myöhemmin pesu vain anto viimesen niitin.
-Jarkko-

Post by -Jarkko- »

Kyllä auto on pesty ja puunattu mutta kysymys on sisällä olevasta koiran hajusta joka pitäis saada pois. Kävin tuossa paikallisessa autofixaamossa joka noita hommia tekee ja kyllä kuulemma sen hajun saa pois, sisätilat pestään höyrypesulla jonka jälkeen autoon laitetaan joku hapetushässäkkä ja lysti maksaa noi 60e ja takuu on niin että jos haju palaa niin uusintakäsittely ilmainen. Automyyjä tuntui olevan sellainen että olisi pitänyt tehdä kauppaa 20t euron pirssistä jotta olisi kiinnostanut. Kovaa teki tingata tuo hinta jo noin alas, no viikonloppuna täytyy ettiä toinen myyjä jota työ kiinnostaa. Termaria ei varmaankaan saa samaan kauppaan mutta eipä tuo ajoa haittaa ja jos haittaa niin vien korjaamolle, ite en aio maksaa 6000e autosta jota heti saa alkaa korjaamaan. Tuossa mallissa on muuten sellanen 1-pisteruisku eli "sähkökaasutin", onko kuinka toimintavarma?
Mika Viinikka

Post by Mika Viinikka »

Vaihda autokauppaa. Itse en ainaskaan kanna rahoja semmoseen liikkeeseen, missä myyjää ei kiinnosta kauppoja tehdä. Jo myyjän ensivaikutelma ratkaisee paljon rupeenko kauppoja hieromaan. Treen suunnalla on jo pari liikettä, mitkä on "ruksattu yli" :lol:
Nykyinen passattikin piti hakea seinäjoelta asti
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
vw golf

Post by vw golf »

Onneksi on sukulainen automyyjänä, niin ei ole hankaluuksia noitten kauppojen suhteen. Ja vielä oikeaa merkkiä myy :lol:
Kokkolaan toki sitä joutuu menemään, mutta matkasta viis, kun hommat hoituu :wink:
-Jarkko-

Post by -Jarkko- »

Se on vähän niin täällä päin että jos et puhu svenskaa niin katotaan kuin halpaa makkaraa, kyllä tuolla kyseisessä liikkeessä sellaisiakin myyjiä on jotka autoista eroon haluaa,pari vuotta sitten muijalle audi ostettiin ja kaupat tehtiin suoraan myyntipäällikön kanssa. Hintaa neuvoteltiin 10min ja tippui 600e. Noita farkkuja kun ei oikein tahdo olla myynnissä lähistöllä ja jos on niin ovat punaisia. Muijalle pitäs autoa kattella kun audi rutattiin mutta vastaavia ei myynnissä ole ja vaihtoehto on vento joita olis pari kappaletta lähistöllä kohtuuhintaan.
-Jarkko-

Post by -Jarkko- »

Onko kellään muulla kokemuksia tuosta koiran hajusta että saako sen pysyvästi pois vai haiseeko auto kuumana kesäpäivänä märältä koiralta? Tässä on nyt kuultu monia "kokemuksia" mutta ei viittis maksaa itteensä kipeäksi vanhasta autosta ja myydä alehinnalla pois muutaman kuukauden päästä kun haisee.
Outi

Post by Outi »

No mulla kulkee 3 koiraa mukana autossa, ja välillä ovat märkiä ja kuraisia :roll:
Pääsiäisenä pikkuveli avas takakontin (koirat ei ollu mukana) ja totesi, että montako wunderbaumia sulla on autossa :lol:
Eli ilmeisesti mulla ei ainakaan ole haju jääny.

Asia joka harmittaa on se, että ex-omistaja on tupakoinut autossa - se haju vasta lämpimällä ilmalla haiseekin :?
Clayman

Post by Clayman »

-Jarkko- wrote:Onko kellään muulla kokemuksia tuosta koiran hajusta että saako sen pysyvästi pois vai haiseeko auto kuumana kesäpäivänä märältä koiralta? Tässä on nyt kuultu monia "kokemuksia" mutta ei viittis maksaa itteensä kipeäksi vanhasta autosta ja myydä alehinnalla pois muutaman kuukauden päästä kun haisee.
Edelleen kyllä laittaisin tuon myyjäliikkeen huoleksi :?
Yks niistä Golffeista mitä veli on hommannut, haisi muistaakseni tupakalta. Kertoi ystävällisesti myyjälle, että jos ei haju lähde, ei kauppoja tule! Niinpä haju lähti ja auto jäi.
Hullujahan ne on jos luulevat, että joku ostaa auton, joka haisee "paskalta", vaikkei allergiaa tms. oliskaan. Asia kannattaa tietty kauppaa tehdessä sopia paperilla.
Tai sitten kannattaa unohtaa koko pirssi, onhan nuota Suomi pullollaan ja Saksasta saa lisää :) Monet on kyllä punaasia ja se ei sulle vissiin käy :)
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
-Jarkko-

Post by -Jarkko- »

No täälläpäin suurempien liikkeiden autokauppiaille on yx lysti mille auto haisee, jos ostaja ei osta niin aina on seuraavia jonossa. Tuossa kiikarissa olevassa Golffissa on lähtöhinta jo niin suolainen mun mielestä kun auto kumminki 1994 ja siisti mutta vanha auto ja tulevaisuudessa hankala myydä kun kaikkihan nykypäivänä vuosimallilla ajelevat, ei autolla niin samaan hintaan tuskin mitään pesua saa. Taitaa olla paras unohtaa tuo ja katsella muita, punaisiahan tahtovat olla, no ehkä sellanen viininpunanen menis mutta ei kirkkaanpunanen.
-Jarkko-

Post by -Jarkko- »

Nyt on farkku pihassa. Vihreä 1997 210tkm ajettu joka löytyi lähistöltä. Huoltokirja täydellinen ja muutenkin erittäin siisti, 1.8 yxpisteruutta ja valitettavasti 55kw. Alla hyvät kesäkumit 14" aluvanteilla ja eipä nastakumitkaan hullummat olleet, ja hinta oli kohdallaan.
Jari P

Post by Jari P »

Pistähän kuvia.
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
-Jarkko-

Post by -Jarkko- »

Eipä tuossa mitään erikoista ole, myrkynvihreä farkku 14" 5-puola vanteilla, koiraverkolla, akvaario ikkunoilla, mustalla sisustalla jossa penkeissä kalsarikangas.
mikko

Post by mikko »

Outi wrote: Kuulostaa kyllä aika kalliilta. Mä maksoin vähemmän kameleonttimaalatusta ja muuten melko "valmiiksi" laitetusta samanikäisestä parikymmentä tuhatta km enemmän ajetusta.
Terve!

Ostitko auton taxfreenä vai verotettuna? Meinaan vaan näyttää kovasti autolta joka tuli ajettua n. 3v sitten Saksanmaalta tänne Suomen perukoille ;)
Mikäli taxfreenä niin.. no en kommentoi sitten hintaa :lol:
Outi

Post by Outi »

mikko wrote:
Outi wrote: Kuulostaa kyllä aika kalliilta. Mä maksoin vähemmän kameleonttimaalatusta ja muuten melko "valmiiksi" laitetusta samanikäisestä parikymmentä tuhatta km enemmän ajetusta.
Terve!

Ostitko auton taxfreenä vai verotettuna? Meinaan vaan näyttää kovasti autolta joka tuli ajettua n. 3v sitten Saksanmaalta tänne Suomen perukoille ;)
Mikäli taxfreenä niin.. no en kommentoi sitten hintaa :lol:
Varmasti sama auto, kun tuo on noihin aikoihin tuotu Suomeen!
Mulla ollut vasta viime vuodesta.
Olis muuten myynnissä, jos jotakuta kiinnostaa.. Pakko vaihtaa vähän autoja, meiltä kun yks farkku löytyy jo ton mun golffin lisäks :?
Locked