Täytyy nyt täällä kysyä mikä olisi tuohon järkevin alustasarja ja siihen sopivat renkaat?
Onko kellään ollut ovien kanssa ongelmia talvisin? Tahtoo olla että talvella jäätyy ovien lukot ja ei tahdo mennä kiinni millään saa pitää ovea toisella kädellä kiinni niin kauan että sulaa jäästä pois ja menee taas kiinni mikä avuksi?
Mutta pääkysymys tosiaan on tuo että mikä alustapaketti olisi kaikkein paras? ja onko kesärenkaat profiililtaan 55/205/16 pahat?
Tarkotuksena olisi saada vain uusi alusta alle eli ei mitään kauhean matalia eli onko tähän passattiin siis mitään -20mm tai
-30mm alustasarjoja.
Mulla on -94 variantissa 205/50R16 ja ehkä aavistuksen liian iso offsetti(jää sillain tyhmästi lokarinkaariin liian syvälle). Taakse kannattaa hommata vähän leveempi vanne tai pienempi offsetti, että tulee enemmän ulospäin. Autoa ei ole vielä madallettu ja toimii ihan hyvin. Katto onko tuolla sulle vastausta madallukseen. Mulla jäätyy lukot, kylläkin automaattipesun jälkeen. Aina kun oon töissä pessyt itse, niin puhallan paineilmalla lukot ja tiivisteet huolellisesti. Vain yhden kerran ei meinannu takaovi mennä kiinni enää, mutta soveltaen erään viisaan miehen sanoja(itseni): "Väkivalta lopettaa vittuilun!" niin pysyy ovikin kiinni. Herja!!!
Edit: Joku joskus puhu että silikoni puikko tai spray vois pehmentää tiivisteitä. Ei ole omaa kokemusta tästä.
VR6PASSAT wrote:Mulla on -94 variantissa 205/50R16 ja ehkä aavistuksen liian iso offsetti(jää sillain tyhmästi lokarinkaariin liian syvälle). Taakse kannattaa hommata vähän leveempi vanne tai pienempi offsetti, että tulee enemmän ulospäin. Autoa ei ole vielä madallettu ja toimii ihan hyvin. Katto onko tuolla sulle vastausta madallukseen. Mulla jäätyy lukot, kylläkin automaattipesun jälkeen. Aina kun oon töissä pessyt itse, niin puhallan paineilmalla lukot ja tiivisteet huolellisesti. Vain yhden kerran ei meinannu takaovi mennä kiinni enää, mutta soveltaen erään viisaan miehen sanoja(itseni): "Väkivalta lopettaa vittuilun!" niin pysyy ovikin kiinni. Herja!!!
Edit: Joku joskus puhu että silikoni puikko tai spray vois pehmentää tiivisteitä. Ei ole omaa kokemusta tästä.
Juu ei tiivisteis mitää oikeestaa mut se oven "kiinnipito" lukko jäätyy aina niin että se ei tiputa sitä alas sitte se herjaa vähäse mutta mitähän osaa tonne vois vaihtaa ku ei se oo tommosta uudenkarkeana pitänyt mutta nytten ku on ruvennu kulumaan jo niin antaa jo periksi
Aseöljyä vaan ja renkutat sitä. Tai sitten aukasta koko motti, putsata osat ja rasvata ne uudestaan. Siä luultavasti on jotain likaa mikä kovettuu kylmällä.
Suke-: En tiedä paljon Koneilla ajaa, kun itellä vasta 60 tkm takana Konin punaisilla. Sitten kun pehmenee niin voi säätää jäykemmälle. Kun jäykkyyssäätö on tapissaan ja tuntuu liian löysältä niin huoltoon vaan ne iskarit. Joku joskus väitti että noista tulee helposti nesteet ulos, eli joku on saanut viallisiakin joskus.
Koni Special on muistaakseni ihan nesteiskari, eli ei ole kaasua seassa.
jmr wrote:Suke-: En tiedä paljon Koneilla ajaa, kun itellä vasta 60 tkm takana Konin punaisilla. Sitten kun pehmenee niin voi säätää jäykemmälle. Kun jäykkyyssäätö on tapissaan ja tuntuu liian löysältä niin huoltoon vaan ne iskarit. Joku joskus väitti että noista tulee helposti nesteet ulos, eli joku on saanut viallisiakin joskus.
Koni Special on muistaakseni ihan nesteiskari, eli ei ole kaasua seassa.
Sinä kun tiedät niin kerro toki minullekkin että mikä olisi järkevin sarja tuohon passattiin en haluaisi madaltaa ku max -20mm et kerro vaihtoehtoja
Kemizti wrote:eköhän 20mm madalluksella ajele vielä ihan vakiomittaisilla vähän parempilaatuisilla iskareilla...
Meinaat että ostaa normit hyvät iskarit ja sitte jokku jouset vai kuinka? Mie en oo ihan nero näitten madalluksien kanssa niin en tiedä mitenkä tää homma toimii
Kemizti wrote:eköhän 20mm madalluksella ajele vielä ihan vakiomittaisilla vähän parempilaatuisilla iskareilla...
Meinaat että ostaa normit hyvät iskarit ja sitte jokku jouset vai kuinka? Mie en oo ihan nero näitten madalluksien kanssa niin en tiedä mitenkä tää homma toimii
Jep jep no mikä olis soppelit iskarit ja jouset? jokku konin spesiaalit ku eikös ne oo nesteiskarit ja siihen jokku jouset. Mutta minkä moiset? mikkä olis semmoset jämäkät ja kuninkaalliset? ja missä hintaluokissa nää liikkuu? ja jos jotaki linkkiä sais niin olisin kiitollinen
Merkkiliikkeessä on (pitäisi ainakin olla) saatavilla sellaista ns. "alkuperäistä" maltillisesti pudottavaa jousisarjaa. Merkiltään Eibach ja pudottaa jotain 20-30mm. Ja soveltuu käytettäväksi vakio-iskareiden kanssa.
Veljen aiemmassa TDi Variantissa oli tällainen setti Monroen Reflexien kanssa. Ihan tukeva ja jämäkkä ajettava se oli ja toimi kuormattunakin. Taisi pudottaa tosin vähän enemmän mitä luvattiin, jotain 30-35mm.
Kannattaa hieman varauksella suhtautua noihin Monroen iskareihin madalluksen kanssa, voihan jollain reflex toimiakin vaikka kaverilla ei toiminut kunnolla madallettuna.
Tietääkseni myös keltaiset konit, eli koni sport iskarit ovat neste iskarit. En ole ainaskaan kuullut, että koni tekisi kaasu iskareita.
Itse voin suositella konin iskareita. Muutamassa autossa on semmoset ollut ja olen tyytyväinen niihin. Olisin hommannut tuohon nykyiseen autoon konin FSD ns.kaksi toimisen iskarin, mutta ei luettelo luvannut tuohon semmosia
Niin ja olen kuullut myös, että Monroen iskarit ei oikein tykkää madallusjousista.
Minä voin omasta kokemuksestani sanoa ettei nuo monroet toimi madalluksen kanssa rajummassa ajossa, juurikin sen takia ettei komfort alues satu madalletulla-alustalla oikeaan kohtaan.
Ja mitä konin iskareihin tulee niin ainakin mulla ex-autossa oli konin iskarit jotka oli kaasutäytteiset tai semmoisina Haverinen ne ainakin möi.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
Jep kaveri sai tuhottua kahet Monroet madallusjousien kanssa. Aluksi meni takuuseen, mut sit ne kysy että onko normalijouset ja lopetti yhteistyön eli palautti rahat. Loppujen lopuksi meni ihan hyvin ainoastaan vaati kauheesti töitä vaihdella niitä sekä käydä suuntaamassa renkaita.
Itsellä ei noista Monroe:sta tai muistakaan vakio iskareista ole kokemusta tai tietoa miten toimivat madallusjousien kanssa joten en osaa ottaa kantaa. Tiedän vain, että veljen passatissa kerkesi tuollainen yllä mainittu kokoonpano olemaan paikallaan noin puoli vuotta (~30tkm), kunnes auto vaihtui ja ainakaan sinä aikana ei toimivuuden/toimimattomuuden kanssa ollut ongelmia ja myös minun mielestäni se oli ihan asiallinen ajettava ja toimiva paketti. Voihan olla, että pidemmällä ajalla ja enemmillä kilometreillä ei tule toimimaan, mutta siihenkään en osaa ottaa kantaa. Tiedän vain kokemukset tuolta ajalta ja kilometreiltä.
Esim. Konit on varmasti hyvä valinta ja toimii madallusjousten kanssa, kun valitsee tarpeisiinsa sopivat.