PassatTDIPD Öljyt pihalle jakoremmin vaihdon jälkeen

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
amustaja
Posts: 9
Joined: 1.5.2006 19:26
Location: Kälviä

PassatTDIPD Öljyt pihalle jakoremmin vaihdon jälkeen

Post by amustaja »

Vaihtaessani 00 VW Passat 1.9 TDI PD (AJM) Variantin jakoremmiä ja
koekäynnistäessäni vaihdon jälkeen, oli suuri hämmästykseni kun öljyä valui
nokkaakselin stefan kautta ulos?Eli tämä sotki koko jakopään remmeineen
kaikkinensa.
Kysymys onkin mikä mahtaa olla tukossa ja missä?
Moottorin vasemmalla puolella öljyntäyttöaukon vieressä on 2 alipaineventtiiliä
jotka on aika öljyisiä.
Voiko joku huohotinjärjestelmässä tai muussa mennä totaalisesti tukkoon ja
aiheuttaen paineen nousun kampikammioon edelläkuvatun kaltaisin seurauksin?
amustaja
Posts: 9
Joined: 1.5.2006 19:26
Location: Kälviä

Passat öljyvuoto

Post by amustaja »

Asiaa on tutkittu ja nyt öljyvuoto onkin kampiakselilta. Kolmen eri testikäynnistyksen jälkeen, (kaksi ensimmäistä roiskivat niin pahasti
ettei diagnoosia saanut tehtyä) että mistä tulee. Kolmas yritys remmi avoinna ja Camcorderilla kuvaten sitten antoikin tuloksen.
Onkohan tuo tyyppivika? Onko olemassa mitään erityistä muistettavaa kampiakselin tiivisteen vaihtoon liittyen?
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Noita akseleiden tiivisteitä on ennenkin vagineista vaihdeltu hihnaremppojen yhteydessä, mutta en aiemmin ole kuullut että noin uusista.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
amustaja
Posts: 9
Joined: 1.5.2006 19:26
Location: Kälviä

Passat öljyvuoto

Post by amustaja »

Nyt kun koko jakopää on purettu niin alkaa öljyvuodon syykin selvitä. Kyseessä on ns Human error eli joko edellisellä remminvaihtokerralla tai aikaisemmin on joku "asentaja"(Oleskellut tietämättömien vaikutuspiirissä) yrittänyt "lukita"kampiakselia paikalleen hammashihnapyörässä
olevien neljän M8 kierteisen reiän kautta. Tässä tapauksessa oli liian pitkällä pultilla aiheutettu se että pultti painoi huulitiivisteen ylhäältä kasaan
ja teki tiivistetilaan puoleenväliin kierteen jota kautta öljy roiskui jakopäähän. Viritys oli kestänyt vuotamatta (ihme) koko remminvaihtovälin
ja nyt minun vaihtaessani remmiä jouduin pyörittämään kampiakselia vastakkaiseen suuntaan jolloin ansa laukesi.
Post Reply