Vaihtaessani 00 VW Passat 1.9 TDI PD (AJM) Variantin jakoremmiä ja
koekäynnistäessäni vaihdon jälkeen, oli suuri hämmästykseni kun öljyä valui
nokkaakselin stefan kautta ulos?Eli tämä sotki koko jakopään remmeineen
kaikkinensa.
Kysymys onkin mikä mahtaa olla tukossa ja missä?
Moottorin vasemmalla puolella öljyntäyttöaukon vieressä on 2 alipaineventtiiliä
jotka on aika öljyisiä.
Voiko joku huohotinjärjestelmässä tai muussa mennä totaalisesti tukkoon ja
aiheuttaen paineen nousun kampikammioon edelläkuvatun kaltaisin seurauksin?
PassatTDIPD Öljyt pihalle jakoremmin vaihdon jälkeen
Passat öljyvuoto
Asiaa on tutkittu ja nyt öljyvuoto onkin kampiakselilta. Kolmen eri testikäynnistyksen jälkeen, (kaksi ensimmäistä roiskivat niin pahasti
ettei diagnoosia saanut tehtyä) että mistä tulee. Kolmas yritys remmi avoinna ja Camcorderilla kuvaten sitten antoikin tuloksen.
Onkohan tuo tyyppivika? Onko olemassa mitään erityistä muistettavaa kampiakselin tiivisteen vaihtoon liittyen?
ettei diagnoosia saanut tehtyä) että mistä tulee. Kolmas yritys remmi avoinna ja Camcorderilla kuvaten sitten antoikin tuloksen.
Onkohan tuo tyyppivika? Onko olemassa mitään erityistä muistettavaa kampiakselin tiivisteen vaihtoon liittyen?
Passat öljyvuoto
Nyt kun koko jakopää on purettu niin alkaa öljyvuodon syykin selvitä. Kyseessä on ns Human error eli joko edellisellä remminvaihtokerralla tai aikaisemmin on joku "asentaja"(Oleskellut tietämättömien vaikutuspiirissä) yrittänyt "lukita"kampiakselia paikalleen hammashihnapyörässä
olevien neljän M8 kierteisen reiän kautta. Tässä tapauksessa oli liian pitkällä pultilla aiheutettu se että pultti painoi huulitiivisteen ylhäältä kasaan
ja teki tiivistetilaan puoleenväliin kierteen jota kautta öljy roiskui jakopäähän. Viritys oli kestänyt vuotamatta (ihme) koko remminvaihtovälin
ja nyt minun vaihtaessani remmiä jouduin pyörittämään kampiakselia vastakkaiseen suuntaan jolloin ansa laukesi.
olevien neljän M8 kierteisen reiän kautta. Tässä tapauksessa oli liian pitkällä pultilla aiheutettu se että pultti painoi huulitiivisteen ylhäältä kasaan
ja teki tiivistetilaan puoleenväliin kierteen jota kautta öljy roiskui jakopäähän. Viritys oli kestänyt vuotamatta (ihme) koko remminvaihtovälin
ja nyt minun vaihtaessani remmiä jouduin pyörittämään kampiakselia vastakkaiseen suuntaan jolloin ansa laukesi.