Page 1 of 1

Golf 3 öljynkulutus

Posted: 18.7.2006 20:16
by tikkam
Ei vissiin ole ihan normaalia että öljyä menee noin 1l/2500km?
Öljynä olen käyttänyt Mobil Rally Formula 5W-50 ja koneena on 233 tkm ajettu 2.0 (ADY).
Koneen pohja ei ole märkä öljystä enkä ole huomannut mitään savupilviä startattaessa jne.
Olisko venttiilienkumit jo valmista tavaraa vai mistä lähtisin vikaa korjaamaan?

Posted: 18.7.2006 22:17
by Jari P
Kyllä ne luultavasti venttiilinvarren kumit on. Itsellä on menossa passat kumien vaihtoon ens kuun puolella. Toivottavasti auttaa, sekin vie öljyä n.1l/1000km. :x

Posted: 20.8.2006 22:06
by tikkam
Nyt sain sitten vastauksen öljynkulutukseenkin. Öljyä alko kulumaan oikein reilusti ja koneen alta löytyy ihan lätäkkö jos auto on ollut hetken parkissa.
Paikallistin öljyvuodon jakoremmin maastoon. Nyt menee sitten remmikin 20000tkm etuajassa vaihtoon kun sekin on aivan märkä öljystä.

Jos joku on joskus ite vaihtanut jakoremmiä ja tietää mitä ADY-koneesta löytyy, kysynkin että mistä se se öljy varmimmin vuotaa? (lue: mitä tiivisteitä on syytä varata?) Itse arvelin ihan vaan kampiakselin stefaa, mutta voisko se vuotaa etupään tiivistekilven tiivisteistäkin? Tai väliakselin stefasta? Onko tuo ADY:n vesipumppukin järkevää vaihtaa tuossa samalla.

Posted: 21.8.2006 15:15
by Tero Paalanen
Veikkaisin että kampi- tai apuakselin stefa.
Samallahan nuo vaihtaa molemmat vaikkei toisessa varsinaisesti vikaa oliskaan.

Posted: 22.8.2006 20:31
by tikkam
Ei kenelläkään ole ollut ongelmia kampiakselin tiivistelaipan tai apuakselin laipan tiiviydessä?
Olisi kyllä hienoa jos selviäisin pelkillä stefojen vaihdolla.

Posted: 23.8.2006 10:38
by mv
Mulla pullahti viime talvena apuakselin stefa pois paikaltaa. Oljyvuoto oli aika runsasta tämän jälkeen. Apuakselin stefan pääsee näkemään kun ottaa jakopäänkopan pois.

Posted: 29.8.2006 20:52
by tikkam
Apuakselin stefa sieltä oli lähtenyt paikoiltaan. Nyt se on vaihdettu ja öljynkulutus on seurannassa. Toivottavasti jäisi alle sen 1l/2500km mikä oli ennen näkyviä öljyvuotoja.

Posted: 9.9.2006 13:40
by Jari P
No niin, nyt on venttiilinvarren kumit vaihdettu. Samalla vaihtui jakoremmi ja kiristin, nokka-akselin stefa ja venakopan tiiviste. Jospa se öljyn kuluminen nyt vähentyisi... :roll:

Posted: 9.9.2006 13:43
by tikkam
Toivottavasti vähentyy. Itellä on sen verran vähän kilometrejä takana remontin jäljiltä, etten vielä pysty kulutusta arvioimaan.