Golf 3 öljynkulutus

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
tikkam
Posts: 38
Joined: 5.4.2006 9:40
Location: Jyväskylä

Golf 3 öljynkulutus

Post by tikkam »

Ei vissiin ole ihan normaalia että öljyä menee noin 1l/2500km?
Öljynä olen käyttänyt Mobil Rally Formula 5W-50 ja koneena on 233 tkm ajettu 2.0 (ADY).
Koneen pohja ei ole märkä öljystä enkä ole huomannut mitään savupilviä startattaessa jne.
Olisko venttiilienkumit jo valmista tavaraa vai mistä lähtisin vikaa korjaamaan?
User avatar
Jari P
Posts: 408
Joined: 10.6.2005 14:15
Location: Jääli

Post by Jari P »

Kyllä ne luultavasti venttiilinvarren kumit on. Itsellä on menossa passat kumien vaihtoon ens kuun puolella. Toivottavasti auttaa, sekin vie öljyä n.1l/1000km. :x
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
tikkam
Posts: 38
Joined: 5.4.2006 9:40
Location: Jyväskylä

Post by tikkam »

Nyt sain sitten vastauksen öljynkulutukseenkin. Öljyä alko kulumaan oikein reilusti ja koneen alta löytyy ihan lätäkkö jos auto on ollut hetken parkissa.
Paikallistin öljyvuodon jakoremmin maastoon. Nyt menee sitten remmikin 20000tkm etuajassa vaihtoon kun sekin on aivan märkä öljystä.

Jos joku on joskus ite vaihtanut jakoremmiä ja tietää mitä ADY-koneesta löytyy, kysynkin että mistä se se öljy varmimmin vuotaa? (lue: mitä tiivisteitä on syytä varata?) Itse arvelin ihan vaan kampiakselin stefaa, mutta voisko se vuotaa etupään tiivistekilven tiivisteistäkin? Tai väliakselin stefasta? Onko tuo ADY:n vesipumppukin järkevää vaihtaa tuossa samalla.
VW Golf III Variant 2.0 (ADY) -95
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

Veikkaisin että kampi- tai apuakselin stefa.
Samallahan nuo vaihtaa molemmat vaikkei toisessa varsinaisesti vikaa oliskaan.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
tikkam
Posts: 38
Joined: 5.4.2006 9:40
Location: Jyväskylä

Post by tikkam »

Ei kenelläkään ole ollut ongelmia kampiakselin tiivistelaipan tai apuakselin laipan tiiviydessä?
Olisi kyllä hienoa jos selviäisin pelkillä stefojen vaihdolla.
VW Golf III Variant 2.0 (ADY) -95
mv
Posts: 16
Joined: 3.9.2004 20:32
Location: häme

Post by mv »

Mulla pullahti viime talvena apuakselin stefa pois paikaltaa. Oljyvuoto oli aika runsasta tämän jälkeen. Apuakselin stefan pääsee näkemään kun ottaa jakopäänkopan pois.
Golf 3 variant
tikkam
Posts: 38
Joined: 5.4.2006 9:40
Location: Jyväskylä

Post by tikkam »

Apuakselin stefa sieltä oli lähtenyt paikoiltaan. Nyt se on vaihdettu ja öljynkulutus on seurannassa. Toivottavasti jäisi alle sen 1l/2500km mikä oli ennen näkyviä öljyvuotoja.
VW Golf III Variant 2.0 (ADY) -95
User avatar
Jari P
Posts: 408
Joined: 10.6.2005 14:15
Location: Jääli

Post by Jari P »

No niin, nyt on venttiilinvarren kumit vaihdettu. Samalla vaihtui jakoremmi ja kiristin, nokka-akselin stefa ja venakopan tiiviste. Jospa se öljyn kuluminen nyt vähentyisi... :roll:
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
tikkam
Posts: 38
Joined: 5.4.2006 9:40
Location: Jyväskylä

Post by tikkam »

Toivottavasti vähentyy. Itellä on sen verran vähän kilometrejä takana remontin jäljiltä, etten vielä pysty kulutusta arvioimaan.
VW Golf III Variant 2.0 (ADY) -95
Post Reply