Takapuslat

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
jakenn
Posts: 26
Joined: 26.6.2005 17:40
Location: Kuopio

Takapuslat

Post by jakenn »

Miten iso homma on vaihtaa vw boraan taka-akselin pääpuslat? Pystyykä vaihtamaan itse vai pitääkö ne prässätä paikoilleen?
User avatar
MIKU
Posts: 447
Joined: 21.12.2004 10:35

Post by MIKU »

käy www.ffp-motorsport.com sivuilla. siellä on juttua iv golffin takapuslien vaihdosta. bulletin board ja siellä tekniikka
Golf iv variant 1.6 -03
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

osta powerflexin puslat, itte laitoin vanhaan kulkineeseen niin sai käsin painaa paikoilleen =) säästää vaivaa ja aikaa vaikka maksaa enempi :)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Joo ne alkuperäset puslat vaatii prässin, ei mee muuten millään.

Yhteen A3 Audiin laitoin Powerflexin puslat taka-akselille ja kylle ne ainakin vaati voimaa että meni paikalleen. Käsin ei toivookaan. Prässillä nekin laitoin. Ja tietääkseni on samanlaiset puslat golffissa ja borassa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
comfort
Posts: 84
Joined: 19.8.2005 18:35

Post by comfort »

omaani vaihdoin puslat niin että auto nosturille ja taka-akseli roikkumaan iskareiden varaan ja keskeltä kakkosnelonen lisätueksi.terävällä taltalla lyö sen kumin sieltä vit...n,jonka jälkeen rautasahalla kitkuttaa puslan metalli rungon poikki ja sen jälkeen pusla on irti.

uusi pusla on muovi runkoinen ja pari milliä kehältä suurempi kuin alkup.teet esim.lattaraudasta pari isoa prikkaa joiden läpi vaikka 10 millin kierretanko.

laitat puslan taka-akselissa olevaan reikään (oikein päin) jonkajälkeen kierretanko puslasta läpi ja molemmille puolille ne lattarauta prikat,mutterit kierretangon päihin ja ei muuta kuin alat veivata puslaa sisään.

voi olla aluksi tekemistä että saa puslan lähtemään suoraan mutta kaksin se onnistuu paremmin.

pusla kannattaa laittaa oikeaan asentoon akselille tässä jonkimoinen kuva http://i67.photobucket.com/albums/h307/taimen/Kuva.jpg
JPT
Posts: 63
Joined: 9.6.2006 15:04
Location: Kempele

Post by JPT »

Moro!

Ite vaihdoin IV golfiin ja ei se nyt mikään spektaalimainen homma ollut. Pudotin koko taka-akselin tallin lattialle ja ähräsin siinä....oisko mennyt puoli päivää kaikki tuumailut ja useat kaffipaussit mukaan laskettuna? Olkaa tarkkana taka-akselin asennossa kun periaatteessahan taka-akselissa ei ole aurauskulmien säätöä ja akseli on ~12 mm pultilla puslien kautta korissa kiinni, mutta mutta mulla kävi vaan sellanen moka että reikä johon tuo "kuningaspultti" tulee on ihan vähän suurempi (vaikkei välystä olekaan) niin akselin voi saada hiukan vinoon :roll: Puslien vaihdon jälkeen vedin kevyen sisäänajon 1500 km kesäkelillä ja kas eturenkaiden sisäreunat kulahti vähäsen, joka toinen kuvio oli ehkä millin matalampi? Nooh käytin nelipyöräsuuntauksessa ja sitte kaikki oli ookoo. Toivottavasti saapi selevää...
Post Reply