Page 1 of 1
Takapuslat
Posted: 2.11.2006 17:51
by jakenn
Miten iso homma on vaihtaa vw boraan taka-akselin pääpuslat? Pystyykä vaihtamaan itse vai pitääkö ne prässätä paikoilleen?
Posted: 2.11.2006 18:32
by MIKU
käy
www.ffp-motorsport.com sivuilla. siellä on juttua iv golffin takapuslien vaihdosta. bulletin board ja siellä tekniikka
Posted: 2.11.2006 18:45
by Tero Häkli
osta powerflexin puslat, itte laitoin vanhaan kulkineeseen niin sai käsin painaa paikoilleen =) säästää vaivaa ja aikaa vaikka maksaa enempi

Posted: 2.11.2006 19:41
by Pasi Häkli
Joo ne alkuperäset puslat vaatii prässin, ei mee muuten millään.
Yhteen A3 Audiin laitoin Powerflexin puslat taka-akselille ja kylle ne ainakin vaati voimaa että meni paikalleen. Käsin ei toivookaan. Prässillä nekin laitoin. Ja tietääkseni on samanlaiset puslat golffissa ja borassa.
Posted: 2.11.2006 20:38
by comfort
omaani vaihdoin puslat niin että auto nosturille ja taka-akseli roikkumaan iskareiden varaan ja keskeltä kakkosnelonen lisätueksi.terävällä taltalla lyö sen kumin sieltä vit...n,jonka jälkeen rautasahalla kitkuttaa puslan metalli rungon poikki ja sen jälkeen pusla on irti.
uusi pusla on muovi runkoinen ja pari milliä kehältä suurempi kuin alkup.teet esim.lattaraudasta pari isoa prikkaa joiden läpi vaikka 10 millin kierretanko.
laitat puslan taka-akselissa olevaan reikään (oikein päin) jonkajälkeen kierretanko puslasta läpi ja molemmille puolille ne lattarauta prikat,mutterit kierretangon päihin ja ei muuta kuin alat veivata puslaa sisään.
voi olla aluksi tekemistä että saa puslan lähtemään suoraan mutta kaksin se onnistuu paremmin.
pusla kannattaa laittaa oikeaan asentoon akselille tässä jonkimoinen kuva
http://i67.photobucket.com/albums/h307/taimen/Kuva.jpg
Posted: 3.11.2006 20:15
by JPT
Moro!
Ite vaihdoin IV golfiin ja ei se nyt mikään spektaalimainen homma ollut. Pudotin koko taka-akselin tallin lattialle ja ähräsin siinä....oisko mennyt puoli päivää kaikki tuumailut ja useat kaffipaussit mukaan laskettuna? Olkaa tarkkana taka-akselin asennossa kun periaatteessahan taka-akselissa ei ole aurauskulmien säätöä ja akseli on ~12 mm pultilla puslien kautta korissa kiinni, mutta mutta mulla kävi vaan sellanen moka että reikä johon tuo "kuningaspultti" tulee on ihan vähän suurempi (vaikkei välystä olekaan) niin akselin voi saada hiukan vinoon

Puslien vaihdon jälkeen vedin kevyen sisäänajon 1500 km kesäkelillä ja kas eturenkaiden sisäreunat kulahti vähäsen, joka toinen kuvio oli ehkä millin matalampi? Nooh käytin nelipyöräsuuntauksessa ja sitte kaikki oli ookoo. Toivottavasti saapi selevää...