VW Passat 2.5tdi polttimon vaihto
VW Passat 2.5tdi polttimon vaihto
Kuskinpuolen lyhyen polttimon vaihto Passat 2002 2.5 tdi, kuinka onnistuu? Tilaa tosi vähän...
Nostampa tätä vähän vanhaa kysymystä ylös. Itsellä olisi nyt myös edessä polttimon vaihto. Tarkoitus vaihtaa palanut parkkipoltin ja samalla laitan uudet polttimot pitkiin.
Onkohan millainen homma vaihtaa tuollaiseen 3BG 1.8T Passattiin polttimot. Autossa on alkuperäiset xenon valot.
Tarvitseeko mitä kaikkea purkaa edestä? Konehuoneen puolelta ei ainakaan ole mitään saumaa vaihtaa polttimoita ilman purkamista.
Harri
Onkohan millainen homma vaihtaa tuollaiseen 3BG 1.8T Passattiin polttimot. Autossa on alkuperäiset xenon valot.
Tarvitseeko mitä kaikkea purkaa edestä? Konehuoneen puolelta ei ainakaan ole mitään saumaa vaihtaa polttimoita ilman purkamista.

Harri
Sama homma paukkas täälläkin, parkki ja toinen ajovaloista pimeänä. Minkähänlaiset polttimot noissa edes on, jos kaupassa käynnillä homman alottais
Mulla siis halogeenit, ei xenonit ajovaloissa.
Nopealla haulla löysin tyhjää, mutta ei haun käyttö ole kyllä mun hommaa kun en sillä ikinä mitään löydä.

Nopealla haulla löysin tyhjää, mutta ei haun käyttö ole kyllä mun hommaa kun en sillä ikinä mitään löydä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Itse koetin haullakin hakea, mutta ei vaan löytynyt. En varmaan vaan osaaAjH wrote:Sama homma paukkas täälläkin, parkki ja toinen ajovaloista pimeänä. Minkähänlaiset polttimot noissa edes on, jos kaupassa käynnillä homman alottaisMulla siis halogeenit, ei xenonit ajovaloissa.
Nopealla haulla löysin tyhjää, mutta ei haun käyttö ole kyllä mun hommaa kun en sillä ikinä mitään löydä.

Minulla näyttäis olevan H7 pitkissä, tai ainakin siltä poltin näyttää umpiosta katsottuna. Oliskohan sama poltin sinulla pitkissä vaikkei ole xenoneja?
Harri
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ihan hyvä ohje, vaikkakin vähempikin opastus riittäisi jos tuolla konehuoneessa jotain joskus on tehnyt. Mutta parempi liian tarkka kuin ylimalkainen.
H7 olisi siis sekä pitkissä että lyhyissä, hyvä. Mites se parkkipolttimo, minkälaiset ne pitäisi olla? Pasi tietää, Pasi kertoo?
H7 olisi siis sekä pitkissä että lyhyissä, hyvä. Mites se parkkipolttimo, minkälaiset ne pitäisi olla? Pasi tietää, Pasi kertoo?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Tack so bra. Huomenna tai joskus ens viikolla polttimokauppaan. Lyhyestä mulla on polttimo pimee, pitkät pelaa kyl
Täytyy samalla tsekata että mitä siellä on sisällä pitkissä.

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Tosiaan ohje oli "vähän" liiankin tarkka, mutta onpahan edes jotain. Pitää huomenna koettaa tuosta omasta kattoa, että miten saa polttimon tuossa parkkipaikalla heitettyä paikalleen, kun se Pasin mukaan on niin yksinkertaista. Äkkiseltään valojen takana näyttää olevan melko ahdasta ainakin xenonien yhteydessä.AjH wrote:Ihan hyvä ohje, vaikkakin vähempikin opastus riittäisi jos tuolla konehuoneessa jotain joskus on tehnyt. Mutta parempi liian tarkka kuin ylimalkainen.
H7 olisi siis sekä pitkissä että lyhyissä, hyvä. Mites se parkkipolttimo, minkälaiset ne pitäisi olla? Pasi tietää, Pasi kertoo?
Eikös parkeissa ole ihan perus 5w lasikantapoltin.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Eihän polttimoiden vaihto ole suorituksena mikään ihme. Lähinnä halusin vain tietoa, että pitääkö koko umpio ottaa irti, että saa polttimon kunnolla paikalleen. Ei juurikaan kiinnosta ruveta suuremmin purkamaan kerrotalon parkkipaikalla. Itsellä kun ei satu olemaan oman ammatin kautta tietoa Passateista tai muutenkaan passatista, koska vasta kuukauden kerennyt passatti itsellä olemaan. Aikoinaan mondeossa ja edellisessä autossa vm05 octavissa polttimon vaihto kävi todella helposti kun umpion sai irti ilman suurempaa purkamista.Pasi Häkli wrote:No mä teen tota työkseni niin ehkä mä oon huono sanomaan kuinka yksinkertaista/helppoo mikäkin on...
Ihmisiä on niin laidasta laitaan sen osaamisen suhteen.
3BG taisi vaatia puskurin irrottamisen että saa umpion irti, muistanko oikein? Eipä toi puskurin irrotus nyt sinänsä kovin vaikea homma ole, mutta kiinnitysruuveja on jokunen siellä täällä eli aikaa menee kuitenkin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
H7 näytti olevan tuolla mun auton keulassa sekä pitkät että lyhyet.
Mitenkäs toi parkkipolttimo nyt käytännössä vaihdetaan, se kun ei suostu sieltä umpiosta ulkoistautumaan.
Onko se vaan voimaa vailla vai pitääkö kiertää, painaa ja kiertää, vääntää tai jotain muuta?
Heiluu kyllä se polttimo ettei liene jumissa mutta kun ei tiedä mitä pitäisi tehdä että se vielä lähtisi ulos.
Edit: Haynes ainakin käskee vain vetämään, "pull out the bulbholder and bulb" Toisinsanoen huomenna käyn kaupasta ostamassa taitetut kärkipihdit ja sitten paremmalla onnella.
Mitenkäs toi parkkipolttimo nyt käytännössä vaihdetaan, se kun ei suostu sieltä umpiosta ulkoistautumaan.
Onko se vaan voimaa vailla vai pitääkö kiertää, painaa ja kiertää, vääntää tai jotain muuta?
Heiluu kyllä se polttimo ettei liene jumissa mutta kun ei tiedä mitä pitäisi tehdä että se vielä lähtisi ulos.
Edit: Haynes ainakin käskee vain vetämään, "pull out the bulbholder and bulb" Toisinsanoen huomenna käyn kaupasta ostamassa taitetut kärkipihdit ja sitten paremmalla onnella.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ei kai joo, ilmanputsarikotelon kun otti pois tieltä niin sai lukkopihdeillä siitä parkin kannasta riittävän hyvin kiinni. Kyllä se sieltä sitten jo tuli ulos
Oli kyllä aika sakeena ilma kirosanoista kun tota projektia tuolla väsäsin, mutta nyt on parkki taas voimissaan.
Onneks se on vaan toi parkki minkä vaihtoa varten toi homma tarvi tehä

Oli kyllä aika sakeena ilma kirosanoista kun tota projektia tuolla väsäsin, mutta nyt on parkki taas voimissaan.
Onneks se on vaan toi parkki minkä vaihtoa varten toi homma tarvi tehä

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Itsellä olis kanssa ajovalopolttimoiden vaihto edessä. Kyseessä siis vm.05 3bg variant 2.5TDI moottorilla.
Äkkiseltään ohimennen vilkaisin että taitaa joutua umpiot irroittamaan ja nehän ei irtoa puskuria irroittamatta.
En halua kyseen alaistaa herrojen ammattitaitoa ja tietoa mutta pikkasen pisti epäilyttämään nämä
Kyllähän tuo polttimoiden vaihto umpiota irroittamatta saattaisi 1 vuotiaan kenialaisen puuvillanpoimijan käsillä onnistua, sillä varauksella että kaikki nivelet olkapäästä sormenpäihin ovat palloniveliä, niiden yhteismäärä kädessä on yli 30 ja pelkästään kyynärpään ja ranteen välissä niveliä on 4kpl.
Täällä on auto ja polttimot, saa suorittaa!
Äkkiseltään ohimennen vilkaisin että taitaa joutua umpiot irroittamaan ja nehän ei irtoa puskuria irroittamatta.
En halua kyseen alaistaa herrojen ammattitaitoa ja tietoa mutta pikkasen pisti epäilyttämään nämä
Pasi Häkli wrote:Juu ei lyhtyä tarvi alkaa irrottamaan polttimon vaihdon takia...
Valitettavasti en tunne kyseisiä sankareita enkä edelleenkään halua kyseenalaistaa mitään.janskukj wrote:eikä varsinkaan puskuria:)
Kyllähän tuo polttimoiden vaihto umpiota irroittamatta saattaisi 1 vuotiaan kenialaisen puuvillanpoimijan käsillä onnistua, sillä varauksella että kaikki nivelet olkapäästä sormenpäihin ovat palloniveliä, niiden yhteismäärä kädessä on yli 30 ja pelkästään kyynärpään ja ranteen välissä niveliä on 4kpl.
Täällä on auto ja polttimot, saa suorittaa!
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
tuo tänne
kyllä ne saa vaihdettua

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
ei väliä
ihan oikeestikkaan
oon töis kyl varmaan puoleenyöhön asti 
kyl korkeintaan pariinkymppiin vaihtaa voin , vaikka sitte joutus sen puskurin irrottamaan
VM-Autotarvike
rantatie 1196
27820 Säkylä
041-4656654



kyl korkeintaan pariinkymppiin vaihtaa voin , vaikka sitte joutus sen puskurin irrottamaan

VM-Autotarvike
rantatie 1196
27820 Säkylä
041-4656654
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
kyl noissa on aika usein jippoja mitkä helpottaa =) ite kerinny jo tuhansia vaihtaa kaikenmerkkisiin autoihin ni väkisinki oppii 

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Siis onko tossa dr_inkin autossa jotain eroa noiden valojen kohdalla mun Passattiin? Justiin ne ajovalopolttimot vaihdoin irrottamatta umpiota tai muutakaan, parkin kanssa joutu sitten sotimaan tolla ilmanputsarin puolella. Olishan se ajovalopolttimo sinnekkin vaihtunut ilman mitään purkamisia, mutta en vaihtanu kun oli ehjä vielä.
Ja vaikka mulla näppärät sormet ehkä on niin ei todellakaan mitään gynekologin sormia vaadi.
Pitkien polttimot on jo vähän haastavammat kun on niin syvällä siellä umpiossa.
Ja parkit sitten oma lukunsa.
Ja vaikka mulla näppärät sormet ehkä on niin ei todellakaan mitään gynekologin sormia vaadi.
Pitkien polttimot on jo vähän haastavammat kun on niin syvällä siellä umpiossa.
Ja parkit sitten oma lukunsa.

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Ilmeisesti on. Pistän huomenna kuvia tuosta keksinnöstä.AjH wrote:Siis onko tossa dr_inkin autossa jotain eroa noiden valojen kohdalla mun Passattiin? Justiin ne ajovalopolttimot vaihdoin irrottamatta umpiota tai muutakaan, parkin kanssa joutu sitten sotimaan tolla ilmanputsarin puolella. Olishan se ajovalopolttimo sinnekkin vaihtunut ilman mitään purkamisia, mutta en vaihtanu kun oli ehjä vielä.
Ja vaikka mulla näppärät sormet ehkä on niin ei todellakaan mitään gynekologin sormia vaadi.
Pitkien polttimot on jo vähän haastavammat kun on niin syvällä siellä umpiossa.
Ja parkit sitten oma lukunsa.
Itse voisin vastavetona heittää että eilen pitkien polttimot ja parkit vaihtaneena en voi käsittää mitä vaikeeta niissä on

Tässä teaseria..

- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Samaisesta syystä itsekkin kyselin polttimonvaihdosta, että tarvitseeko irroittaa puskuria. Kuten kirjoitin alussa, niin autossani on alkuperäiset xenon umpiot, samanlaiset kuin dr-inkin liittämässä kuvassa. Paljon tuli tietäviä vastauksia siitä että polttimon vaihto onnistuu ilman umpion irroitusta.dr_ink wrote:BINGO!Pasi Häkli wrote:Sun autossa on siis tuon kuvan perusteella xenonit? Sit niitten ajovalopolttimoiden vaihto ei onnistu ilman lyhtyjen irrotusta.dr_ink wrote:Tässä teaseria..
Eipä tuossa muuten mitään ongelmaa oliskaan.
Vieläkö löytyy vapaaehtoisia pallonivel käsiä
Harri
Kaikki paitsi ajovalojen polttimoiden vaihto onnistuu umpiota irroittamatta.Kw@@kku wrote:Samaisesta syystä itsekkin kyselin polttimonvaihdosta, että tarvitseeko irroittaa puskuria. Kuten kirjoitin alussa, niin autossani on alkuperäiset xenon umpiot, samanlaiset kuin dr-inkin liittämässä kuvassa. Paljon tuli tietäviä vastauksia siitä että polttimon vaihto onnistuu ilman umpion irroitusta.dr_ink wrote:BINGO!Pasi Häkli wrote: Sun autossa on siis tuon kuvan perusteella xenonit? Sit niitten ajovalopolttimoiden vaihto ei onnistu ilman lyhtyjen irrotusta.
Eipä tuossa muuten mitään ongelmaa oliskaan.
Vieläkö löytyy vapaaehtoisia pallonivel käsiä
Harri
OK. Käsitin väärin edelliset viestit. Pitkät saa siis vaihdettua umpioiden ollessa paikallaandr_ink wrote:Kaikki paitsi ajovalojen polttimoiden vaihto onnistuu umpiota irroittamatta.Kw@@kku wrote:Samaisesta syystä itsekkin kyselin polttimonvaihdosta, että tarvitseeko irroittaa puskuria. Kuten kirjoitin alussa, niin autossani on alkuperäiset xenon umpiot, samanlaiset kuin dr-inkin liittämässä kuvassa. Paljon tuli tietäviä vastauksia siitä että polttimon vaihto onnistuu ilman umpion irroitusta.dr_ink wrote: BINGO!
Eipä tuossa muuten mitään ongelmaa oliskaan.
Vieläkö löytyy vapaaehtoisia pallonivel käsiä
Harri

Harri
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
heh, sama vika
iteki olin hooseiskoja vaihtamas 


Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Lokasuojissa muistaakseni 3kpl torxeja per puoli.
Maski kahdella ruuvilla ja se konepellin aukasuvipu pitää ensin irrottaa. Sen varressa on pieni metallinen klipu joka nostetaan ylös, jollain yli-isolla tasapääruuvarilla varovasti levität varren päässä olevia jalkoja. (ymmärrät ku katot sitä vartta).
Maskin alla 4kpl torxeja. Jos on sumuvalot ne pitää irrottaa ennen puskuria. Sumareiden ritilät lähtee nyppäämällä irti. ja tietenki pohjapanssari pois. Sitte vaan puskuriin kii ja vedät sen pois.
Umpiot on kiinni 3-4kpl torxilla.
(Muutama vuosi aikaa ku viimeks on tarvinnu BG:tä purkaa, joten pyydän anteeksi jos kaikki ei muistu mieleen)
Maski kahdella ruuvilla ja se konepellin aukasuvipu pitää ensin irrottaa. Sen varressa on pieni metallinen klipu joka nostetaan ylös, jollain yli-isolla tasapääruuvarilla varovasti levität varren päässä olevia jalkoja. (ymmärrät ku katot sitä vartta).
Maskin alla 4kpl torxeja. Jos on sumuvalot ne pitää irrottaa ennen puskuria. Sumareiden ritilät lähtee nyppäämällä irti. ja tietenki pohjapanssari pois. Sitte vaan puskuriin kii ja vedät sen pois.
Umpiot on kiinni 3-4kpl torxilla.
(Muutama vuosi aikaa ku viimeks on tarvinnu BG:tä purkaa, joten pyydän anteeksi jos kaikki ei muistu mieleen)

-01 ne luukut löytyy myös. Huomasin vasta tässä kerran, kun toinen oli tippunut pois...
Mutta eikös ne ole tarkoitettu vilkkupolttimoiden vaihtoon? Ei niistä koloista juuri muuta järkevää ole minkäänlaisella näköetäisyydellä.

Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Njaa no täytyy kyllä sanoo et ei oo kyllä mulla sattunu silmään koskaanMicco wrote:-01 ne luukut löytyy myös. Huomasin vasta tässä kerran, kun toinen oli tippunut pois...Mutta eikös ne ole tarkoitettu vilkkupolttimoiden vaihtoon? Ei niistä koloista juuri muuta järkevää ole minkäänlaisella näköetäisyydellä.

^ Nii vai siis nimenomaan turhaan ne siinä nenällä on kun ei kuitenkaan mitään huomaa 
Joo vai sellasta se räppänä siinä hoitaa. Sitä ihmettelin kun pesurin pumppuja kaivelin esiin. En kyllä tullut katsoneeksi että pääseekö sieltä valoihin tai johonkin muuhun käsiksi, kun ei ollut just mielenkiintoa siihen hommaan.

Joo vai sellasta se räppänä siinä hoitaa. Sitä ihmettelin kun pesurin pumppuja kaivelin esiin. En kyllä tullut katsoneeksi että pääseekö sieltä valoihin tai johonkin muuhun käsiksi, kun ei ollut just mielenkiintoa siihen hommaan.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Ympätääs tähän ketjuun tämmönen juttu.
Eli, ajovalojen polttimoiden, sekä parkkipolttimoiden vaihto halogen-umpiollisissa 3BG Passateissa onnistuu ilman puskurin sekä umpioiden irroitusta sekä ilman minkäänlaisia työkaluja.
Purkamista konehuoneen puolelta tarvitsee harrastaa sen verran että nyppäisee, vasemmalla puolella ohjaustehostimen öljysäiliön suojamuovikuoren ja oikealla puolella ilmanputsarikotelon päällä olevan suojamuovikuoren irti.
Parkkipoltimoiden pidikkeet saa helpoiten irti heijastimesta (umpiosta) vetämällä varovasti suoraan johdoista.
Tein itse tämän operaation äsken ja aikaa meni "ensikertalaiselta" (siis Passatin kanssa) noin 15-20min.
Eli, ajovalojen polttimoiden, sekä parkkipolttimoiden vaihto halogen-umpiollisissa 3BG Passateissa onnistuu ilman puskurin sekä umpioiden irroitusta sekä ilman minkäänlaisia työkaluja.
Purkamista konehuoneen puolelta tarvitsee harrastaa sen verran että nyppäisee, vasemmalla puolella ohjaustehostimen öljysäiliön suojamuovikuoren ja oikealla puolella ilmanputsarikotelon päällä olevan suojamuovikuoren irti.
Parkkipoltimoiden pidikkeet saa helpoiten irti heijastimesta (umpiosta) vetämällä varovasti suoraan johdoista.
Tein itse tämän operaation äsken ja aikaa meni "ensikertalaiselta" (siis Passatin kanssa) noin 15-20min.
^ Ja tähän vielä syytä painottaa että se putsarin puolen parkki voi olla hankala, ainakaan omaan kun polttimon vaihdoin niin se vanha ei tullut ilman pihtiä ulos, siten että johdotkin olisivat kestäneet vaihdon. Oli tiukassa. Helpommalla pääsi kun purin putsarin koteloa pois tieltä, se on helppoa ja sitten mahtui jo pihdit helposti umpion taakse vetämään.
Jos se olisi johdosta vetämällä onnistunut niin puol tuntia olisi säästynyt ja parit vekit vähemmän rystysissä
Jos se olisi johdosta vetämällä onnistunut niin puol tuntia olisi säästynyt ja parit vekit vähemmän rystysissä

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
tai jos ei taskaria jaksa ettiä niin parkit päälle 

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;