Page 1 of 1
Golf;sta tullut laiska
Posted: 14.12.2006 17:09
by Rkola
Nais ihmisenä en osaa muuta sanoa kuin että mun autosta on tullut laiska.
Jyrkempää mäkeä kun ajoin tänään 80km/h niin pitää vaihtaa 4 vaihde, muuten ois hyytyny.
Missä vika?
On ollut paljon pirtsakampi pari päivää sitten.
Posted: 14.12.2006 17:19
by jmr
Korjaantuuko vika uudelleenkäynnistyksellä...?
Tuossa on aikahyvä lista, jota voi täydennellä jos jotain puuttuu:
http://www.autowiki.fi/index.php/TDI-vianetsinta
Edit: Otsikosta tuli mieleen, jos joku vitamiini auttaisi, mutta vika ei ollutkaan kuskissa
Posted: 14.12.2006 17:31
by AjH
Kuulostaa vankasti MAF-vialta, onko vaihdettu tai testattu koska viimeksi? Paraneeko veto korkeammilla (>2500rpm) kierroksilla?
Posted: 14.12.2006 18:48
by - Mikko -
AjH wrote:Kuulostaa vankasti MAF-vialta, onko vaihdettu tai testattu koska viimeksi? Paraneeko veto korkeammilla (>2500rpm) kierroksilla?
Ts. paljonko autossa on mittarilukema täällä hetkellä? MAF:n, eli ilmamäärämittarin vaihtoväli on n. 100 tkm.
Posted: 14.12.2006 20:35
by Rkola
jmr wrote:
Edit: Otsikosta tuli mieleen, jos joku vitamiini auttaisi, mutta vika ei ollutkaan kuskissa

Vaihdoin otsikon, vaikka vitamiinit auttais kuskiakin olemaan pirtsakampi
Auto lähtee 1,2,3 vaihteilla ihan niinkuin pitääkin. Sitten 4 vaihteella alkaa se "en jaksa" meno.
5 kun laittaa niin pitää ajaa jotain 100km/h ettei se kuulosta niin tuskailselta tuo auto
Uudelleen käynnistys ei auta.
Autossa on nyt 167tkm, ja nyt täytyy kyllä ihan kurkkasta huoltokirjaa että koska se MAF on vaihdettu.
Eli jos ei ole vaihdettu niin vika vois olla siinä(kö)?
Auton tyhjäkäynti on kyllä normaali, raksuttaa normaalisti.
Nää on varmaan "tosi selventäviä" mutta yritän parhaani kertoa viat, miten ne esiintyy käytössä

Posted: 14.12.2006 21:21
by AjH
Kummaa jos kuitenkin pienemmillä vaihteilla jaksaa "normaalisti" vai tuntuuko se vaan siltä?
MAFhan on se elementti jonka perusteella löpöä syötetään koneelle ja kun MAF alkaa olla tiensä päässä se mittaa ilman määrän liian pieneksi todelliseen nähden ja löpön syöttö on liian vähäistä.
Posted: 15.12.2006 13:25
by Tero L
Itselläni oli jäänyt tuo maffin johto irti, ja minullakin toimi melkein normaalisti 1,2 ja 3 vaihteilla. 4 ja 5 sai ohituksissa ajella lusikka pohjassa eikä sekään riittänyt. Käy luetuttamassa vika koodit, siinähän se viimeistään selviää.
Posted: 15.12.2006 21:22
by jopo
Jos maffi antaa väärää arvoo niin se ei kyllä näy vikakoodeissa. Pitäis kattoo vedätyksessä niitä maffin arvoja niin sillä selviis onko maffi vika. Kuulostaa kyllä maffi vialta. Ei kun uutta ostamaan vw tiskiltä. Vaihto-osana maksaa reilu 100€.
Posted: 15.12.2006 21:42
by JukkaA
Eivät ota enää runkoja vaihdossa. Eli ihan normaali hinta on toi reiska satanen.
Posted: 16.12.2006 16:39
by Kupari
Millon tuo on muuttunu? Pari kuukautta sitten ainakin ottivat...
Posted: 16.12.2006 20:55
by Rkola
Tero L wrote:Itselläni oli jäänyt tuo maffin johto irti, ja minullakin toimi melkein normaalisti 1,2 ja 3 vaihteilla. 4 ja 5 sai ohituksissa ajella lusikka pohjassa eikä sekään riittänyt. Käy luetuttamassa vika koodit, siinähän se viimeistään selviää.
Just samanlaista on meininki mun autolla.
Vikakoodit onneksi pystyn luetuttaan kaverini hallilla. Ja sitten täytyy pyytää vilkaseen pellin alle.
Sinne siis...

Posted: 16.12.2006 22:00
by jopo
Tosiaan, millos ne on alkanu reilulla satkulla ilman vaihto-osaa myymään? Kaverikin osti uuden maffin vastottain ja kyllä ne sen entisen vaihdossa halusivat. Rkola, luulis että kaveris sais myös ne maffin arvot katottua ajossa, kun kerta saa vikakoodit luettua (milläs laitteella se niitä tutkii)?
Posted: 17.12.2006 15:10
by Rkola
jopo wrote: Rkola, luulis että kaveris sais myös ne maffin arvot katottua ajossa, kun kerta saa vikakoodit luettua (milläs laitteella se niitä tutkii)?
Sillon kannettava ja sit sellainen "töpselin pätkä" minkä se tukkii johonkin.
Me hameväki ollaan yleensä kahvia juomassa kun äijät tutkii autoja
Mutta täytyy ottaa asiaksi tuo vikakoodi juttu.
Ja ihan kohta lähden 40km ajamaan, niin eiköhän siinä sitten saa taas jotain tuntumaan auton kujeiluun.
Posted: 17.12.2006 22:01
by Rkola
No niin, justiinsa joo...
Meinasin pysähtyä veneenlasku paikalle ja pukata golfin ounasjokeen...
Jokainen valo, ulkoa ja sisältä, "vilkkuu" kosketyshäiriömäisesti tyhjäkäynnin mukaan ja ajossa.
Ja tämä juttu otti kaasupolkimeenkin, kun ajelin.
edit. ai niin, mun tuurilla se ei ois edes menny sulaan kohtaan vaan jääny siihen jään päälle vilkkuen kuin jouluvalot.
Posted: 18.12.2006 6:54
by Pasi Häkli
Kai sulla on akunkengät kunnolla kiinni?
Posted: 18.12.2006 10:05
by Rkola
Vien auton tänään "lääkärin tarkastukseen".
Kai ne kengät on kiinni, kai ei... mulle tuo auton anatomia ei ole tuttu.
Kohtapa se selviää, mikä mättää.
Posted: 19.12.2006 12:59
by Rkola
oli kengät ja kaikki muutkin kiinni.
asia ok.
Posted: 19.12.2006 13:12
by jmr
Tuli vaan mieleen että joskus on näissä Golf IV:n ikäisissä VAG:neissa ollut sellaisia sähkövikoja, että johto näyttää mittaamalla ehjältä, mutta sähköt pätkii silti -> syy: johto on sisältä niin haperoa että ei välillä toimi ollenkaan.
Posted: 19.12.2006 17:16
by Pasi Häkli
asia ok?
Niin löytykö tähän joku vika?
Posted: 20.12.2006 12:09
by RF900R
Moi
Jos kyseessä on TDI kone niin mulla hajosi viime vuonna passatista turbon ahtopaineen joku "anturi/tunnistin". Ja auto käyttäyty normaalisti 1-3 vaihteilla mut 4 ja 5 vaihteilla puuttu kaikki yläpään tehot.
Posted: 21.12.2006 19:38
by Rkola
RF900R wrote:Moi
Jos kyseessä on TDI kone niin mulla hajosi viime vuonna passatista turbon ahtopaineen joku "anturi/tunnistin". Ja auto käyttäyty normaalisti 1-3 vaihteilla mut 4 ja 5 vaihteilla puuttu kaikki yläpään tehot.
No just tuollaista mekin epäiltiin mutta ei sitten mitään mistään löytynyt.
Tai voihan se olla että se nyt ränkkää ja menee jonkun ajan päästä rikki...
Vilkut loppu, tais olla pakkasten vika. Pari päivää oli -20 ja sit meni ohi.