Puhelinpidike / autosarjat
Puhelinpidike / autosarjat
Laitetaan nyt tännekkin yksi aihe. Sivuaahan tämä hieman autohifiä, kun kysymys on siitä puhelintelineen kiinnitys sydeemistä joka tulee siihen mankan kylkeen tai johonkin sinnepäin kiinni. Eipähän tarvisi tehdä reikiä... Niin eli mistähän sellaista kannattaisi lähteä kyselemään, auto-, varaosa- vai puhelinliikkeestä?
- Mika Viinikka
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
oisko hintatietoja
... tolle mankkari kehykselle ?
Olen niitä yrittänyt jäljittää, mutta mistään ei tunnu löytyvän...

Olen niitä yrittänyt jäljittää, mutta mistään ei tunnu löytyvän...

ei siihen tarvi mitään metalliliuskaa, akussa on tarpeeksi metallia.. en tiedä, viekö se akusta virtaa jotenkin se magneetti? (tyhmä)
Mulla oli sellanen magneetti joskus, mutta se ei pysyny kyllä kauaa kiinni.. edellisessä sutossa oli ratissa, nyt ei voi laittaa, kun saattais kolarin jälkeen lukea ottassa AIKON!!
Mulla oli sellanen magneetti joskus, mutta se ei pysyny kyllä kauaa kiinni.. edellisessä sutossa oli ratissa, nyt ei voi laittaa, kun saattais kolarin jälkeen lukea ottassa AIKON!!

- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Mika Viinikka
Biltemasta saa kuulemma sellaisia telineen pidikkeitä joista ei jää reikiä:
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 3454684612
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 3454684612
- Mika Viinikka
Minä asensin Golfini (4) radioon kiinnityslevyn, jossa oli puhelimen kiinnityspaikat. Radion ja lokeron paikat vaihdoin keskenää, nyt minulla on radion molemmilla puolilla puhelintelineet.
Ko telineitä myy ainakin Jyväskylän VW ja maahantuoja on www.mertensia.fi. Telineen voit tilata Mertensialta, viime syksynä hinnat olivat seuraavat yhdellä puhelintelinesiivekkeellä 30€, kaksisiivekkeinen 34€.
Ko telineitä myy ainakin Jyväskylän VW ja maahantuoja on www.mertensia.fi. Telineen voit tilata Mertensialta, viime syksynä hinnat olivat seuraavat yhdellä puhelintelinesiivekkeellä 30€, kaksisiivekkeinen 34€.
Puhelin paikat menevät vähän jalkojen tielle, jos ei vaihda. Minulla on asennuksesta valokuvatkin, mutta en osaa laittaa niitä näkyviin. Mukiteline laskeutuu kylläkin radion eteen, mutta minä en ainakaan ole sitä toistaiselsi tarvinnut, samoin telineen läppä ei avaudu painamalla, vaan se on avattava kynnellä, painamisen estää radion rauta.
Omassani oli ostohetkellä juurikin tuo luurillinen autosarja, jonka kyllä sitten itse karsin pois. Itse puhelinteline oli ruuvattu kiinni juuri tuollaiseen taiteltuun peltikiinnikkeeseen, joka tulee siihen keskimmäisen ilmasuuttimen ritilän väliin ilman ruuveja. Tuo luuri pidikkeineen oli asennettu muutamalla ruuvilla siihen soittimen yläpuolella olevan lokeron oikeaan reunaan myöskin taivutetun peltikiinnikkeen avulla. Ruuvit jäivät lokeron sisäpuolelle ja pidikkeen poistamisen jälkeen ei ruuvinreikiä juurikaan huomaa. Autosarjan keskusyksikkö ym. onkin sitten helpompi sijoitella haluamiinsa paikkoihin.Kupari wrote:Tuli hommattua tuommonen autosarja puhelimeen, luureineen. Oisko kellään asennus vinkkejä tai vaikkapa kuvaa ku on paikoillaan? Tarvis kehitellä joku käytännöllinen paikka ja sitten vielä se asennus tapa ilman niitä reikiä... Ja autohan oli nelonen...
PS. Selostus oli aika epäselvää. Mikäli haluat / tarvitset kuvia, niin voin asetella nuo rojut suurin piirtein niille paikoille joissa ne oli ja ottaa niistä muutamia kuvia.
Huom. kaikille! Mikäli jollain on vielä käytössä niinkin vanhoja puhelimia kuin esim. Nokian 6150, 6210 ym. Niin olisi ylimääräisenä täydellinen autosarja kyseisiin puhelinmalleihin.