Vai ei pakkasia!

Kaikki yleinen jutustelu
User avatar
Hartsa
Posts: 128
Joined: 21.1.2006 19:57
Location: Koillismaa

Vai ei pakkasia!

Post by Hartsa »

Kyllähän noita odoteltiinkin, mutta eipä talvi tavoitta mene :lol:
Ei tunnu enää liian lämpimältä auto näillä keleillä (keula ummessa, ei eberiä tms.)!


Image
Passat Variant TDI, AVF -01
MaHu
Posts: 139
Joined: 11.3.2006 19:33
Location: Joensuu

Post by MaHu »

Lieksan seutuvilla täällä Pohjois-Karjalassa oli tänään pakkasta -38,5c.. :lol:
3C -07 1.9 Tdi Variant LuxLine
3BG -01 1.6 Firstline
User avatar
Jari P
Posts: 408
Joined: 10.6.2005 14:15
Location: Jääli

Post by Jari P »

Jäälissä aamulla -33.
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Hyi hemmetti mitä lukemia.. Tänne on luvattu yöpakkasta ens yöksi -30. Ja se on jo ihan tarpeeks. Nyt on -24 :roll:
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
- Mikko -
Posts: 303
Joined: 22.11.2006 23:52
Location: Lappeenranta

Post by - Mikko - »

Mikä ilmastonmuutos? :roll: :roll:
VW Jetta V TDI -08, VW Golf III -96
User avatar
Pekka H
Posts: 339
Joined: 5.9.2005 19:34
Location: Muhos

Post by Pekka H »

Huh! Sehän täytyy ruveta kalsareita kaapista kaivamaan ku tommosia lukemia alkaa olemaan.. :shock:
VW Golf IV Variant 1.6 '99 AKL
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

PeMa wrote:Huh! Sehän täytyy ruveta kalsareita kaapista kaivamaan ku tommosia lukemia alkaa olemaan.. :shock:
Tai varata tasaraha bussia varten :lol:
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Kari Thure
Posts: 181
Joined: 16.7.2006 2:03
Location: Pieksämäki

Post by Kari Thure »

En ole näin kovilla pakkasilla kehdannut omalla autolla lähteä töihin tai ylipäätään mihinkään, mihin ei ole pakko. Taitaa olla vielä lohkolämmitin rikki, niin ei kehtaa rääkätä konetta.
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

-30 astetta on pohojanmaan lakeuksilla.
Tosin mun puolesta sais pakkasta olla vaikka kymmene astetta enemmä...
Jos vaikka jäis nuo sunnuntai ajeliat kotia... :wink:
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Basu
VCF Member
Posts: 1452
Joined: 20.10.2005 9:39
Location: Uusimaa

Post by Basu »

-21 näytti tossa tunti sitten. Ja on kyllä ihan riittävän kylmä.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
User avatar
Vesa-Matti Luoma
Posts: 251
Joined: 10.1.2006 15:19
Location: Helsinki

Post by Vesa-Matti Luoma »

Kaverin Jeepissä ilmeisesti liian laihat nesteet; sylki ulos, -20.
User avatar
Musti
VCF Member
Posts: 785
Joined: 12.6.2005 21:22
Location: Heinola

Post by Musti »

Aamulla oli 13 astetta golffin sisällä ku läksin kotoa puol 6 aikaan... Defan 1600W sisälämppäri + Webasto varmuuden maksimoimiseksi päällä :lol:
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Matsoni
Posts: 232
Joined: 5.11.2006 19:02
Location: Hyvinkää/Mikkeli

Post by Matsoni »

Musti wrote:Aamulla oli 13 astetta golffin sisällä ku läksin kotoa puol 6 aikaan... Defan 1600W sisälämppäri + Webasto varmuuden maksimoimiseksi päällä :lol:
Mulla hönkii defan 1700W ja sais olla vaikka tehokkaampikin. Toi webasto/eberi ois kyl kova juttu näillä keleillä :roll:
-Matsoni-

-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
User avatar
piritek
Posts: 109
Joined: 22.9.2005 20:43
Location: Oulu
Contact:

Post by piritek »

Webasto kyllä aika ehdoton Suomen talvessa ja Diesel autossa. Ei varmaan enää osais olla ilman sitä. Reilun puoli tuntia kun antaa käydä niin sisällä "mukavan" lämmin ja kone myös. Lämpömittarista puuttuu kotona patterit, joten aika lailla vain vaihdelaatikon jäykkyydestä pystyy päättelemään pakkasen purevuuden :)
piritek.com
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Olishan se eberi komiaa mukavuutta, mutta esimerkiksi mulla kestää työmatka vaan 15 minuuttia, niin ei akku taida ehtiä täysin latautua siinä ajassa. Jos eberiä käyttäisi esim. 30 minsaa ennen lähtöä. Suositeltua olis ajaa vähintään saman aikaa kuin mitä käyttää lisälämmitintä. Varsinkin kovilla pakkasilla akkukaan ei ota virtaa vastaan niin hyvin. Jos laittais kiinteen akkulaturin ja roikan päähän auton aina, niin eiköhän se sitten menis. Mutta siinä menee sitten taas koko lisälämmittimen käytön mukavuus, kun kuitenkin täytyis sitä roikkaa käyttää :lol:

Noh, katotaan jos ens talveks sen eberin asentais..
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Kale
Posts: 969
Joined: 23.4.2004 8:11
Location: Riihimäki

Post by Kale »

-29 oli aamulla pakkasta. Ajotietokone kertoi keskikulutuksen olevan litran/100km normaalia suurempi työmatkalla.
User avatar
Kupari
Posts: 824
Joined: 18.11.2003 21:32
Location: Vantaa

Post by Kupari »

Minä olen pitänyt autoa tyhjäkäynnillä pihassa jos tuo eberin käyttöaika ei ole tullut ajaessa umpeen. Toisaalta en ymmärrä miksi ihmiset haukkuu dieseleitä kylmiksi... :shock: Tänä aamunakin näytti mittari 26.5 pakkasta ja eberi oli 35 min päällä ennen lähtöä. Sammutin sen 2 min ajon jälkeen ku pääsin motarille ja ei menny ku 7km niin oli lämmöt normaalissa.. Sitten tietty jos pysähtyy ja puhallin huutaa sisälle lämpöä, niin aika nopeesti laskee koneen lämpö. Aamulla kun jätin taas työpaikan pihalle vartiksi käyntiin ja puhallin pienimmälle nopeudelle, niin ei ollu laskenu lämpö ku n.70:een. :wink:
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Tänä aamuna Kotkassa -24 ja lämmin meren tuulahdus :D
Kyllä mulla vaan on keskikulutus noussu aika reippaasti pakkasten myötä. Ajotietokoneen ja tankkausten perusteella kaupunkipyörityksessä palaa hieman reippaat 9l/100km. Alku"talvella" kulutukset oli siinä 7,5l/100km.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
SamiK
Posts: 61
Joined: 20.12.2006 19:24
Location: Oulu

Post by SamiK »

-33 ja passatti ja avensis tuolla kadunposkessa ollu tämän viikon. Onse herkkua kun ei oo etes lämpöpaikkaa.
Koskilinjat kuljettaa 2,70e kiitos

Justiinsa postin setä kiikutti eberin sisälle Saksanmaalta ja maanantaina olis tarkoitus olla paikallaan. Loppuu se linja-autoilu... toivottavasti..
Last edited by SamiK on 7.2.2007 13:07, edited 1 time in total.
Audi A4 Avant Quattro Blackline -03
VW Passat Variant TDI -96 "työpaku"
BMW 316i -95
Matsoni
Posts: 232
Joined: 5.11.2006 19:02
Location: Hyvinkää/Mikkeli

Post by Matsoni »

Kupari wrote:Minä olen pitänyt autoa tyhjäkäynnillä pihassa jos tuo eberin käyttöaika ei ole tullut ajaessa umpeen. Toisaalta en ymmärrä miksi ihmiset haukkuu dieseleitä kylmiksi... :shock: Tänä aamunakin näytti mittari 26.5 pakkasta ja eberi oli 35 min päällä ennen lähtöä. Sammutin sen 2 min ajon jälkeen ku pääsin motarille ja ei menny ku 7km niin oli lämmöt normaalissa.. Sitten tietty jos pysähtyy ja puhallin huutaa sisälle lämpöä, niin aika nopeesti laskee koneen lämpö. Aamulla kun jätin taas työpaikan pihalle vartiksi käyntiin ja puhallin pienimmälle nopeudelle, niin ei ollu laskenu lämpö ku n.70:een. :wink:
Mulla oli edellisessä autossa (seat leon tdi) eberi ja lyhyt työmatka 6km. Lämmitin talvisin joka aamu ja ilta autoa, aamuisin yleensä sen 45min ja iltapäivällä suunnilleen saman. Kertaakaan ei akusta loppunut virta. Eli jos akku on kunnossa ja mitoitettu sille autolle sopivaksi, ei sen pitäisi eberin normaali käytöstä uupua?

Kyllä nykyinenkin auto sen vaatisi, sen verran hitaasti nuo lämmöt nousee :cry:
-Matsoni-

-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
shoebox
Posts: 335
Joined: 8.1.2007 8:41
Location: Jyväskylä

Post by shoebox »

-39 tänään Jyväskylässä, kun lähdin töihin..Jyväskylän lentokentän kohdalla oli Tielaitoksen mittarissa -37, joten ei auton mittari paljoa valehtele..

Noh, 1200W sisälämppäri + Eber autto aamulla lähdössä.. :)
kahe
Posts: 231
Joined: 16.9.2005 11:51
Location: Riihimäki

Post by kahe »

-32 oli Hämeenlinnassa ennen klo 9:ää. Hieman oli kankeat kytkin ja laatikko. Ei riittänyt puoli tuntia eberiä lämmittään kovin lämpimäksi. 20km:n ajon jälkeen kun sammutti lämmittimen, niin alkoi puhalluslämpö putoon ja lasit jäätyyn. Takasin tullessa ei ollutkaan enää loppumatkasta lämmitin myöskään päällä, mutta silti lämmintä hönki enemmän. Omituinen ero. 7.5l oli kulutus 80km:n reissusta ja kone piti huomattavasti jyrisevämpää ääntä koko ajan. Muutamia autoja oli tien syrjässä ja yksi rekkakin. Onneksi omassa toimii ovet ja lukot, eikä ole ollut jäätymisongelmia. Kaverin Mazda6:sen ovia sai paukuttaa eilen kiinni, jotta napsahti lukot kiinni.
User avatar
Markku Duus
Posts: 369
Joined: 4.9.2006 17:03
Location: Kuopio

Post by Markku Duus »

-28 astetta näytti tänä aamuna Hyvinkäällä. Tää päivä vielä sairaslomaa niin ei tarvinnut autoa rääkätä. Tuntui jo eilen illalla vaihdelaatikko melko kankealle, erityisesti kakkonen. Uudet öljyt odottais nurkassa vaihtajaa :roll: Kuskin ovi on ainoa mikä temppuilee, jos sattuu saamaan auki niin sit ei saa kiinni :lol:

Nyt hommasin ase/lukkoöljyä crc:n sijaan (tuntuu crc jähmivän näillä pakkasilla). Huomattavasti paremmin pelittää jo oven avaus. Pitäisi ottaa koko lukko tsydemi auki ja rasvailla kunnolla...

Puolen tunnin lämmitys webastolla ei vielä kovin lämpikäksi tee tuota V6:sta, mutta sentään lämpömittari jo heilahtaa.
VW Cross Touran 2.0 TDI -08 125kW
kahe
Posts: 231
Joined: 16.9.2005 11:51
Location: Riihimäki

Post by kahe »

Noh, mulla on vuoden vanha laatikko ja öljyt, eikä niistä kyllä ollut aamulla apua. Kadulle lähtiessä hyvä kun sai kakkosen sisään. Lämmitessään taas toimi paremmin. Itse en ole myöskään koskenut lukkoihin kertaakaan tai mitään niihin tunkenut, ehkä siksi ne toimivatkin :)

Kiinnitin sellasen huomion, että aika monella paloi vaan parkit eli valoautomatiikka ei toiminut tai oli muuta häikkää. Lähikaupan pihalla oli myös iso öljylätäkkö.
Kale
Posts: 969
Joined: 23.4.2004 8:11
Location: Riihimäki

Post by Kale »

Tosi paljon näkyi myös öljyvanoja varsinkin risteysalueilla. Aamulla clima säädettynä oli 21:een ja oli sopiva. Nyt kun pakkanen oli laskenut alle 20:n niin piti säätää climakin 20:een kun tuli autossa kuuma. Ovien kanssa ei muuta ongelmaa kuin tiivisteiden jäätyminen pesun jälkeen maanantaina.
User avatar
Hartsa
Posts: 128
Joined: 21.1.2006 19:57
Location: Koillismaa

Post by Hartsa »

Tuossa oli aamuiset lukemat!
Kuinka korkean lukeman lie näyttää tuo ulkolämpömittari?
Minulla tuo -37 on alin mitä se on koskaan näyttänyt. Tuossa lukemassa vielä koneen lämmöt pysyi normaalissa kun ajeli nelosella ja vitosella reiluilla kierroksilla.
Keskustelin päivällä parin taximiehen kanssa, he kertoivat, että Avensiksen mittari tökkää -30 ja Mesessä -39´C
Ps. päivän pohjat mitä kuulin -42´C

Image
Passat Variant TDI, AVF -01
User avatar
Musti
VCF Member
Posts: 785
Joined: 12.6.2005 21:22
Location: Heinola

Post by Musti »

Mulla on edellinen omistaja laitattanu sen defan akkulaturin palikan lohkon väliin, niin kestää akku lyhyemmälläkin työmatkalla... Ja webastoa käytän yleensä vain työpaikalla kun ei ole tolppaa siellä.
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
User avatar
Outi
Posts: 346
Joined: 3.6.2005 15:56
Location: Sievi
Contact:

Post by Outi »

Juu, eilen aamulla -34 astetta, tänäaamuna -32.. :?
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
Janne
Posts: 18
Joined: 17.11.2003 10:52
Location: Oulu

Post by Janne »

Tänä aamuna meiän perällä näytti mittari -35.. Mulla autossa tollanen joku halpis sisätilalämppäri ja silti sisältä hyvin lämpimänä kun aamulla menee ja ainoo josta hoksaa että on kylmät kelit niin tieten ku vaihteet jäykkänä.. Lämpenee kans iha normaalisti mun diisseli.. Vaimokkeen sitikassa ilmeisesti kans lämpömittari stoppaa -30.. Golperossa ei moisia mittareita ole ;)
VW Golf Variant 1.9TD -97
User avatar
Jari P
Posts: 408
Joined: 10.6.2005 14:15
Location: Jääli

Post by Jari P »

-36c näytti mittari, kun tulin töistä.
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Kyllä se volskin mittari näyttää pitkälle. Joskus vaihtanut ulkolämpötila-anturin vitosgolffiin kun näytti lämpötilaksi jotain -50 astetta, että kyllä siellä numeroita piisaa :lol:
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Musti
VCF Member
Posts: 785
Joined: 12.6.2005 21:22
Location: Heinola

Post by Musti »

Tänään yhtä rekkaa elvytettiin 5 tuntia ku halvaantu pihaan... Ensin jääti polttoaine linjan ja sit ei menny enää vaihteet päälle :lol:
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
User avatar
Sami Mäkinen
VCF Member
Posts: 3367
Joined: 5.6.2006 22:46
Location: Ulvila-City

Post by Sami Mäkinen »

Musti wrote:Tänään yhtä rekkaa elvytettiin 5 tuntia ku halvaantu pihaan... Ensin jääti polttoaine linjan ja sit ei menny enää vaihteet päälle :lol:
Heh tuttu tilanne kun tässä tapellut viikon volvon kanssa... joka päivä käyt kuumapuhaltimen kanssa 520'c kaikki vesiletkut ja polttoaineletkut ja suodattimet läpi :roll: mut menee se aika siinäkin ja saahan siitä palkan 8)
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Tuo askin jäätyminen on hyvinkin tuttua, varsinkin scanioissa. Nimim. Jyväskylän ja Lahden läpi ainoastaan isolla alueella.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Erään "tutun" 1.9 TDI 4Motion Passat variant sylkäsi öljyt pakoputkeen -34 asteen pakkasessa 140km/h vauhdissa.
Ja viimeks eilen taas öljyt pihalla yhdestä nelosgolffin bensakoneesta... Ja tänään varmaan tulee uusia...
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
timpsula
Posts: 65
Joined: 30.3.2006 12:02
Location: Kainuu

Post by timpsula »

Naapurin työauto-transit jäi eilen pihaan, kun webasto ei käynnistynyt noin 38 asteen pakkasessa. Kun pakkasia varten asennetut laitteetkaan eivät enää toimi, on jo liian kylmä.
Golf Variant 1,9 TDI ATD 2003
User avatar
JyriT
Posts: 456
Joined: 6.5.2006 8:56
Location: Järvenpää
Contact:

Post by JyriT »

Velipoika soitteli eilen Sallasta, oli Tojon mittari loppunu -30 asteeseen.. Elohopea oli kuulemma painunu vieläkin alemmas. Kehu vielä että korolla olis lämmin :? propagandaa sanon minä.. :roll:
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
User avatar
Musti
VCF Member
Posts: 785
Joined: 12.6.2005 21:22
Location: Heinola

Post by Musti »

Tänään kuulin tutulta että uusien volvojen (henkilöautot) huoltokirjassa lukee että yli -25 asteen ei volvon oma "webasto" enään ehkä käynnisty :shock: Tollasissa lämpötiloissahan sitä vasta alkaa tarvitsemaan :lol:
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Joo, ette tiedäkkään kuinka paljon webastojen kanssa on nyt ollut ongelmia...
Esim uudessa 3C Passatissa, sekä T5 Transportterissa ja Touranissa on Webasto lisälämmittimenä(dieselmalleissa) ja järjestään jokaisessa ongelmia. Eberit on toiminut hyvin verrattuna webastoihin.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Hartsa
Posts: 128
Joined: 21.1.2006 19:57
Location: Koillismaa

Post by Hartsa »

Mikä niissä Webastoissa tökkii?
Polttoainelinjat kenties, vai?
Passat Variant TDI, AVF -01
User avatar
Musti
VCF Member
Posts: 785
Joined: 12.6.2005 21:22
Location: Heinola

Post by Musti »

Mulla ei oo ollu webastossa mitään häikkää... Tiedä siten onko ne esim. volkkareihin valmiiksi asennetut "automaatti" webastot sitten rakenteeltaan erilaisia...

Edit: Se saattaa muuten sittenkin johtua siita ku mulla on bensa webasto että se toimii...
:lol:
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
pete78
Posts: 129
Joined: 12.12.2005 19:50
Location: Taivalkoski

Post by pete78 »

Pakkasta oli.. ja meni.. Golffista hajosi letkulämmitin, tiistaina oli yhtä tuskaa laittaa käyntiin ku pakkasta -34 astetta mutta käynnistin kuitenkin.. On siinä patarauta tiukalla koneessa! Ei auttanut muu kuin peittoa moottorin ja konepellin väliin ja sisälämppäri puhaltamaan koneeseen päin.. On muuten tehokas ku pakkasta oli parhaillaan -40 ja auton höräytti tulille niin heti oli lämmöt 70 asteessa (mittarin mukaan)!!
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Uusissa webastoissa sellasia "suunnittelun kukkasia", että kun sulla on webasto päällä ennen kun lähdet autolla liikkeelle, niin se täytys sammuttaa ennenkuin käynnistää moottorin, koska sen jälkeen kun moottori käynnistetään, niin se lähettää webastolle käskyn että pelit soimaan. Ja normaalisti sehän on jo päällä ja ohjainlaite ei sitä tajua, vaan yrittää käynnistää sitä siis toistamiseen. Muutaman kerran se ohjainlaite sen sallii, ja sen jälkeen se lyö koko webaston lukkoon. Eikä ala toimimaan muuten kuin testerillä käynnin jälkeen. Siis on menty takapakkia näissä vehkeissä ja kunnolla. Ja tää koskee siis alkuperäisiä lisälämmittimiä, ei jälkiasennusjuttuja. En tiedä, että voiko sitä systeemiä mitenkään muuttaa...
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Musti
VCF Member
Posts: 785
Joined: 12.6.2005 21:22
Location: Heinola

Post by Musti »

^ On muuten pikkusen hölmön kuuloinen juttu... Mä oon ainakin tottunu siihen, että webasto on päällä ennen käynnistystä ja vähän aikaa sen jälkeen ni lämpenee nopeasti... Kuka sitä rupee pakkasessa odottamaan että webasto sammuu käynnistyäkseen taas uudelleen... :?: Älyhoi autovalmistajat...
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
User avatar
Outi
Posts: 346
Joined: 3.6.2005 15:56
Location: Sievi
Contact:

Post by Outi »

pete78 wrote:Pakkasta oli.. ja meni.. Golffista hajosi letkulämmitin, tiistaina oli yhtä tuskaa laittaa käyntiin ku pakkasta -34 astetta mutta käynnistin kuitenkin.. On siinä patarauta tiukalla koneessa!
Mulla sama ongelma yhtenä -32 asteen aamuna. Tosin niin päin, että autotallista oli menny sulake eikä lämmitin ollu päällä.. Mutta ekalla starttauksella käyntiin :bowdown
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
User avatar
Hartsa
Posts: 128
Joined: 21.1.2006 19:57
Location: Koillismaa

Post by Hartsa »

Uppastaan pikkaisen!
-32´C näyttää ulkomittari nyt!
Passat Variant TDI, AVF -01
User avatar
Patse
Posts: 433
Joined: 6.1.2009 17:35

Post by Patse »

Vaan -16 tällä hetkellä ja nousussa.. Saatanan talvi :lol:
Transporter 2,5tdi vm99
User avatar
Pia
VCF Member
Posts: 2904
Joined: 2.8.2006 20:19
Location: Kauhava

Post by Pia »

Kauhavalla -22. Liian kylymää jo tuokin!
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Ulvilassa -20 ja varmaan yöllä käy vielä alempana..
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Leroy
Posts: 404
Joined: 10.9.2008 9:20
Location: Oulu

Post by Leroy »

-26,5 näytti auton mittari alimmillaan kun ajelin töistä kotiin äsken.
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
Post Reply