Golf IV Variant -05 akku
Golf IV Variant -05 akku
Moi ! Oisko jollain tietoa mikä mahtaa olla alkuperäisen akun kapasiteetti. Kiinnostais myös tietää kuinka "ison" akun mahtuu laittamaan vakiopaikalle kiinni (ilman suojamuoveja ...), hinta / laatu kokemuksia kellään tiedossa ? Mikähän mahtaa olla laturin teho ?.
Golf variant 1.6 Trendline -05
+ Climatronic + Webasto
+ Climatronic + Webasto
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Itsellä oli aikanaan G4 bensaprutkussa 100Ah akku alkuperäisen 60Ah tilalla.
Myöhempiin diesel malleihin ei enää tarvinnut suurempaa akkua kun laturi oli suurempi ja akutkin suuremmat vakiona. Tuossa bensaprutkussa ei potku riittänyt Eberille ilman suurempaa akkua.
Myöhempiin diesel malleihin ei enää tarvinnut suurempaa akkua kun laturi oli suurempi ja akutkin suuremmat vakiona. Tuossa bensaprutkussa ei potku riittänyt Eberille ilman suurempaa akkua.
VW Sharan -12 4Motion 2.0l TDI BlueMotion Highline
Tere!
Lainaan vähän tätä topikkia...koskeehan tämä minuakin
Omasta golfista tsippas akku just tänään. Oireillu se on varmaan jo hiukan pidempään kun starttauksen jälkeen on muutaman sekunnin kaikki valot olleet himmeämpiä ja sitten kirkastunut? Tänään ei sitten enää lähteny tulille vaikka oli roikassa useamman tunnin ja akun merkkivalo jäi palamaan. No puhelin kätöseen ja soittelemaan akkuliikkeisiin. Myyjä tuumaili että 80 Ah akku on näissä TDI -koneisissa vakiona? Hintaa Exiden akulle kertoi jäävän 90 € vaihdettuna? Kalliiltahan kuulostaa mutta ei jaksa soitella ympäri oulua ja ite en ala vaihtamaan tässä pakkasessa. Eli jos joku tietää Oulun seudulla edukkaamman paikan (vaihdettuna) ni pikanen ilmo tänne, kiitos
Lainaan vähän tätä topikkia...koskeehan tämä minuakin
Omasta golfista tsippas akku just tänään. Oireillu se on varmaan jo hiukan pidempään kun starttauksen jälkeen on muutaman sekunnin kaikki valot olleet himmeämpiä ja sitten kirkastunut? Tänään ei sitten enää lähteny tulille vaikka oli roikassa useamman tunnin ja akun merkkivalo jäi palamaan. No puhelin kätöseen ja soittelemaan akkuliikkeisiin. Myyjä tuumaili että 80 Ah akku on näissä TDI -koneisissa vakiona? Hintaa Exiden akulle kertoi jäävän 90 € vaihdettuna? Kalliiltahan kuulostaa mutta ei jaksa soitella ympäri oulua ja ite en ala vaihtamaan tässä pakkasessa. Eli jos joku tietää Oulun seudulla edukkaamman paikan (vaihdettuna) ni pikanen ilmo tänne, kiitos

- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ja nyt se onkin jo finaalissa. Niin hyvä akku ettei voi kun kehuaDJDH wrote:Mä kävin just laitattamassa Vartan ~70ah silverin. Olikohan se laitettuna siinä 80e pintaan.

Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Valoista pyöreästi noin 35w+35w + 50w+50w + 100w+100w = 370w
370w / 12V = 30,8A. Vartissa kului siis ehkä-about-noin 10Ah
Autolla oli juuri ajettu noin tunti. Latausjännitteen mittasin yleismittarilla ja ilmoitti 14,3-14,4V. Aamulla laitoin c-tekin kiinni ja kävin tunnin päästä katsomassa tilannetta. C-tekin mukaan akku oli jo täysi
370w / 12V = 30,8A. Vartissa kului siis ehkä-about-noin 10Ah
Autolla oli juuri ajettu noin tunti. Latausjännitteen mittasin yleismittarilla ja ilmoitti 14,3-14,4V. Aamulla laitoin c-tekin kiinni ja kävin tunnin päästä katsomassa tilannetta. C-tekin mukaan akku oli jo täysi

Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Tänään sitten kiikutin ko. akun kuitin kanssa liikkeeseen ja ulos tullessa kiikutin uudemman mallisen vartan golfin paksiin. Ko. kapistuksessa oli myyjän mukaan 3v takuu. Ihan hyvä sinäänsä. Uudemmassa on nyt 1Ah enempi kapasiteettia ja 10A enempi kylmäkäynnistyskykyä 

Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual