Voiko powerdieselissä käyttää 2-tahti öljyä lisäaineena polttoaineen seassa. Kun nykyään ainakin talvilaadun polttoaine on "kuivaa" eli öljyn käyttö suositeltavaa silloin tällöin.
Mutta nyt en ole uskaltanut laittaa kun on toi powerdiesel, että jos vaikka ei olisikaan hyväksi.
Tietääkö joku ? Kiitos vastauksista jo etukäteen...
2-tahti öljyä tankkiin
Re: 2-tahti öljyä tankkiin
2-tahtiöljy on tarkoitettu bensiinimoottoreihin ja vieläpä 2-tahti sellaisiin, miksi ihmeessä haluat sotkea sitä dieselin sekaan?jrpas33 wrote:Voiko powerdieselissä käyttää 2-tahti öljyä lisäaineena polttoaineen seassa. Kun nykyään ainakin talvilaadun polttoaine on "kuivaa" eli öljyn käyttö suositeltavaa silloin tällöin.
Mutta nyt en ole uskaltanut laittaa kun on toi powerdiesel, että jos vaikka ei olisikaan hyväksi.
Tietääkö joku ? Kiitos vastauksista jo etukäteen...

Mitä haittaa on "kuivasta" talvilaadusta?
En oo ikinä kuullu et dieselin sekaan sotkettais öljyä voitelemaan?

-Matsoni-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
- Markku Duus
- Posts: 369
- Joined: 4.9.2006 17:03
- Location: Kuopio
Ainoa milloin olen törmännyt 2-tahti öljyä lisättävän dieselin sekaan, on kun vahingossa mennyt bensaa dieselin sijasta tankkiin. Tämäkin tapahtui matkaveneeseen (tankin koko ~250l), jota olin sitten auttamassa että saa tankin tyhjäksi. Volvon huoltoneuvoja oli sanonut, että tankki niin tyhjäksi kuin saa, sit dieseliä täyteen ja litra 2-tahti öljyä, pitäisi näin koneen kestää ja toimia vaikka bensaa olisi 10% määrästä. Autojen kohdalla en tiedä, onko hyötyä/haittaa, mutta äkkiseltään pääteltynä ei luulis tarvitsevan lisätä normaali dieselin sekaan enää mitään...
Mut veneilijälle tuli kallis tankkaus kun pari sataa litraa halpaa sataman bensaa meni harakoille
Mut veneilijälle tuli kallis tankkaus kun pari sataa litraa halpaa sataman bensaa meni harakoille

VW Cross Touran 2.0 TDI -08 125kW
Aika turhaa tuommoset öljyt ja toisekseen en ite uskaltas lähteä pumpparimasinaan lisäilemään polttoaineeseen mitään sinne kuulumatonta. Ruiskutuspaineet kuitenkin pumpparissa sen rapiat 2000bar ja niissä paineissa helposti alkaa herkemmät aineet aiheuttaa ikäviä sivuvaikutuksia.
Autobildin testissähän toimittajat ajelivat rypsiöljyllä tollasella 140hp pumppari golfilla ja siinä ainakin pumppuyksikköihin oli alkanut ilmaantua ikäviä syöpymiä pumppareihin kuulumattomien aineiden ansiosta.
Heti kun joku näyttää mulle SUOMALAISEN talvilaadun takia kiinni leikanneen pumppuelementin niin minäkin ehkä uskon tarpeellisuuden lisävoitelulle. Ite kuitenkin 80% vuodesta ajelen talvilaadulla eikä vielä ainakaan pumppuyksikköjen korjausarvot ole liikkuneet mihinkään suuntaan, kinneri on kuitenkin ollut kohta 3 vuotta ajossa.
Autobildin testissähän toimittajat ajelivat rypsiöljyllä tollasella 140hp pumppari golfilla ja siinä ainakin pumppuyksikköihin oli alkanut ilmaantua ikäviä syöpymiä pumppareihin kuulumattomien aineiden ansiosta.
Heti kun joku näyttää mulle SUOMALAISEN talvilaadun takia kiinni leikanneen pumppuelementin niin minäkin ehkä uskon tarpeellisuuden lisävoitelulle. Ite kuitenkin 80% vuodesta ajelen talvilaadulla eikä vielä ainakaan pumppuyksikköjen korjausarvot ole liikkuneet mihinkään suuntaan, kinneri on kuitenkin ollut kohta 3 vuotta ajossa.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
Jos tuolla pienellä 2t öljyn lisäyksellä, selviää pumppuremontista, on se halpa lisäys. Mielenkiintoista korppua kaikki tiivisteet pumpussa, kun öljyä ei ole lisänä käytetty. Turhaahan tuo tietenkin, jos auton ostaa aina uutena, eikä aja sillä kuin parikymmentä tuhatatta ja vaihtoon.
Toiset taas "joutuu" ajelemaan hieman vanhemmalla kalustolla, ja arvostaa sitä että se myös kestää vähän pidempään. Siksi tuo lisävoitelu on hyvästä.
Toiset taas "joutuu" ajelemaan hieman vanhemmalla kalustolla, ja arvostaa sitä että se myös kestää vähän pidempään. Siksi tuo lisävoitelu on hyvästä.