Terve!
Pienoinen falskausvaiva Passatissa, repsikan puoleisen etuajovalon jokin liitos/itse pesin vuotaa hieman nestettä. Vähän katselin ja ihmettelin tänään tuota ottamalla pois pohjapanssarin. Kohteen kyllä näkee, kun ottaa torven pois edestä, mutta mitään ei mahdu tekemään jos ei ota puskuria irti. Luulisi, että tuollaiset pesimet yms kestäisivät enemmän kuin 3 vuotta ja jos menevät rikki, niin menevät sitten pakkasessa jäätymällä. Pitkään ollut lauhaa, mutta mistä tietää vaikka olisi jokin pieni alku tullut halkeamalle talven pakkasilla.
Tästä johdettuna kaipailen hieman vinkkiä tuon pesimen tarkistusta / vaihtamista varten. Laakkosen tiskiltä vissiin saa uuden mokkulan, jos siinä murtumia. Ei vain viitsi maksaa 80 euroa tunti pikahuoltoon. Eli, jos joku on etupuskurin kanssa huhtonut, niin olisin kiinnostunut mielikuvaharjoituksesta ennen työhön ryhtymistä, niin ei menisi mikään rikki. Joskus on sellainen oire, että voimalla vaan. Sitten käy perinteiset ja jokin muovijutska menee ikäänkuin rikki.
Samaan urakkaan ajattelin sovitellä FK:n merkittömän etumaskin, niin saa senkin paikoilleen.
Passat BG3 etupuskuri
-
- Posts: 1
- Joined: 21.1.2007 11:50
- Location: Tampere
Passat BG3 etupuskuri
Mikko Aaltonen
VW Passat 1.6 Variant 2003 (myyty)
VW Golf Variant 1.9 TDi 2003
Chevy El Camino 1987 (305cid)
VW Passat 1.6 Variant 2003 (myyty)
VW Golf Variant 1.9 TDi 2003
Chevy El Camino 1987 (305cid)
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Moro...
Etupuskuri lähtee irti seuraavasti:
Konepellin lukkohaka(se muovinen avausvipu) irti, sen jälkeen maskin päältä reunoilta kaks torx-ruuvia auki, sen jälkeen maski lähtee nostamalla ylös, keskellä on sellanen muoviklipsu ja alareuna on kiinni muistaakseni neljällä klipsulla. Sitten kun maski on irti, niin puskurin päällä on muistaakseni 5 tai 6 samanlaista torx-ruuvia. Puskurin alahelmasta kolme isoa talttapää"ruuvia" auki. Sisälokasuojien puolelta muutamia ruuveja myös pois. Huomaa, että suoraan ylöspäinkin siellä päädyissä on yksi ruuvi per puoli. Sen jälkeen se puskuri sitten jo lähteekin irti.
Se ajovalopesureiden pumppujen vuotaminen ei oo mikään uus juttu. Niitä menee. Se vaan alkaa vuotaa sieltä rungon välistä.
Voi olla, että suuttimien juuressa oleva o-rengaskin vuotaa, mutta yleisempää on niiden pumppujen vuotaminen. Siihen ei auta kuin pumpun uusiminen.
Etupuskuri lähtee irti seuraavasti:
Konepellin lukkohaka(se muovinen avausvipu) irti, sen jälkeen maskin päältä reunoilta kaks torx-ruuvia auki, sen jälkeen maski lähtee nostamalla ylös, keskellä on sellanen muoviklipsu ja alareuna on kiinni muistaakseni neljällä klipsulla. Sitten kun maski on irti, niin puskurin päällä on muistaakseni 5 tai 6 samanlaista torx-ruuvia. Puskurin alahelmasta kolme isoa talttapää"ruuvia" auki. Sisälokasuojien puolelta muutamia ruuveja myös pois. Huomaa, että suoraan ylöspäinkin siellä päädyissä on yksi ruuvi per puoli. Sen jälkeen se puskuri sitten jo lähteekin irti.
Se ajovalopesureiden pumppujen vuotaminen ei oo mikään uus juttu. Niitä menee. Se vaan alkaa vuotaa sieltä rungon välistä.
Voi olla, että suuttimien juuressa oleva o-rengaskin vuotaa, mutta yleisempää on niiden pumppujen vuotaminen. Siihen ei auta kuin pumpun uusiminen.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007