Lueskelin tuossa viikonlopun aikana passatista vikakoodit ja löytyi hieman vaivaamaan jäänyt merkintä vikamuistista.
Vian kuvaus vapaasti suomennettuna oli: Moottorin käynistyminen estetty ajoneston toimesta, katkonainen.
Se oli jotensakkin noin, laitan illalla kotoa vielä copy-pastena sen vikamuistista löytyneen tekstin, mut nyt ei töissä ole sitä matkassa. Osaako joku tuon perusteella sanoa onko oire jostakin kohta vastaan tulevasta ongelmasta, vai mistä tuossa on oikein kysymys? Asiasta tekee mielenkiintoisen se, että mulla ei ainakaan ole auto kertaakaan jättänyt käynnistymättä ja ei kuullemma emännälläkään.
Ja autohan oli Passat variant 1.8t -98.
Passatin vikakoodi
- Pasi Häkli
- Pasi Häkli
Aina silloin tällöin vaihdellaan johtoja ja lukupuolia ajonestovikojen takia. Kai ne on niin vikaherkkiä pienine liittimineen ja ohuine johtoineen. Kyllä noita ajonestoon liittyviä vikakoodeja tulee silloin tällöin vastaan, että ei oo mitenkään harvinaista.
Itse en tosiaan tuosta päänvaivaa ottaisi, koska auto on aina lähtenyt käyntiin, ja tästä johtuen vikakoodikin on tallentunut satunnaiseksi.
Eli siis JOSKUS ajonesto on estänyt käynnistymisen. Koska vikamuisti on viimeksi luettu? Ja kauanko auto on ollut sun omistuksessa?
Olikos se nyt niin, että jos ajonesto estää peräjälkeen pari-kolme kertaa käynnistyksen, niin se lyö moottorin ohjainlaitteen lukkoon.
Ja sitä ei saa avattua ilman merkkiliikkeen testereitä, ja linjayhteyksiä "tehtaalle". Mutta ei siis sun tapauksessa huolta tästä.
Itse en tosiaan tuosta päänvaivaa ottaisi, koska auto on aina lähtenyt käyntiin, ja tästä johtuen vikakoodikin on tallentunut satunnaiseksi.
Eli siis JOSKUS ajonesto on estänyt käynnistymisen. Koska vikamuisti on viimeksi luettu? Ja kauanko auto on ollut sun omistuksessa?
Olikos se nyt niin, että jos ajonesto estää peräjälkeen pari-kolme kertaa käynnistyksen, niin se lyö moottorin ohjainlaitteen lukkoon.
Ja sitä ei saa avattua ilman merkkiliikkeen testereitä, ja linjayhteyksiä "tehtaalle". Mutta ei siis sun tapauksessa huolta tästä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Auto on ollu mulla jo kolme vuotta ja vika muistit taisin kattoa joskus tammikuussa viimeks, sillon ei ollu mitään.
Eli en ota paniikkia tosta. Pitää jossain vaiheessa tarkistaa tuleeko tuo merkinä uudelleen tonne vikamuistiin, kun sen nyt sieltä poistin.
Olis muuten ihan näppärä lisä noihin vikamuistin merkintöihin, kun olis aikaleima niissä.
Eli en ota paniikkia tosta. Pitää jossain vaiheessa tarkistaa tuleeko tuo merkinä uudelleen tonne vikamuistiin, kun sen nyt sieltä poistin.
Olis muuten ihan näppärä lisä noihin vikamuistin merkintöihin, kun olis aikaleima niissä.
- Pasi Häkli