Nyt kun se talvikin sieltä jossain vaiheessa tulee niin jos kerrankin hommais talvirenkaat ajoissa.
Eli olis kiikarissa tota vanhaa mallia oleva Gislaved Nord Frost 3 kokoluokkaa 225/45/17.
Mistähän moiset sais edullisimmin? 4 kpl löysin 635€ hintaan. Saakohan halvemmalla?
Nord Frost 5 on tietty uus malli, mutta viime talven tollasilla kolmosilla ajelleena sellaset uudet kiinnostais. Ja nuo viitoset maksaa melko lailla enemmän. Melkein 800€ näkyy netissä olevan hintoja.
Edit by jmr: Ennakoitua -sana pois otsikon alusta, talvi tuli jo...
Eipä ole se kaikkein suosituin talvirengas merkki Suomessa, kun todella harvasta paikkasta moiset löytää. Pikagoogletuksella löysin seuraavat paikat... Yhdestä paikasta saisi 688€ eurolla neljä kipaletta eli kalliimpi. Toisesta paikasta ei saa noin isoa kokoa. Kolmas ja neljäs paikka mainostaa, mutta ei ole hintoja.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Itselläkin ois renkaiden metsästys kokoluokassa 195/45-16 tai 195/50-16. Toki joku kapeempikin vois mennä mutta pitäs olla samaa halkaisijaa. Ehdotuksia otetaan vastaan mallien ja ostopaikkojen suhteen.
Joo no se voi olla että passatti on sen verran hyvin äänieristetty. No täytyy nyt kattoa, että mitkä kumit tuonne alle päätyy. Olis hyvä jos olis jotain tuoreita vertailuja TM:ssä tai jossain muussa lehdessä.
Itse ajattelin tuohon kakkosautoon hommata ne perinteiset renkaat, eli Nokian Hakkapeliitta neloset kun näyttää Rengas-Onlinelta saavan halvalla. Vanhat ovat Gislavedin Nord Frost II:t, ovat 9 vuotta vanhat ja kovat kun kivet...
Hitto kun ei tullu viime syksynä hommattua kun 16" setti. Nyt tekis mieli hommata 17"
Vannetukun listoilla on ollu aika kohtuu hintasia kumeksia, mutta aika pitkälti rahteineen ja asennuksineen ne on samaa hintaluokkaa kun paikalliset tarjoukset.
Mulla on nelkussa Conti Viking 3:et, vai mitkä lie, eli siis kitkat..Oon tykänny kyllä kovasti! On sopivan hiljaiset, eikä nastat lentele, kun kuitenkin nelkulla ajetaan välillä talvella, niinkun nelkulla pitää ajaa.. Niin, ja koko on 205/55 16...Edellinen omistaja oli ostanu, kehu 600€ maksaneensa kierroksesta..
Perheen molempiin autoihin haettiin Hakkapeliitta 5:set. Tai omat saan huomenna vanteille.
Omaan autoon 195/55R15 ja eukon autoon 175/65R14.
Oli muutes aika tuoreet nuo mun renkaat. Valmistettu viikolla 37/07.
Nähtäväksi jää minkälaiset ovat. Se ainaki on varmaa että rengasmelu vähenöö. Ainakin omassa autossa.
No en oikee voi sanoa muutaku et halvat oli. (siis yleiseen hintatasoon nähden)
Enolla on rengasliike joten ei sentää aiva listahintaa tarvinnu maksaa.
Tulikin huomattua ja hommattua, että Rengas-vanne.fi :stä sai Hakkapeliitta 5:t halvemmalla kuin Rengas-online.comista Hakkapeliitta 4:t. Kokona 175/65/14.
Jukalle: Klik
^ Mikäs sitä estää, auto kun auto..Eikös juurikin kantavuus oo se ratkaiseva tekijä..
Siinä vaan ei olla aina tarpeeks tarkkana..Velipojalle myytiin kesällä uudet renkaat, niin rupes sitten myöhemmin tarkistelee, kun jotenkin tuntu, et nopsaa alko kulahtamaan, niin eipä aivan riittäny kantavuus..Onneks eivät katsastuksessa kattoneet renkaita sen tarkemmin..Siitä kai ois jotain voinu huomauttaa.? Onneks ero ei kuitenkaan oo niin iso, että niillä kuitenkin uskaltaa ajaa..No, tämä OT:na tähän väliin..
Joko täytyis vaihtaa vannekokoa pienemmäksi tai jotain, tuntuu nuo talvirenkaat olevan suhteettoman kalliita 225/45/17 koossa. Tonnin kieppeillä pyöritään esim Nokian RSi renkaissa.
Mitenkähän toi mersun vanne menis pasadiin, vissiin keskireiästä kii, miten et38 toimii??
Kohtuu hyviä tarjouksia pojilla, tuolta aika makiaan hintaan ostettu vannepaketteja ennenki.. Tietty ku soittas ihan pasatiin suoraan sopivia vanteita ni voipi saaja samaan hintaan..
Tulipahan haettua Nokian Hakka5:set.. juhlalliset 185/65/14" ..lumen tuloa odotellessa, saa auton talvilookkiin muutenkin, etulippa vaihtuu ja valot paranee..
^^ itse hommasin Kuopiosta Rengasparilta juuri tuossa koossa olevat Contit...500 eskoo omalla rahdilla + 60 rengastyöt. Mielestäni aika sopuhintaan lähti. Täällä paikallisessa liikkeessä samat renkaat 250€ kalliimmat
Gislassa ei pysy nastat kiiinni... isällä on sellaiset ja ei taatustu revittele... yks talvi ajettu ja about 1/3 osa nastoista puuttuu... ei saa takuuseen uusia renkaita.
Mulla on Contin viimevuoden mallia olevat kitkanastat ja kaikki nastat tallella ja tosi hiljaiset! Tyytyväinen olen ollut niihin renkaisiin!
Mulla oli edellisessä golffissa Gislavedin Nordfrost 2:set joilla ajoin 2 talvea. Edellinen omistaja oli jo ajanut yhden talven. Meinasin jo uudet ostaa mutta melkein kaikki nastat oli tallessa niin en ruvennut uusia kumeja ostamaan.
Äsken hain paikalliselta vaimon patonki autoon 185/65-14 Ässät hintaan 230 eur. Ormin vanhat kitkat menee Passatin alle, kunhan ilmat vähän viilenee pysyvämmin. Olis tallissa yhdet saksan kitkat Passatin peltivanteilla myynnissä.
Koitin katella pitkin interrnettiä josko Nokian Nordman + :sista löytys jotain infoa heikolla menestyksellä.
oikeastaan ainoa mitä tuli vastaan oli Rengasmaailman mainos jossa verrattiin Nordmania hakkapeliitta 2:seen.
Mahtaskos kellään olla ensi/toisenkäden tietoa aiheesta..?
Tuommoinen yhdistelmägumes vähän kiinnostaisi kun suunnilleen kaikki ajot on pk-seudun pääteillä + pari reissua itäsuomeen..
Ilmeisesti toi Nordman on Nokian halppismerkki ja toi Nordman+ on sama rengas kun entinen Hakkapeliitta2. Äiskä tollaiset hommas ja ihan hyviltä ne näyttivät.
Perjantaina kun laitoin nuo alle ja kävin pienellä koeajolla, niin ensivaikutelma paljaalla asfaltilla ei ollut mikään hyvä. Ensimmäiset kilometrit pitivät mekkalaa kuin sirkkeli ja n. satasen vauhdissa oli hieman yliohjaava. Kun nopeutta laski, niin muuttui aliohjaavaksi. Muistelen että RSI:t oli paremmat.
Eilen tuli myös laitettua alle talvigummit. Kitkoilla olen aina ajanut, mutta nyt ostin Bf Goodrichin uudet nastat. Ensi vaikutelma on kyllä hyvä. On kyllä yllättävän hiljaiset ja mukavat ajaa. Liikaa vaan pitoa, kun näin ensilumilla piti vähän kikkailla
juu ihan asiallisilta näyttäs ainakin noi nordman+ ... niitä pyöritelly vanteille aikas paljo töis... vähä halvemmista kleber o kans ihan hyvä.. paril kaveril ostanu... naapurillekki ja kehu ettei o koskaa pitävämpiä kummeja omistanu tai sit o ostanu enne tosi huonoja muijjan sierraanki eilen laitoin kleberit =) sierran arvo tuplaantu... 200€ oli sarja 185/65-14
jmr: Ajele niillä hetken aikaa, niin kyllä ne siitä asettuu. Viime talven kokemuksien perusteella mun mielestä pirun hyvä renkaat. Minkäs kokoset sulle tuli? Mulla 175/70-14.
Ajelin kaksi talvea Golfilla Noranza 1:set (muistaakseni 195/55R15) alla.
Eikä kyllä ole pahaa sanottavaa ko. renkaista. Nastatkin pysyi todella hyvin kiinni, ainoastaan yksi irronnut nasta koko sarjassa kahden talven ajoilla!!!