Golf III erikoinen vika

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
timperi
Posts: 16
Joined: 4.9.2006 11:48
Location: Tampere

Golf III erikoinen vika

Post by timperi »

Joo eli oli kaunis kesäaamu ku töihin ajelin ja auto pelas. Sitten piti lähteä kotiopäin ni eipä volkkari halunnutkaan..vartin starttaamisen jälkeen kuitenkin päästiin liikkeelle ja auto pelasi hyvin. Aamulla lähti ihan ok käyntiin mut iltapäivällä kuumasta auringon paisteesta ei ees luvannu...no kipuna oli hukassa mutta bensaa tuli. Selvä homma ei kun ostamaan sitä moottorin sähkölaatikkoo. makso jonku kympin mut vika ei korjaantunut, no auto jäi siihen ja aamulla koittamaan että josko nyt lähtis , ja niin teki..no siitä sit soitto tutulle sähkärille ja auto sinne. vaihtoon meni puola , jakaja ,ja joku sytytystä ohjaava rele. nyt sitten pelaa..osittain, tais sähkäri laittaa jtain outoja osia ku rajottaja tulee nyt vastaan jo hiukan yli 5000rpm ja kyseessä on kuitenkin bensakone :) no tarttee kattoo mitä sähkäri keksii ku sille jaksan soitella.....
Jokainen tsäänssi on mahdollisuus:)
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Re: Golf III erikoinen vika :)

Post by AjH »

timperi wrote:Joo eli oli kaunis kesäaamu ku töihin ajelin ja auto pelas. Sitten piti lähteä kotiopäin ni eipä volkkari halunnutkaan..vartin starttaamisen jälkeen kuitenkin päästiin liikkeelle ja auto pelasi hyvin. Aamulla lähti ihan ok käyntiin mut iltapäivällä kuumasta auringon paisteesta ei ees luvannu...no kipuna oli hukassa mutta bensaa tuli. Selvä homma ei kun ostamaan sitä moottorin sähkölaatikkoo. makso jonku kympin mut vika ei korjaantunut, no auto jäi siihen ja aamulla koittamaan että josko nyt lähtis , ja niin teki..no siitä sit soitto tutulle sähkärille ja auto sinne. vaihtoon meni puola , jakaja ,ja joku sytytystä ohjaava rele. nyt sitten pelaa..osittain, tais sähkäri laittaa jtain outoja osia ku rajottaja tulee nyt vastaan jo hiukan yli 5000rpm ja kyseessä on kuitenkin bensakone :) no tarttee kattoo mitä sähkäri keksii ku sille jaksan soitella.....
Yhdistävä tekijä kuuma auringon paiste? Kyllä melko erikoista että se tekisi tuota jos ei sitten kuuma moottori tee samaa oiretta :?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
timperi
Posts: 16
Joined: 4.9.2006 11:48
Location: Tampere

jep

Post by timperi »

joo no se oli yhdistävä tekijä minkä löysin...no edelleen rajottaa kierrokset 5000 ja pököttää vähän jo 4000 kierroksessa...ihme mosse:)
Jokainen tsäänssi on mahdollisuus:)
Clayman
Posts: 191
Joined: 3.2.2006 8:32
Location: Alavus

Post by Clayman »

Mikäs kone tuossa nyt on?

Joku vaan on väittänyt ainakin 2.0 ADY-koneesta, että jos HALL-anturi on paskana niin ei pelaa kierroksilla. "Rajoittuu" justiin tuohon 5tonnin tietämille. Tuossahan on siis jo nokka-akselin asentoanturin (HALL-anturi) lisäksi kampiakselin asentoanturi. Muutenhan se ei edes kävisi jos hall on sökö. Se vaan, että se anturi on sielä jakajassa, joka on sulle jo vissiin vaihdettu. Oliskohan jääny johti irti/löyhälle tai jotain?
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
User avatar
timperi
Posts: 16
Joined: 4.9.2006 11:48
Location: Tampere

jep

Post by timperi »

tossa on se perus 8 venttiili 1.6 ...nii ja taas jäätiin starttaileen aamulla huoltiksen pihaan..no vartin kiroomisen jälkeen kuitenkin taas heräs
Jokainen tsäänssi on mahdollisuus:)
User avatar
jopo
Posts: 328
Joined: 23.11.2003 21:51
Location: Kuopio
Contact:

Post by jopo »

Äitin auto teki samaa hommaa lämpiminä kesäpäivinä, lämpimällä koneella. Kipinä ei ollut siinä hukassa. Lähti käyntiin armottoman hankaamisen jälkeen. Siitä oli menny ykspisteruiskun ja imusarjan välinen paksu tiiviste.
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
User avatar
timperi
Posts: 16
Joined: 4.9.2006 11:48
Location: Tampere

ja taas...

Post by timperi »

nyt ois taas vikaa, ( IHME! ) nyt luultavammin ajonestossa tmv. auto sammuilee täysin sattuman varaisesti, ja n.10s odottelu auttaa aina, onkohan ajonesto mahdollista ohittaa kotikonstein?
Jokainen tsäänssi on mahdollisuus:)
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Ajonesto ei mene päälle ajon aikana. Se on toiminnassa ainoastaan käynnistysvaiheessa. Eli todennäköisesti sen voi sulkea pois vaihtoehdoista.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Tero Tanninen
Posts: 283
Joined: 30.5.2007 19:42
Location: Salo

Post by Tero Tanninen »

Millä tavalla auto sammuilee? Kuuluuko kojiksen sisält naksumista??
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

^ Joo tosiaan, vialliselle virtareleelle yksi ääni.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
timperi
Posts: 16
Joined: 4.9.2006 11:48
Location: Tampere

Post by timperi »

joskus naksuu joo mut ei kovin usein. sammuu kun seinään ei nyi eikä tee mitään muutakaan outoo, ja odotusaika kun uudelleen pelittää niin on aina aika tarkkaan sama
Jokainen tsäänssi on mahdollisuus:)
Tero Tanninen
Posts: 283
Joined: 30.5.2007 19:42
Location: Salo

Post by Tero Tanninen »

Lainaan nyt tätä:

Mistäs ton virtareleen löytää? Samassa paikassa ku muutkin releet?
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
User avatar
timperi
Posts: 16
Joined: 4.9.2006 11:48
Location: Tampere

Post by timperi »

sellasen veikkauksen luin jostain että ton vian vois tehä joku huono kontakti akun alla/takana olevassa maajohdossa, enkä kyl mitää kuvaukseen sopivaa piuhaa kuitenkaan löytänyt
Jokainen tsäänssi on mahdollisuus:)
User avatar
timperi
Posts: 16
Joined: 4.9.2006 11:48
Location: Tampere

Post by timperi »

no joo nyt saa jäädä kolffi pois käytöstä, oli pakko ostaa auto tilalle
Jokainen tsäänssi on mahdollisuus:)
Post Reply