Page 1 of 1
Golf III erikoinen vika
Posted: 20.8.2007 19:22
by timperi
Joo eli oli kaunis kesäaamu ku töihin ajelin ja auto pelas. Sitten piti lähteä kotiopäin ni eipä volkkari halunnutkaan..vartin starttaamisen jälkeen kuitenkin päästiin liikkeelle ja auto pelasi hyvin. Aamulla lähti ihan ok käyntiin mut iltapäivällä kuumasta auringon paisteesta ei ees luvannu...no kipuna oli hukassa mutta bensaa tuli. Selvä homma ei kun ostamaan sitä moottorin sähkölaatikkoo. makso jonku kympin mut vika ei korjaantunut, no auto jäi siihen ja aamulla koittamaan että josko nyt lähtis , ja niin teki..no siitä sit soitto tutulle sähkärille ja auto sinne. vaihtoon meni puola , jakaja ,ja joku sytytystä ohjaava rele. nyt sitten pelaa..osittain, tais sähkäri laittaa jtain outoja osia ku rajottaja tulee nyt vastaan jo hiukan yli 5000rpm ja kyseessä on kuitenkin bensakone

no tarttee kattoo mitä sähkäri keksii ku sille jaksan soitella.....
Re: Golf III erikoinen vika :)
Posted: 21.8.2007 11:22
by AjH
timperi wrote:Joo eli oli kaunis kesäaamu ku töihin ajelin ja auto pelas. Sitten piti lähteä kotiopäin ni eipä volkkari halunnutkaan..vartin starttaamisen jälkeen kuitenkin päästiin liikkeelle ja auto pelasi hyvin. Aamulla lähti ihan ok käyntiin mut iltapäivällä kuumasta auringon paisteesta ei ees luvannu...no kipuna oli hukassa mutta bensaa tuli. Selvä homma ei kun ostamaan sitä moottorin sähkölaatikkoo. makso jonku kympin mut vika ei korjaantunut, no auto jäi siihen ja aamulla koittamaan että josko nyt lähtis , ja niin teki..no siitä sit soitto tutulle sähkärille ja auto sinne. vaihtoon meni puola , jakaja ,ja joku sytytystä ohjaava rele. nyt sitten pelaa..osittain, tais sähkäri laittaa jtain outoja osia ku rajottaja tulee nyt vastaan jo hiukan yli 5000rpm ja kyseessä on kuitenkin bensakone

no tarttee kattoo mitä sähkäri keksii ku sille jaksan soitella.....
Yhdistävä tekijä kuuma auringon paiste? Kyllä melko erikoista että se tekisi tuota jos ei sitten kuuma moottori tee samaa oiretta

jep
Posted: 21.8.2007 17:31
by timperi
joo no se oli yhdistävä tekijä minkä löysin...no edelleen rajottaa kierrokset 5000 ja pököttää vähän jo 4000 kierroksessa...ihme mosse:)
Posted: 22.8.2007 9:39
by Clayman
Mikäs kone tuossa nyt on?
Joku vaan on väittänyt ainakin 2.0 ADY-koneesta, että jos HALL-anturi on paskana niin ei pelaa kierroksilla. "Rajoittuu" justiin tuohon 5tonnin tietämille. Tuossahan on siis jo nokka-akselin asentoanturin (HALL-anturi) lisäksi kampiakselin asentoanturi. Muutenhan se ei edes kävisi jos hall on sökö. Se vaan, että se anturi on sielä jakajassa, joka on sulle jo vissiin vaihdettu. Oliskohan jääny johti irti/löyhälle tai jotain?
jep
Posted: 22.8.2007 15:19
by timperi
tossa on se perus 8 venttiili 1.6 ...nii ja taas jäätiin starttaileen aamulla huoltiksen pihaan..no vartin kiroomisen jälkeen kuitenkin taas heräs
Posted: 22.8.2007 16:18
by jopo
Äitin auto teki samaa hommaa lämpiminä kesäpäivinä, lämpimällä koneella. Kipinä ei ollut siinä hukassa. Lähti käyntiin armottoman hankaamisen jälkeen. Siitä oli menny ykspisteruiskun ja imusarjan välinen paksu tiiviste.
ja taas...
Posted: 21.4.2008 18:31
by timperi
nyt ois taas vikaa, ( IHME! ) nyt luultavammin ajonestossa tmv. auto sammuilee täysin sattuman varaisesti, ja n.10s odottelu auttaa aina, onkohan ajonesto mahdollista ohittaa kotikonstein?
Posted: 21.4.2008 18:52
by Pasi Häkli
Ajonesto ei mene päälle ajon aikana. Se on toiminnassa ainoastaan käynnistysvaiheessa. Eli todennäköisesti sen voi sulkea pois vaihtoehdoista.
Posted: 21.4.2008 20:53
by Tero Tanninen
Millä tavalla auto sammuilee? Kuuluuko kojiksen sisält naksumista??
Posted: 21.4.2008 22:26
by Pasi Häkli
^ Joo tosiaan, vialliselle virtareleelle yksi ääni.
Posted: 22.4.2008 20:15
by timperi
joskus naksuu joo mut ei kovin usein. sammuu kun seinään ei nyi eikä tee mitään muutakaan outoo, ja odotusaika kun uudelleen pelittää niin on aina aika tarkkaan sama
Posted: 23.4.2008 17:37
by Tero Tanninen
Lainaan nyt tätä:
Mistäs ton virtareleen löytää? Samassa paikassa ku muutkin releet?
Posted: 24.4.2008 12:16
by timperi
sellasen veikkauksen luin jostain että ton vian vois tehä joku huono kontakti akun alla/takana olevassa maajohdossa, enkä kyl mitää kuvaukseen sopivaa piuhaa kuitenkaan löytänyt
Posted: 26.4.2008 8:05
by timperi
no joo nyt saa jäädä kolffi pois käytöstä, oli pakko ostaa auto tilalle