Golf Variant +Sisätilanlämppäri

Kaikki yleinen jutustelu
Post Reply
anis82
Posts: 2
Joined: 13.2.2008 2:21

Golf Variant +Sisätilanlämppäri

Post by anis82 »

Eli, mihis ihmiset ovat "pultanneet" sisätilan-lämppärin kiinni Golf Variantissa?

Kysyin vain varmistaakseni turvallisen paikan kiinnitykselle, jottei mene ruuvit mihkää johtokasaan pystyyn :D
User avatar
JyriT
Posts: 456
Joined: 6.5.2006 8:56
Location: Järvenpää
Contact:

Post by JyriT »

Apukuskin jalkatilan vasempaan reunaan siihen keskikonsolin kylkeen.
Muistaakseni ala/takakautta saa käden sopimaan sinne väliin jos tahtoo tarkistaa vielä ettei sielä mene ylimääräisiä johtoja.
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
anis82
Posts: 2
Joined: 13.2.2008 2:21

Post by anis82 »

Kiitos tiedosta :)
User avatar
Jusu
Posts: 209
Joined: 29.11.2006 19:42
Location: Lieto

Post by Jusu »

Mä tein sisätilanlämppärille jalan niin ei tartte autoon mitään reikiä porata :wink:
Volkswagen Golf V 1.4 TSI Sportline -07
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Jusu wrote:Mä tein sisätilanlämppärille jalan niin ei tartte autoon mitään reikiä porata :wink:
Sama, sopivasti vielä kulmaa jalkaan että saa sen puhalluksen enempi kuskin lasille kuin repsikan kohdalle niin on ainakin kuskilla lasi kirkas jos ei ehdi kunnolla lämmetä ja sulaa kauttaaltaan.
Lenteleehän se rakennelma välillä repsikan jalkotilassa jos tiukempaa kurvia ottaa mutta ei ole isosti haitannut kunhan muistaa nostaa ennen seuraavaa lämmitystä :)
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Kimmo H.
Posts: 375
Joined: 20.10.2007 11:40
Location: Turku

Post by Kimmo H. »

Kyllä se kuitenkin tulee kätevämmäksi käyttää jos raaskii ne reiät tehdä siihen keskikonsoliin. Mahtuu matkustajakin pitämään jalkojaan siellä missä kuuluu :D

Omassa autossakin kun takapenkki on kokonaan lastenistuimien valloittama niin matkustajien vaihtoehdot on joko etupenkki tai sikaosasto :lol:
Golf GT Variant -94 2E
User avatar
HarriV
Posts: 339
Joined: 18.3.2005 16:54
Location: Kuopio

Post by HarriV »

Minä asensin defa terminin hanskalokeron alapuolelle. Siinä se ei ole kyllä yhtään tiellä ja oli helppo laittaa paikoilleen.
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Devo: ei ainakaan meidän autoissa ole aiheuttanut ollenkaan mutinaa toi lämppärin sijoitus. Teline on niin matala kuin tavan Defa sallii, ja sijoitus ihan penkin etureunassa kiinni. Täytyy varmaan kuva ottaa että joku tajuaakin miten se siellä on :)
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Osku.T
Posts: 1024
Joined: 20.1.2008 20:35
Location: Vantaa/Rovaniemi

Post by Osku.T »

Mulla pasuunassa pelkääjän lattialla se lämmitin.Paketissa tuli semmonen jalka jonka iskin lämppäriin ja kumimaton väliin.Ja mahtuu hyvin jalat liikkumaan.
Section6
Posts: 65
Joined: 13.6.2008 21:33
Location: Kuopio

Post by Section6 »

Minkä tehoisia lämppäreitä teillä on? Olen ajatellut jotain 1200 wattista, siitä ylöspäin niiden hinnat pomppaa huimasti eikä lasien tarvitse minulle täysiä sulat olla.
VW Golf IV 2.0 Variant Trendline 2005 (AZJ)
User avatar
Jari P
Posts: 408
Joined: 10.6.2005 14:15
Location: Jääli

Post by Jari P »

Passatissa oli joku 600W/1200W. Ikinä ei tullut käytettyä suurempaa asentoa, pienemmälläkin suli lasit alle parin tunnin. En yhtään tykkää, että auto on liian kuuma sisältä pakkasella, joutuu hanskat ja pipot riisumaan ja autosta noustessa tulee pirun kylmä. Lisäksi lumi sulaa auton päältä jäätyäkseen sitten lukkoihin ja tiivisteisiin.
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
Section6
Posts: 65
Joined: 13.6.2008 21:33
Location: Kuopio

Post by Section6 »

Joskus muistan lehdestä lukeneeni ettei lämmitystolppien sulakkeetkaan yleensä kestä kauheasti yli 1200 wattia, onko tietoa?
VW Golf IV 2.0 Variant Trendline 2005 (AZJ)
User avatar
JannePee
Posts: 268
Joined: 4.3.2007 20:42
Location: Vantaa

Post by JannePee »

Monessa paikassa on kielletty suoraan yli x kilowatin lämmittimet juuri sulakkeiden takia, normi 10A sulake kun ei kestä paria autoa saman sulakkeen takana jos hyperlämmittimet autoissa.
VW golf variant -03 1.9 Tdi +96kw
User avatar
Jari P
Posts: 408
Joined: 10.6.2005 14:15
Location: Jääli

Post by Jari P »

Mites 16A, kestääkö kaksi lohkolämppäriä ja sisätilan lämppärit molemmissa?
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

16A * 230 V = 3680 W
--------------------------

2x lohkolämmitin á 500 W = 1000 W
Edit: lisää tähän 1 kW harakoille
2x sisälämppäri á 840 W = 1680 W
= 3680 W


Eli n. 600 W sisälämppäri molemmilla tai ykkösteholla voi toimiakin.

Edit: oikea tulos 840 + 500 = 1340 W sisälämppäri maksimissaan.
Last edited by jmr on 17.11.2008 10:22, edited 1 time in total.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
haisuli
Posts: 179
Joined: 10.7.2008 9:50

Post by haisuli »

jmr wrote:16A * 230 V = 3680 W
--------------------------

2x lohkolämmitin á 500 W = 1000 W
2x sisälämppäri á 840 W = 1680 W
= 3680 W


Eli n. 600 W sisälämppäri molemmilla tai ykkösteholla voi toimiakin.
tais yks kilowatti mennä harakoille tuossa laskutoimituksessa :)

itselläni on Defan 1200 w lämmitin apparin puoleisessa keskikonsolin seinässä kiinni omalla telineellään. Laite on jo aika vanha ja ei lämmitä aivan uudenveroisesti, mutta -10 asteeseen 2h lämmityksellä on koko farkun lasit sulana. Kovemmalla pakkasella ei sulata enää.

Ja sulakkeet on kestäneet jokapaikassa, mutta usein ei ole näissä julkisissa (taloyhtiöiden) tolpissa ollut useampaa autoa yhtäaikaa lämpiämässä. Jos on automaattisulakkeet, kuten suurimmassa osassa on? niin niitähän on helppo käännellä ja voi testata kaverin kanssa, että kestääkö ne yhtäaikaa. Ja jos käy 'normaalista' poikkeavaan aikaan töissä niin silloinhan noita voi käyttää ihan huoletta.
Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

Mutta eihän esim. noi uudemmat defat lämmitä kokoaikaa täydellä teholla. Defan maksimi tehot on ilmoitettu 25 asteen pakkaselle. Eli -5 asteessa teho on jotain aivan muuta kuin se nimellinen maksimiteho.
Ei tuolla 2100 wattisellakaan mun golffia saunaksi saa vaikka yrittääski.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

haisuli wrote:tais yks kilowatti mennä harakoille tuossa laskutoimituksessa :)
Sitä se teettää kun kiireessä tekee. Kokeilin vain oletteko tarkkana :oops:
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
haisuli
Posts: 179
Joined: 10.7.2008 9:50

Post by haisuli »

http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135241062634.gif

kyllähän niissä aina pientä häviötäkin on, että ei se vara venettä kaada ja harakalle tulee muuten vilu :D
Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

jmr wrote:16A * 230 V = 3680 W
--------------------------

2x lohkolämmitin á 500 W = 1000 W
Edit: lisää tähän 1 kW harakoille
2x sisälämppäri á 840 W = 1680 W
= 3680 W


Eli n. 600 W sisälämppäri molemmilla tai ykkösteholla voi toimiakin.

Edit: oikea tulos 840 + 500 = 1340 W sisälämppäri maksimissaan.
Minkäs takia harakoille menevä kilowatti pitäisi tässä kohtaa huomioida, kun puhutaan vaan lämppärien ottotehosta, eikä siitä tehosta millä oikeasti lämmitetään?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Ajh: laskin aamulla kiireessä väärin ja haisuli kuittasi. Sen takia.
Last edited by jmr on 18.11.2008 8:08, edited 1 time in total.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Jaa juu olihan se jo tossa korjattukin :roll:

Nukkuun --> Zzzzz...
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
him1998
Posts: 43
Joined: 21.8.2008 13:00
Location: HML

Post by him1998 »

Ite laitoin omaani lämppärin takapenkille keskimmäisen niskatuen paikalle, kun perheessä on neljä henkeä eikä keskellä istu koskaan kukaan. Sopivat putket niskatuen reikiin saa muuten Sini- lakaisuharjan varresta. Lämppäri tietysti ensin kiinni 6mm vesivaneriin.
Golf IV Variant -06
Post Reply