Page 1 of 1
Golf Variant +Sisätilanlämppäri
Posted: 13.2.2008 2:37
by anis82
Eli, mihis ihmiset ovat "pultanneet" sisätilan-lämppärin kiinni Golf Variantissa?
Kysyin vain varmistaakseni turvallisen paikan kiinnitykselle, jottei mene ruuvit mihkää johtokasaan pystyyn

Posted: 13.2.2008 7:10
by JyriT
Apukuskin jalkatilan vasempaan reunaan siihen keskikonsolin kylkeen.
Muistaakseni ala/takakautta saa käden sopimaan sinne väliin jos tahtoo tarkistaa vielä ettei sielä mene ylimääräisiä johtoja.
Posted: 13.2.2008 22:40
by anis82
Kiitos tiedosta

Posted: 13.2.2008 22:44
by Jusu
Mä tein sisätilanlämppärille jalan niin ei tartte autoon mitään reikiä porata

Posted: 13.2.2008 22:53
by AjH
Jusu wrote:Mä tein sisätilanlämppärille jalan niin ei tartte autoon mitään reikiä porata

Sama, sopivasti vielä kulmaa jalkaan että saa sen puhalluksen enempi kuskin lasille kuin repsikan kohdalle niin on ainakin kuskilla lasi kirkas jos ei ehdi kunnolla lämmetä ja sulaa kauttaaltaan.
Lenteleehän se rakennelma välillä repsikan jalkotilassa jos tiukempaa kurvia ottaa mutta ei ole isosti haitannut kunhan muistaa nostaa ennen seuraavaa lämmitystä

Posted: 14.2.2008 9:46
by Kimmo H.
Kyllä se kuitenkin tulee kätevämmäksi käyttää jos raaskii ne reiät tehdä siihen keskikonsoliin. Mahtuu matkustajakin pitämään jalkojaan siellä missä kuuluu
Omassa autossakin kun takapenkki on kokonaan lastenistuimien valloittama niin matkustajien vaihtoehdot on joko etupenkki tai sikaosasto

Posted: 14.2.2008 13:15
by HarriV
Minä asensin defa terminin hanskalokeron alapuolelle. Siinä se ei ole kyllä yhtään tiellä ja oli helppo laittaa paikoilleen.
Posted: 14.2.2008 16:13
by AjH
Devo: ei ainakaan meidän autoissa ole aiheuttanut ollenkaan mutinaa toi lämppärin sijoitus. Teline on niin matala kuin tavan Defa sallii, ja sijoitus ihan penkin etureunassa kiinni. Täytyy varmaan kuva ottaa että joku tajuaakin miten se siellä on

Posted: 22.2.2008 11:29
by Osku.T
Mulla pasuunassa pelkääjän lattialla se lämmitin.Paketissa tuli semmonen jalka jonka iskin lämppäriin ja kumimaton väliin.Ja mahtuu hyvin jalat liikkumaan.
Posted: 16.11.2008 16:37
by Section6
Minkä tehoisia lämppäreitä teillä on? Olen ajatellut jotain 1200 wattista, siitä ylöspäin niiden hinnat pomppaa huimasti eikä lasien tarvitse minulle täysiä sulat olla.
Posted: 16.11.2008 18:22
by Jari P
Passatissa oli joku 600W/1200W. Ikinä ei tullut käytettyä suurempaa asentoa, pienemmälläkin suli lasit alle parin tunnin. En yhtään tykkää, että auto on liian kuuma sisältä pakkasella, joutuu hanskat ja pipot riisumaan ja autosta noustessa tulee pirun kylmä. Lisäksi lumi sulaa auton päältä jäätyäkseen sitten lukkoihin ja tiivisteisiin.
Posted: 16.11.2008 19:00
by Section6
Joskus muistan lehdestä lukeneeni ettei lämmitystolppien sulakkeetkaan yleensä kestä kauheasti yli 1200 wattia, onko tietoa?
Posted: 16.11.2008 23:13
by JannePee
Monessa paikassa on kielletty suoraan yli x kilowatin lämmittimet juuri sulakkeiden takia, normi 10A sulake kun ei kestä paria autoa saman sulakkeen takana jos hyperlämmittimet autoissa.
Posted: 16.11.2008 23:36
by Jari P
Mites 16A, kestääkö kaksi lohkolämppäriä ja sisätilan lämppärit molemmissa?
Posted: 17.11.2008 8:15
by jmr
16A * 230 V = 3680 W
--------------------------
2x lohkolämmitin á 500 W = 1000 W
Edit: lisää tähän 1 kW harakoille
2x sisälämppäri á 840 W = 1680 W
= 3680 W
Eli n. 600 W sisälämppäri molemmilla tai ykkösteholla voi toimiakin.
Edit: oikea tulos 840 + 500 = 1340 W sisälämppäri maksimissaan.
Posted: 17.11.2008 9:08
by haisuli
jmr wrote:16A * 230 V = 3680 W
--------------------------
2x lohkolämmitin á 500 W = 1000 W
2x sisälämppäri á 840 W = 1680 W
= 3680 W
Eli n. 600 W sisälämppäri molemmilla tai ykkösteholla voi toimiakin.
tais yks kilowatti mennä harakoille tuossa laskutoimituksessa
itselläni on Defan 1200 w lämmitin apparin puoleisessa keskikonsolin seinässä kiinni omalla telineellään. Laite on jo aika vanha ja ei lämmitä aivan uudenveroisesti, mutta -10 asteeseen 2h lämmityksellä on koko farkun lasit sulana. Kovemmalla pakkasella ei sulata enää.
Ja sulakkeet on kestäneet jokapaikassa, mutta usein ei ole näissä julkisissa (taloyhtiöiden) tolpissa ollut useampaa autoa yhtäaikaa lämpiämässä. Jos on automaattisulakkeet, kuten suurimmassa osassa on? niin niitähän on helppo käännellä ja voi testata kaverin kanssa, että kestääkö ne yhtäaikaa. Ja jos käy 'normaalista' poikkeavaan aikaan töissä niin silloinhan noita voi käyttää ihan huoletta.
Posted: 17.11.2008 9:08
by Tero Paalanen
Mutta eihän esim. noi uudemmat defat lämmitä kokoaikaa täydellä teholla. Defan maksimi tehot on ilmoitettu 25 asteen pakkaselle. Eli -5 asteessa teho on jotain aivan muuta kuin se nimellinen maksimiteho.
Ei tuolla 2100 wattisellakaan mun golffia saunaksi saa vaikka yrittääski.
Posted: 17.11.2008 10:20
by jmr
haisuli wrote:tais yks kilowatti mennä harakoille tuossa laskutoimituksessa
Sitä se teettää kun kiireessä tekee. Kokeilin vain oletteko tarkkana

Posted: 17.11.2008 12:45
by haisuli
http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135241062634.gif
kyllähän niissä aina pientä häviötäkin on, että ei se vara venettä kaada ja harakalle tulee muuten vilu

Posted: 17.11.2008 23:32
by AjH
jmr wrote:16A * 230 V = 3680 W
--------------------------
2x lohkolämmitin á 500 W = 1000 W
Edit: lisää tähän 1 kW harakoille
2x sisälämppäri á 840 W = 1680 W
= 3680 W
Eli n. 600 W sisälämppäri molemmilla tai ykkösteholla voi toimiakin.
Edit: oikea tulos 840 + 500 = 1340 W sisälämppäri maksimissaan.
Minkäs takia harakoille menevä kilowatti pitäisi tässä kohtaa huomioida, kun puhutaan vaan lämppärien ottotehosta, eikä siitä tehosta millä oikeasti lämmitetään?
Posted: 17.11.2008 23:34
by jmr
Ajh: laskin aamulla kiireessä väärin ja haisuli kuittasi. Sen takia.
Posted: 17.11.2008 23:40
by AjH
Jaa juu olihan se jo tossa korjattukin
Nukkuun --> Zzzzz...
Posted: 8.12.2008 8:56
by him1998
Ite laitoin omaani lämppärin takapenkille keskimmäisen niskatuen paikalle, kun perheessä on neljä henkeä eikä keskellä istu koskaan kukaan. Sopivat putket niskatuen reikiin saa muuten Sini- lakaisuharjan varresta. Lämppäri tietysti ensin kiinni 6mm vesivaneriin.