Sumarien asennus (asennettu)
Sumarien asennus (asennettu)
Olisiko kenelläkään heittää kytkentäkaaviota etusumuvalojen kytkennästä ja lähinnä mistä liittimistä lähtee mitäkin valokatkaisijalta. Löytyykö autodatasta tai jostain muusta ohjelmasta kaavioita tuohon?
Last edited by Jake77 on 18.5.2008 12:49, edited 1 time in total.
VW Passat Variant -03 1.9TDI 100+kw@300+Nm, http://jake77.vox.com/library/photos/
http://inspic.com/F6E15694
Jos on "sumuvaloton" kytkin, niin vaikkapa tolla tavalla, eli johto sinne kytkimen TFL-nastaan. Ja sulake virtajohtoon.
http://inspic.com/0AA69CDD
Tuossa vielä toinen, ehkä vähän parempi kuva.
Jos on "sumuvaloton" kytkin, niin vaikkapa tolla tavalla, eli johto sinne kytkimen TFL-nastaan. Ja sulake virtajohtoon.
http://inspic.com/0AA69CDD
Tuossa vielä toinen, ehkä vähän parempi kuva.
VW Golf Variant 1.6 16V vm. 2002
Pioneer - DLS - Helix
Pioneer - DLS - Helix
Eli on alkuperäinen katkaisija etu-ja takasumuvaloille. Eikä ole mitään valmista johtosarjaa. Onko mahdollista, että tulisi jo katkaisijalta johto jonnekkin päin konehuonetta?
VW Passat Variant -03 1.9TDI 100+kw@300+Nm, http://jake77.vox.com/library/photos/
Otat valokatkaisijan käteen, käännät katkaisijan ensin etusumuvalojen asentoon ja etsit yleismittarilla mille pinnille virta tulee läpi. Eli laitat yleismittarin piippaukselle ( sille millä mitataan meneekö virta läpi ), tökkäät mittarin toisen johdon valokatkaisijan pinniin Xz, ja toisella johdolla alat käymään muita pinnejä läpi. TFL pinni on parkit ja NL pinnistä tulee muuten vaan 12V koko ajan. Mittari siis piippaa joka kerta kun virta menee läpi.
Sitten kun olet löytänyt oikean pinnin, käännä valokatkaisin nollille ( tai sellaiseen asentoon ettei etusumut pala ), jotta varmistut että pinni on oikea. Nyt mittarin ei pitäisi enää piipata. Sitten katsot vastaavaa paikkaa valokatkaisijan johtosarjasta. Jos johto löytyy, niin hyvä, jos ei, niin sitten juotat siihen johdon (heräte). Jos johto löytyy, niin se helpottaa ainoastaan juottamisessa, johtosarjaan "rosvon" juottaminen on helpompaa kuin liittimeen juottaminen. En tiedä minne alkuperäinen johto menee. Johdon vedät tulipellin läpi konehuoneeseen, suojaat sulakkeella ja teet relekytkennän kuten enskan kuvissa.
Etusumuvaloton valokatkaisin. Voit verrata katkaisimia keskenään ja jos löydät omasta sellaisen pinnin mitä tuossa ei ole, kokeile sitä ensin.
Sulakkeella suojattu herätejohto valokatkaisimen liittimestä.

Sitten kun olet löytänyt oikean pinnin, käännä valokatkaisin nollille ( tai sellaiseen asentoon ettei etusumut pala ), jotta varmistut että pinni on oikea. Nyt mittarin ei pitäisi enää piipata. Sitten katsot vastaavaa paikkaa valokatkaisijan johtosarjasta. Jos johto löytyy, niin hyvä, jos ei, niin sitten juotat siihen johdon (heräte). Jos johto löytyy, niin se helpottaa ainoastaan juottamisessa, johtosarjaan "rosvon" juottaminen on helpompaa kuin liittimeen juottaminen. En tiedä minne alkuperäinen johto menee. Johdon vedät tulipellin läpi konehuoneeseen, suojaat sulakkeella ja teet relekytkennän kuten enskan kuvissa.
Etusumuvaloton valokatkaisin. Voit verrata katkaisimia keskenään ja jos löydät omasta sellaisen pinnin mitä tuossa ei ole, kokeile sitä ensin.

Sulakkeella suojattu herätejohto valokatkaisimen liittimestä.

Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Kiitos, eiköhän näillä onnistu. Mulla on kyllä pinnejä jotka sopivat tuonne liittimeen jos ei löydy valmista johtoa.
VW Passat Variant -03 1.9TDI 100+kw@300+Nm, http://jake77.vox.com/library/photos/
Eli nyt löytyi oikea pinni. Senverran korjausta DJDH:n ohjeisiin, että Xr on se liitin jota vasten mitataan ja etusumuvalojen nasta on tuo NL. Takasumuvalojen NSL.
VW Passat Variant -03 1.9TDI 100+kw@300+Nm, http://jake77.vox.com/library/photos/