golf III variant tdi, ecuko rikki????

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
mkaskine
Posts: 170
Joined: 6.9.2006 12:45
Location: Salo
Contact:

golf III variant tdi, ecuko rikki????

Post by mkaskine »

Elikkä muutaman kerran tuossa jo oireillut että ei meinaa lähteä käyntiin. nyt ei sitten enää käynnisty ollenkaan...
Naftaa ainakin tulee kun starttaa ( tarkastettu ) mutta vag-comilla ei saa yhetyttä engine valikkoon, esim. ABS valikosta kyllä pystyy lukemaan tietoja mutta kun falitsee engine niin yhteys ei edes muodostu.

Onkos tuossa eculle jossain oma sulake vai onko se nyt sitten vaan sökö??

Mistähän saisi edukkaasti uuden ecun jossa olisi vaikka isompi MAP paikallaan....

Uusi maksaa meinaan 870 eskoa....
VW Golf III GT TDI +81kw, Garrett 1749va, PP502, Evry....
User avatar
mkaskine
Posts: 170
Joined: 6.9.2006 12:45
Location: Salo
Contact:

Post by mkaskine »

nyt olis tampereen yhdessä purkaamossa tälläisella osanumerolla purkuosa, BOSCH 0281001308/309
mutta itselläni on tuossa BOSCH 0281001651/652

osaakos joku sanoa toimiiko tuo vai mitä eroa noissa boxeissa on?

Vai olisiko vastaava boxi esim 3b 81kw passatissa ?
VW Golf III GT TDI +81kw, Garrett 1749va, PP502, Evry....
User avatar
mkaskine
Posts: 170
Joined: 6.9.2006 12:45
Location: Salo
Contact:

Post by mkaskine »

no niin, sainpa sitten lainaksi 109 releen ja passatin AFN koneisen ecun, noh tuumasin että jos kerran vielä koittais tuolla omalla boxilla ja releellä... Eikös siinä niin käynyt että oli kun palmun alta ois startannut ja auto käyntiin..

Nyt toimii taas yhteys vag-comilla eikä koneessa mitään vikakoodeja....

Mikähän näitä vaivaa kun tuolla ffp:n foorumilla oli ainakin yksi ihan vastaava tapaus...

Eli päivän pari saanut ecu valohoitoa ja sitten taas toimii...?
VW Golf III GT TDI +81kw, Garrett 1749va, PP502, Evry....
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Mukava kuitenkin kun raportoit meillekin ratkaisun :D
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
mkaskine
Posts: 170
Joined: 6.9.2006 12:45
Location: Salo
Contact:

Post by mkaskine »

juu u, hitto näitä mysteereitä... on taas tosi mukava lähteä jonnekkin pidemmälle reissulle kun ei tiedä koska se taas lakoo.... Nooh, jos nyt samalla putsais mapin ja sinne menevät letkut, kattois sit cag comilla että mitä mappi näkee oikeasti kun ahdot on siellä 1.7 mittarin mukaan.. Jos vaikka uskaltais hiukan nostaa :D

Ja kyllä valmille lastutetulel boxille vois edelleen olla käyttöä... tai sitten paremmalle pumpulle kun tuossa tulee nyt liian äkkiä pumpulle liian iso pyynti ja paukkuu vikatilat päälle ;D
VW Golf III GT TDI +81kw, Garrett 1749va, PP502, Evry....
User avatar
mkaskine
Posts: 170
Joined: 6.9.2006 12:45
Location: Salo
Contact:

Post by mkaskine »

jaaha nyt alkaa taas tulemaan vanhaa vikakoodia....eli


1 Fault Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
17-00 - Control Difference


mapistahan tuo johtuu ? eikös? Pitää varmaan katsella mitä toi vag-com näyttää kun ajelee...
ihmetyttää vaan kun tuo vika esiintyy aina ylämäessä eikä edes kovilla ahdoilla. Mittarin mukaan ahdot alle 1 ja bleedattu eli map näkee vielä vähemmän..

Mistähän hitosti toi johtuu? lähinnä nyt mietityttää tuo 17-00 Control Difference, vai onkos nyt bleedattu liikaa eli map näkee niin vähän että antaa tuollaista??

vinkkejä kiiiiitos
VW Golf III GT TDI +81kw, Garrett 1749va, PP502, Evry....
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Luulisin että pyydetyn ja toteutuneiden ahtojen ero on liian suuri.
Post Reply