Page 1 of 1
Golf 4 Huono käynnistyminen lämpimänä
Posted: 15.7.2008 21:44
by Sami P
mistähän voisi kyseinen ilmiö johtua, kun välillä lämpimällä koneella meinaa tosi huonosti lähteä käyntiin (joskus saa kolmekin kertaa startata ennen kun lähtee) ja kun lähtee tulille niin se ei niinku ota kierroksia vastaan ja se rykii, mut sit 3 sekunnin jälkeen kierrokset pomppaa johonkin reiluun 1000 ja sit pelaa ihan normaalisti... ja koneenahan on 1.6 bensa AZD

.... niin ja vika ilmenee ihan satunnaisesti.... voiko kyseinen vika johtua jostain anturista???
Posted: 15.7.2008 22:33
by dexta
Kolme vai neljä kertaa tehny mulle aikalailla saman sellasella puollämmällä koneella noin 15tkm aikana. Ja taitaa olla sama konekkin.
Posted: 15.7.2008 23:10
by Sami P
vois koittaa jos vaihtas ton lämpötila anturin... missähän kohti se mahtaa tuolla sijaita????
Posted: 15.7.2008 23:22
by DJDH
2 kuvaa on enemmän kuin 2000 sanaa.
Se anturi on tuollaisella sokalla siellä kiinni. Eli irroitat ensin kaapelin liittimesta ja sitten kampeat talttapääruuvarilla sen sokan pois. Otat uuden anturin tiivisterenkaineen hollille. Katsot miten päin vanha liitin on. Nyppäset vanhan liittimen pois paikaltaan ja katsot että vanha O rengas tuli mukana. Jos ei tullut, niin kaivat sen nopeasti pois kolosta. Koko tänän ajan reiästä siten tulee jäähdytysnestettä, joten kannattaa olla nopea. Lopuksi tökkäät uuden anturin paikalleen, laitat sokan ja kaapelin paikalleen. Sen jälkeen tarkistat jäähdytysnesteen määrän paisarista ja lisäät tarvittaessa. Jos paisari meni tyhjäksi, niin sitten lisää nestettä ja ilmausta.
Posted: 15.7.2008 23:58
by Sami P
Miljoonat kiitokset sulle velkaa... kiitoksia kovasti

helpotti kummasti
Posted: 16.7.2008 10:58
by Lahtola
Täälläpäin oli vastaavaa vikaa, käynnistyi huonosti lämpimänä ja tyhjäkäynti seilaili lämpimällä koneella. Ja vika oli tuossa lämpötila-anturissa. Mulla ei tullut jäähdytysnestettä yhtään ulos, kun päästin ensiksi paisuntasäiliöstä paineet pois ja sitten korkki takaisin kiinni ja anturi irti.
Posted: 16.7.2008 11:52
by Sami P
tuli vaihettua anturi eikä maksanu 29€.... kone oli lämmin ja paineet laskin paisarista mut 1,5litraa nesua karkas kun vanha o-rengas ei tullu anturin mukana ulos... vaihdon jälkeen kone ei meinannu lähtee taas sit käyntiin, mut varmaan johtu siitä että kone oli lämmin ja anturi ei... mut pelaa hyvin ainakin toistaiseksi

Kiitokset vielä DJDH hyvistä kuvista

Posted: 16.7.2008 16:45
by Section6
Minullakin oli tuo sama ongelma ja se korjaantui vaihtamalla anturin. Tänään iltapäivällä kolopallo teki sen taas ja jätti kuumana käynnistymättä Citymarketin pihassa..

Posted: 23.7.2008 21:20
by hartsa1
Mulla käynnistyy välillä huonosti myös kylmällä koneella, voisko olla sama vika...?
Posted: 12.7.2011 20:59
by maltsi
tuosta kuvasta kysyisin että mitänkä tuon mustan konesuojan saa irroitettua.. anturin paikansin kyllä mutta olis vähän enempi tilaa vaihtaa
Posted: 12.7.2011 21:04
by Sami Jalonen
Lähtikö se noissa ihan vaan nykäsemällä? Jos ei ruuveja näy

Posted: 12.7.2011 21:39
by Tona
maltsi wrote:tuosta kuvasta kysyisin että mitänkä tuon mustan konesuojan saa irroitettua.. anturin paikansin kyllä mutta olis vähän enempi tilaa vaihtaa
Nostamalla lähtee.
Posted: 13.7.2011 6:18
by Satelite
Tona wrote:maltsi wrote:tuosta kuvasta kysyisin että mitänkä tuon mustan konesuojan saa irroitettua.. anturin paikansin kyllä mutta olis vähän enempi tilaa vaihtaa
Nostamalla lähtee.
Jos kyseessä SDI niin suojassa näkyy 3 eri kohtaa pyöreiden lätkien saumat... ottaa pienellä talttapäällä saumasta tuon pyöreän lätkän pois jonka alta paljastuu 10 millin mutterit jotka saa hylsyllä veks... sitten öljyn mittatikku ja öljykorkki irti ja sitten suoja lähtee nostamalla pois.
Posted: 23.8.2011 23:21
by minopa
Onko tuo anturin vaihto auttanut otsikon ongelmaan? Itsellä kanssa 1.6 2003 varkkugolf ja vian kuvaus hyvin samanmoinen. Startin jo putsasin kun rääkyi. Nyt äänetön startti, mutta ei korjannut vaivaa vaikka kuinka toivoi.
OT:
Bensan kulutuskin vähän mietityttää. 8,9l/100km keskinopeudella 101km/h. Aika paljon kun talvella meni 5,9l/100km. Onko tuossa vaan niin lyhyt vitonen, että motarinopeudet on liikaa?
/OT
Posted: 24.8.2011 15:30
by Nipa
Itsellä lähti kanssa huonosti lämpimänä käyntiin. Omaan vaihdoin tuon anturin mutta en huomannut mitään parannusta. Vaihdoin 98 bensaan ja uuden akun eikä ole sen jälkeen temppuillut. En tiedä sit oliko noilla vaikutusta mutta näin vaan on. Kyllä omassa on ainakin ihan naurettavan lyhyt toi vitonen. Joku 130-135km/h vaihtia ja kierroksen 4000rpm. Ihme että soppa maistuu.
Omassakin startti rääkyi loppui sillä kun vaihdoin uuden.
Posted: 24.8.2011 17:49
by minopa
98:lla mennään ja akku on helmikuulta. Ellei sitten laturi ole sökö, jota vähän jo alkanut pelkäämään. Oireet ei tosin ole samanmoisia kun heikolla akulla wouwotukset. Jatketaan ihmettelyä..