2.4d hehkut + jarrujuttu
2.4d hehkut + jarrujuttu
Vaimon veljellä on tommonen portteri joka on hehkuttanu jo pidemmän aikaa vähän mitä sattuu ja tosi pitkää aikaa. Aateltiin vaihtaa hehkut uusiin, varmaan orkkikset siellä on. Onko projektissa jotain erikoista ja miten se käytännössä hoituu? Johto irti, hehku irti, uusi kiinni, johto kiinni? Jotain huomoitavaa?
Sitten jarrujuttu, eli semmonen mielenkiintoinen että jarrua kun pumppaa muutaman kerran niin poljin menee ihan kovaksi, ei liiku oikein mitenkään. Sama onko käynnissä tai ei. Ja jarrutusteho on siis myös todella olematonta, siispä vika pitäisi paikallistaa ja korjata heti. En keksinyt oikein mitään syytä miksi jarrut noin tekisivät, jarrutehostin voisi olla kun vika on samanlainen kun auto sammuksissa pumppaa jarrua. Onko portterissa semmoset jarrut että tehoa ei tosiaan ole yhtään ilman tehostinta.
Sitten jarrujuttu, eli semmonen mielenkiintoinen että jarrua kun pumppaa muutaman kerran niin poljin menee ihan kovaksi, ei liiku oikein mitenkään. Sama onko käynnissä tai ei. Ja jarrutusteho on siis myös todella olematonta, siispä vika pitäisi paikallistaa ja korjata heti. En keksinyt oikein mitään syytä miksi jarrut noin tekisivät, jarrutehostin voisi olla kun vika on samanlainen kun auto sammuksissa pumppaa jarrua. Onko portterissa semmoset jarrut että tehoa ei tosiaan ole yhtään ilman tehostinta.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
juu ekaa kertaa se pumpun takana oleva hehku teettää töitä
muutaman kerran vaihtaa ni käy jo isommin kiroilemati
monta kjertaa töis nähny et se viiminen on jätetty edellisellä kerralla vaihtamati
voi olla myös lämpötila-anturissa vika jos hehkuttelee kuinka kauan sattuu... jos siis se aina hyvion käymään lähtee....
keula eka "huoltoasentoon tietty niin on mukavempi siä vählissä touhuta =)
on ilman tehostinta ihan ku ei jarruja lainkaan vaikka koko painollas hyppii jarrupolkimen päällä...



keula eka "huoltoasentoon tietty niin on mukavempi siä vählissä touhuta =)
on ilman tehostinta ihan ku ei jarruja lainkaan vaikka koko painollas hyppii jarrupolkimen päällä...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Muistaisin että tosiaan hehkuttaa saa aikas kauan ihan kesähelteilläkin. Missäs sitten on se lämpötila-anturi, se varmaan on suht nopsa vaihdettava niin sillä voisi alotella.
Sitten hehkuhelvetin kimppuun jos ei auta anturin vaihto.
Jarruista tuli semmonen esiin että voisiko vian aiheuttaa alipaineputken takaiskuventtiili? Tai siis venttiilin hajoominen?
Kiirehän tänkin korjaamisella oli ja edelleen samoilla mennään
Sitten hehkuhelvetin kimppuun jos ei auta anturin vaihto.
Jarruista tuli semmonen esiin että voisiko vian aiheuttaa alipaineputken takaiskuventtiili? Tai siis venttiilin hajoominen?
Kiirehän tänkin korjaamisella oli ja edelleen samoilla mennään

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
en tarkkaan muista misä se anturi oli, sen vaan että ku pohjapanssari on irti niin hyvin näkyvissä
voi se silti yläpuoleltakin näkyä, huonot muistikuvat =) kokeile vaikka suoraa siitä alipainepumpulta et imeekö se kunnolla... nitä menny rikki just sillain että se täyttyy öljystä, toimii eka huonosti ja josain vaihees antaa kokonaan periks

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
en o kyl takaiskuja ikinä vaihtanu... omal kohdal on ollu aina pumppu... mut kerta se o ensimmäinenki
ei semmonen silti varmaan paljo mitää maksa, pumppu on pirun kallis

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Tjooh, ei oo kiiru korjata. Tänään tuli hehkut tallille ja huomenna auto. Nyt sitten viimeset vinkit että mitä pitää tehdä vaihdon yhteydessä, ja mitä purkaa pois tieltä?
Yksi räjäytyskuva aiheesta voisi olla poikaa. Kyllähän ne sieltä itsekkin harjoittelee mutta vähän pohjatietoa kun olisi niin menis muutamaa tuntia nopeemmin
Yksi räjäytyskuva aiheesta voisi olla poikaa. Kyllähän ne sieltä itsekkin harjoittelee mutta vähän pohjatietoa kun olisi niin menis muutamaa tuntia nopeemmin

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Ei tullu kuvallista apua mutta ei se mitään, jäi vaihtamatta.
Tunnin ähräsin kamoja pois tieltä (huoltoasento) ja sitten totesin että kaks hehkua näkyy ilman peiliä, yhteen ei pääse oikein mitenkään käsiksi ja laturin reunasta kaksi on hankalia.
Yhtä näkyvillä olevaa vähän kokeilin availla mutta totesin että hitot, ihan sama jättää vaihtamatta ja auto johkin pajalle. Pitäköön hauskaa.
Nyt sen hässäkän nähneenä niin täytyisi tosiaan aika paljon saada lisäohjetta että tuntiin vaihtaisin
Tunnin ähräsin kamoja pois tieltä (huoltoasento) ja sitten totesin että kaks hehkua näkyy ilman peiliä, yhteen ei pääse oikein mitenkään käsiksi ja laturin reunasta kaksi on hankalia.
Yhtä näkyvillä olevaa vähän kokeilin availla mutta totesin että hitot, ihan sama jättää vaihtamatta ja auto johkin pajalle. Pitäköön hauskaa.
Nyt sen hässäkän nähneenä niin täytyisi tosiaan aika paljon saada lisäohjetta että tuntiin vaihtaisin

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
kyllä siinä saa pari kertaa ähkiä et tuntiin menee ja sillonkin saa kiire olla =) ite oon sen yhden vaihtanu sillai et pumpun hihnan suojamuovi pois ja pumpun hihnan välistä nylpyttäny
se pumpun viereinen on se tosi vittumainen, kyl ne muut suht hyvin saa vaihdettua, alakautta melkeen kaikki.. taitaa sen yhden just nähdä yläkautta kunnolla
ei juu tod oo mitään mukavimpia hommia
nyt varmaan arvaat miks se yks on yleensä vanhempi tulppa ku ne muut 

ei juu tod oo mitään mukavimpia hommia


Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Juu-u.
No joo nyt on käytännön kokemusta käynnistämisestä lämpöisessä kelissä ja sitten lämpimällä koneella.
Saa hehkuttaa kauan mutta lähtee kyllä samantien kun pyöräyttää.
Kylmällä kelillä + kylmä kone, esim nyt aamusta saa välillä sahata useamman kerran että lähtee.
Eli oisko hehkut ehjät mutta se anturi rikki?
Ja jos saatte kuvan aikaan missä se anturi olisi, sen voisi saada vielä vaihdettuakin. Tosin jos toi menee pajalle hehkuremontiin niin varmaan samalla sit se anturikin vaihtuu.

No joo nyt on käytännön kokemusta käynnistämisestä lämpöisessä kelissä ja sitten lämpimällä koneella.
Saa hehkuttaa kauan mutta lähtee kyllä samantien kun pyöräyttää.
Kylmällä kelillä + kylmä kone, esim nyt aamusta saa välillä sahata useamman kerran että lähtee.
Eli oisko hehkut ehjät mutta se anturi rikki?
Ja jos saatte kuvan aikaan missä se anturi olisi, sen voisi saada vielä vaihdettuakin. Tosin jos toi menee pajalle hehkuremontiin niin varmaan samalla sit se anturikin vaihtuu.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Mulla oli hekun pääsulake poikki vaikka näytti ehjältä. Sulakkeet tosin olette varmaan jo tarkistaneet. Onko muuten varma että pumppu ei vuoda siitä mistä kaasuvivusto menee sisään? On enemmän ajetussa tyyppillisesti pientä tihkunaa, joutuu seisomisen jälkeen hieroon pitempään / useamman kerran käyntiin.
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
Kyseessä 2,5tdi ja joutuu hehkuttamaan pitkään pariin kertaan että lähtee nätisti käymään, ihan sama onko pakkasta 15 astetta tai tai +27 varjossa.. Ja jos tuo on auringon paisteessa sopivasti ettei hehkut mene päälle niin saa startata jopa 10-20sekuntia
Pari kertaa tehnyt noin ettei hehkuta.. Kaverin tdi taas lähtee ilman hehkutuksia kuin palmun alta näillä keleillä tulille..
Ilmeisesti hehkut sitten toimii ja vika olisi ajotuksien suunnalla? Virtalukon pohjan vaihto auttoi jo ratkasevasti mutta ei toi silti hehkuttamatta nätisti lähde, valkosta pölläyttää rykiessään käyntiin. Ja nesteet ei sekaisin ole..
Ja miten tuon keulan saa huoltoasentoon, mulla loppu hermot eilen.. meinasin nuo hehkut vaihtaa silti.. Täytyykö keula pelti saada ensin irti, mistä ja miten?, sitten maski, ja lopuksi nostaa jäähdytin eteen?
Ja kuinka iso homma on ajoituksia ammattilaiselle säätää? Hihnan vaihtoon reipas 30tkm..

Ilmeisesti hehkut sitten toimii ja vika olisi ajotuksien suunnalla? Virtalukon pohjan vaihto auttoi jo ratkasevasti mutta ei toi silti hehkuttamatta nätisti lähde, valkosta pölläyttää rykiessään käyntiin. Ja nesteet ei sekaisin ole..
Ja miten tuon keulan saa huoltoasentoon, mulla loppu hermot eilen.. meinasin nuo hehkut vaihtaa silti.. Täytyykö keula pelti saada ensin irti, mistä ja miten?, sitten maski, ja lopuksi nostaa jäähdytin eteen?
Ja kuinka iso homma on ajoituksia ammattilaiselle säätää? Hihnan vaihtoon reipas 30tkm..
Transporter 2,5tdi vm99
Jaahas, nyt tätäkin ketjua vasta luin, joutuuko ne hehkut alakautta silti vaihtamaan? Ilmankos yhtään hehkua tossa yläkautta edes nähnyt varmaksi kun kurkkisin.. Taitavat vaihtua kun seuraavan kerran huoltoon menee, jos on tarvetta
Mutta keulan huoltoasentoon laittaminen kiinnostaa silti jos joskus tarvii jotain turata, ja tuo ajoituksien säätämisen kannattavuus..?

Mutta keulan huoltoasentoon laittaminen kiinnostaa silti jos joskus tarvii jotain turata, ja tuo ajoituksien säätämisen kannattavuus..?
Transporter 2,5tdi vm99
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
vag-comilla kattoo ajotus ja säätää, pitäs ilman hehkujakin lähtee kyl käymää =) katotaan vaikka ajotus samalla kohilleen ku tännne eksyt =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Jep, mielessä kävikin
Et muuten mun viestiä saanut ilmeisesti, varmaan joku aikaakin sitten lähettelin..?
Ja pistäs muuten numeros privalla uudestaan kun mun kännykkä makaa n. 15metrin syvyydessä merenpohjalla, ja poistelin kerran noita viestejäkin koneelta
Jos sais jonkun päivän/ehtoon sovitettua.
Edit, laitoinkin privaa

Ja pistäs muuten numeros privalla uudestaan kun mun kännykkä makaa n. 15metrin syvyydessä merenpohjalla, ja poistelin kerran noita viestejäkin koneelta

Edit, laitoinkin privaa
Transporter 2,5tdi vm99
Mulla kans 2,4 ja lähtenyt parikuukautta aina ekalla hehkutuksella ja käytännössä ekalla pyörähdyksellä. Hehkut ja rele uusittu ja kansi vaihdettu uusiinpuihin. Kaasuvivun juuresta tihku mullakin. Huollossa laitto puslan uusiks. Ei maksa paljoa.AjH wrote:Juu-u.![]()
No joo nyt on käytännön kokemusta käynnistämisestä lämpöisessä kelissä ja sitten lämpimällä koneella.
Saa hehkuttaa kauan mutta lähtee kyllä samantien kun pyöräyttää.
Kylmällä kelillä + kylmä kone, esim nyt aamusta saa välillä sahata useamman kerran että lähtee.
.
Lämmintä konetta en hehkuttele, kun valo ei sitä pyydä ja lähtee..
Ei taida olla tätä ongelmaa alkuperäisestä autosta (vieläkään) hoidettu, ei tosin ole valitellut mutta nythän on taas lämmintäkin.
Täytyykin kysellä että onko koneelle jotain huoltoa tehty ja onko ongelmaa ollut enää.
Täytyykin kysellä että onko koneelle jotain huoltoa tehty ja onko ongelmaa ollut enää.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Näin uutena volkswagen henkilöpakettiauton omistajana ja ennenkaikkea uutena voorumilaisena (olkoon tämä esittäytymiseni), kiinnostaisi todella tietää onko tuohon ongelmaan löytynyt ratkaisu, etenkin, kun samalla paikkakunnalla vaikutat(=Mahd. konsultointiapu?). Nimim: Sama vika päällä täällä...AjH wrote:Ei taida olla tätä ongelmaa alkuperäisestä autosta (vieläkään) hoidettu, ei tosin ole valitellut mutta nythän on taas lämmintäkin.
Täytyykin kysellä että onko koneelle jotain huoltoa tehty ja onko ongelmaa ollut enää.
Hehkut on tosiaan uusittu ja tällä hetkellä yksi korjaamista odottava vika on sen kaasuttimen akselin tiivistäminen. Vuotaa ja päästää ilmaa pa-letkuun.
Varaosat ilmeisesti saa Marmorilta tähän operaatioon eikä liene kovin mahdoton työ vaihtaa, ainakin 2.4d koneessa se mokkula on aikalailla esillä.
Vielä kun olis aikaa ja elämä ja pari muuta oheistarviketta niin sais tänkin homman eteneen...
Varaosat ilmeisesti saa Marmorilta tähän operaatioon eikä liene kovin mahdoton työ vaihtaa, ainakin 2.4d koneessa se mokkula on aikalailla esillä.
Vielä kun olis aikaa ja elämä ja pari muuta oheistarviketta niin sais tänkin homman eteneen...

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Eikös motonetista saanut n. 10euroa /kpl.. Tuskin ainakaan merkittävästi halvemmalla mistään muualta saa. Kolari-specialilla oli ainakin huomattavasti tota kalliimmat kun tossa katselin jos valokatkaisimen kanssa tilais nekin mutta haen ennemmin motonetista. Jos ne kolarin hehkut oli orginaalit, en tiedä..
Transporter 2,5tdi vm99
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
samille vein juur 9€ kipale mut niin pieni ero tosiaan ettei lähetellä kannata =) bosch:in kalikat
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Soittelin autolle huollon myöskin kun katsastuksessa tulee kuitenkin hylky, jos huomenna kävis koittamassa
Vaihtaa samalla nuo hehkutkin.. Mutta korjaaja varotteli noista motonetin hehkuista, eli kattoo että tulee joko bosch:in tai Beru:n merkkiset. Jotain motonetin myymiä halppis paskoja on vaihdettu viikon päästä uudestaan ja näissä kun on muutenkin mukava noita vaihtaa niin ei mielellään vissiin tuplatöitä tee 


Transporter 2,5tdi vm99
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
motonetis on muistaakseni bossia kans....
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Kohtuullisen paska projekti oli hehkujen vaihto omassakin, ja olisin jättänyt muiden tehtäväksi jos ei ensimmäinen avattu hehku olisi katkennut...yhden kun joutui vaihtamaan päätin vaihtaa loputkin. Virhe. Ilmeisesti tuossa 2,4 koneessa vielä hankalampi (1,9td verrattuna) ? Käsien verinaarmujen määrää kun katseli projektin jälkeen, en itse edes harkitsisi muita kuin ns. " paremman" merkkisiä hehkuja. Toinen mahtiprojekti sitten olikin syöttöpumpun kannen irrotus ja holkitus + tiivisteiden ja kaasuakselin uuteen vaihto...
T4 `99
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
juu 2,4 koneises hiukan vittumaisempi homma =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finestautokorjaamo.fi/index.php?pinc=3
Tuolla oon ite käyttänyt, hehkutkin vaihtoi kansirempan yhteydessä. Asiallisia kavereita tekemään..
Tuolla oon ite käyttänyt, hehkutkin vaihtoi kansirempan yhteydessä. Asiallisia kavereita tekemään..
Morjens, ostettiin tuos kuukausi sitte tommonen 2,4D bussukka. Nyt kun kelit meni nolllaan ja aamulla koitteli käynnistellä niin koneen äänestä pystyi päättelemään, että hehkutus vikaa on. Tänään sitten aloin tarkastella yleismittarilla hehkuja ja kaikki muut näytti hyviä arvoja paitsi se pumpun takana oleva tulppa. Mun mielestä se oli kyllä helppo vaihtaa, tosin mun sormet on sentin paksuiset ja 20cm pitkät. Vanhasta hehkusta oli varmaan sentti sulanu kärjestä pois, liekö koskaan vaihdettu. Niin ja autolla on ajettu lähes 700tkm. Sitä mä vaan, että kun kattelin niitä hehkutulppia niin ne neljä oli vaihdettu aikaisemmin kun näytti ihan uusilta, mutta miksi lähteä vaihtamaan tulppia jos sitä työtä ei tee kerralla kuntoon. Näissä esikammiokoneissa kun taitaa vaikuttaa käynnistyvyyteen jos yksikin tulppa on risa.
Tää kyseinen auto muuten myytiin mulle konevikaisena, kieltämättä savutti ihan helevetisti sinistä savua. Muutaman päivän ajelin kotona ja ajattelin piruutttani tarkastaa pumpun ajoituksen, vikaahan sielä oli, pumppu hampaan liian myöhäisellä.
No nytt ei haise enää palamaton dieseli. Pistin motonetin uuden hihnan, mutta jotenkin se tuntuu löysältä, pitää ens viikolla ostaa alkuperäinen ja koklata sillä.
No nytt ei haise enää palamaton dieseli. Pistin motonetin uuden hihnan, mutta jotenkin se tuntuu löysältä, pitää ens viikolla ostaa alkuperäinen ja koklata sillä.
No sitä pumpun remmiä ajattelin vaihtaa alkuperäiseen, kattelin sitä pumpun säätöä mutta en oikeen hoksannu miten se säätyy. Avasin kaksi 8mm pulttia pumpusta ja sielä missä se hehkukin on ni sieltä löytyy 8mm kuusiokoloruuvi se on kuitenkun niin pahassa välissä että en auki saanu, kait yritin oikesta kohtaa säädellä/availla pultteja.
Kolme remmin puolella (soikeat aukot), yksi nestepään puolella lukitus?, niistä kolmesta olen varma.
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page02
Tarkista tuolta löytyvistä kuvista.
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page02
Tarkista tuolta löytyvistä kuvista.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
ettei as sekota vaikka passatin vastaavaan yhdellä hihnalla olevaan pumppuun ?, tosa neljä on pumpun puolella, ne löysään niin pumppu kääntyy...usein varovasti koputtelemalla kääntyy vaikka se yks kuusiokolo oliskin kiinni,,, juur perjantaina yhdestä säädin...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
on hahlot mutta pumpun puolella pultit...voi olla että menee pilkun nussimiseks =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Mun auto on -92 ja pumppussa on neljä pulttia yksi nestepäässä ja kolme itse pumppuosassa josta yksi on kuusiokolo. Koitin löysätä pumpun päästä nuo kaksi tavallista pulttia ja nestepäästä otin sen yhden pois. Kokeilin koputella pumppua messinkituurnalla, mutta se pirun kuusiokolo taitaa nyt olla niin tiukassa ettei pumppu liikahda. Pitää kehittää joku kuusiokoloavain joka sopii sinne pumpun taakse.