Passatin lisälämmitys
Passatin lisälämmitys
Olen tässä katsellut ensimmäistä Passattia omaan käyttöön Saksasta, mutta kun auto olisi täällä kylmässä päässä Suomen maata, niin lämpöäkin olis sisälle mukava saada.
Onko kokemusta saksantuonti Passateista vm 2006 ja lähinnä siitä miten dieselissä lisälämmitys on hoidettu, muutenhan ei taida lämpö riittää? Myös muut kokemukset, hyvät sekä huonot, kiinnostaa.
Onko kokemusta saksantuonti Passateista vm 2006 ja lähinnä siitä miten dieselissä lisälämmitys on hoidettu, muutenhan ei taida lämpö riittää? Myös muut kokemukset, hyvät sekä huonot, kiinnostaa.
- Pasi Häkli
Mikäli tarkotat 3C mallin passatteja niin niissä on diisseleissä lisälämmittimenä polttoainekäyttöinen Webasto kaikissa. Ilman sitä ei kyllä lämpö riitä. Tosin jos siihen ajastuksen haluaa niin täytyy asentaa erillinen lisäsarja jossa sitten käyttökello/kaukosäädin. Vakiona se siis lähtee silloin aina päälle kun moottori startataan, ja sammuu kun moottori sammutetaan. Tosi perseestä tuo ominaisuus, varsinkin jos lyhyttä ajoa ajaa niin aika nopeasti on webasto entinen.
Kyllähän tuo taitaa hyvin toimiva auto olla pääpiirteissään.
Kyllähän tuo taitaa hyvin toimiva auto olla pääpiirteissään.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Onko Saksan malleissakin webastot vakiona? Ruotsista kannattaa myös katsella passatteja, niissä on pakaranlämmittimet.
http://www.blocket.se/
Edit: Tuommoinen GT versio sitten alle, eikös joo?
http://www.blocket.se/vi/17731837.htm?ca=11_s&last=1
http://www.blocket.se/
Edit: Tuommoinen GT versio sitten alle, eikös joo?
http://www.blocket.se/vi/17731837.htm?ca=11_s&last=1
- Pasi Häkli
Vanhemmissa vuosimalleissa tuon tehdas Webaston automaattisen käynnistymisen voi estää ECON napilla - toiminee samoin kaikissa Golf V alustaisissa. Uusissa tuota ECON nappia ei enää ole, vaan tilalla on AC nappi joten niissä tuo ei enää onnistu. Tuo ECON ei estä Webaston käyttämistä kaukosäätimillä tai kellosarjalla, se estää vain sen karstoittavan automaattikäynnistymisen.
Siitä ei itselläkään ole tietoa, että onko Saksan varusteissa tuo Webasto myös vakiona.
Siitä ei itselläkään ole tietoa, että onko Saksan varusteissa tuo Webasto myös vakiona.
VW Sharan -12 4Motion 2.0l TDI BlueMotion Highline
Kiitoksia nopeista vastauksista!
Uuskoppasta Passattia tarkoitan, joo ja toinen vaihtoehto Volvo V70, mutta se ei kuulu tälle palstalle.
Mites riittää lämmöt, jos lisälämmitys hoidettu sähkövastuksilla? Soittelin saksanjobbarille ja meinas, että on sähkövastukset Passatissa sielläpäin. Tiedä sitten näistä myyntimiehistä.
Saahan toki Webaston asennettua jälkeenpäin, mutta lisäkulua sekin.
Uuskoppasta Passattia tarkoitan, joo ja toinen vaihtoehto Volvo V70, mutta se ei kuulu tälle palstalle.
Mites riittää lämmöt, jos lisälämmitys hoidettu sähkövastuksilla? Soittelin saksanjobbarille ja meinas, että on sähkövastukset Passatissa sielläpäin. Tiedä sitten näistä myyntimiehistä.
Saahan toki Webaston asennettua jälkeenpäin, mutta lisäkulua sekin.
- Pasi Häkli
Sähkövastuksia löytyy myös suomen malleista esimerkiksi "uudesta" Golf Variantista ja Jetasta. Muistan vaan kun niihin tehtiin heti uutena semmosta kampanjaa, kiristeltiin niitä vastuksien virtajohtojen liitoksia, oli jotain tapauksia ilmeisesti missä oli ollut löysät liitokset -> Suuri vastus isolla virralla ja oli syttynyt tulipalo. Mutta eiköhän sekin toimiva ratkaisu ole.
Jos lähetät mulle vaikka yhden saksan passatin alustanumeron, niin voin tarkistaa töistä koneelta, että löytyykö niistä lisälämmitintä, ja jos siellä vaikka olisi maininta siitä että onko se polttoainekäyttöinen vai mikä.
Jos lähetät mulle vaikka yhden saksan passatin alustanumeron, niin voin tarkistaa töistä koneelta, että löytyykö niistä lisälämmitintä, ja jos siellä vaikka olisi maininta siitä että onko se polttoainekäyttöinen vai mikä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Pasi Häkli
Katoin mobilesta jonkun 2006 mallisen 2.0TDI Passat Variantin, jossa oli ilmoituksessa alustanumero ilmoitettu.
Ainakaan kyseisessä autossa ei lisälämmitintä ollut. (Saan siis töistä koneelta tsekattua joka ikisen varusteen joka autossa on ollut tehtaalta lähtiessä.) Eli tästä voi päätellä että kaikista saksan malleista tuo webasto puuttuu...?
Ainakaan kyseisessä autossa ei lisälämmitintä ollut. (Saan siis töistä koneelta tsekattua joka ikisen varusteen joka autossa on ollut tehtaalta lähtiessä.) Eli tästä voi päätellä että kaikista saksan malleista tuo webasto puuttuu...?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Pasi Häkli
- Pasi Häkli
- Pasi Häkli
Voi olla että se on jonkinnäköisessä talvipaketissa, tuskin lämpimien maiden autoihin kannattaa turhaan laittaa lämmitysvastuksia. Kuitenkin melkonen säästö valmistuskustannuksissa jos/kun ne jää pois.
Jos jaksan niin voin vielä senkin tarkistaa että oliko esim tossa autossa missä on ne sähkövastukset niin joku talvipaketti. Mulla on se alustanumero viellä tuolla yv-laatikossa.
Jos jaksan niin voin vielä senkin tarkistaa että oliko esim tossa autossa missä on ne sähkövastukset niin joku talvipaketti. Mulla on se alustanumero viellä tuolla yv-laatikossa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Pasi Häkli
Ainoa maininta siihen liittyen on että: Not hot country. Liekö tuo sitten vastine tälle "winter-paketille".
Ei muuten voi paljon suositella juuri kyseistä autoa. Näkee tuolta korjaushistorian saksan puolelta. Mainintoja muunmuassa että syö öljyä, useampi sylinteri kulunut jne. Moottori on ollut palasina ainakin jossain vaiheessa. Jotain mainintoja oli tasaus-akselin vaurioista ja moottorin tärinöistä. Sekä öljyvuodoista kannen alueelta. Liekö sitten venttiilikopan tiiviste vai kansi paskana vai mitä, en tiedä.
Hyvä vehje
Ei muuten voi paljon suositella juuri kyseistä autoa. Näkee tuolta korjaushistorian saksan puolelta. Mainintoja muunmuassa että syö öljyä, useampi sylinteri kulunut jne. Moottori on ollut palasina ainakin jossain vaiheessa. Jotain mainintoja oli tasaus-akselin vaurioista ja moottorin tärinöistä. Sekä öljyvuodoista kannen alueelta. Liekö sitten venttiilikopan tiiviste vai kansi paskana vai mitä, en tiedä.
Hyvä vehje

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Tulipas ostettua tuollainen webastoton passat, nyt ihmettelen että mitä kaikkea siihen pitää laittaa että siitä saa webastollisen. Jos ostan purkuosan (pelkkä Passat 3C:n webasto letkuineen ja pakoputkella), mitä muuta tarvitaan. Siis tietysti esim. kaukosäädin/kellokytkin, mutta siis onko kenelläkään tietoa onko webastottomissa passateissa johdotus webastolle valmiina?
Itse arvelen että tuskimpa, mutta olisi hyvä tietää.
Helpointa voisi tietysti olla asentaa joku geneerinen webasto tai eberi, jossa on valmiit johtosarjat ym. mutta niissä voi sitten tulla ongelmaksi climatronicin ohjailu?
Itse arvelen että tuskimpa, mutta olisi hyvä tietää.
Helpointa voisi tietysti olla asentaa joku geneerinen webasto tai eberi, jossa on valmiit johtosarjat ym. mutta niissä voi sitten tulla ongelmaksi climatronicin ohjailu?
Passat 3C Variant 2.0 TDI
Onko sun passatti suomi-auto? Koska mun mielestä kaikissa suomeen maahantuoduissa on tehdasasenteinen webasto. Mutta esim. niinku mulla et mulla ei oo kelloo sille ollenkaan. Se lähtee käyntiin kun auton käynnistää ja on tietty ilman lämpötila. Siihen saa ostettua kellon ja kaukosäätimen jos tahtoo.
Mulla webasto sijaitsee repsikan etukulmassa puskurin ja lokasuojan takana.
Juu, ei oo suomi-auto ja VIN-koodilla katsottuna Webastoa ei ole:Pia wrote:Onko sun passatti suomi-auto? Koska mun mielestä kaikissa suomeen maahantuoduissa on tehdasasenteinen webasto. Mutta esim. niinku mulla et mulla ei oo kelloo sille ollenkaan. Se lähtee käyntiin kun auton käynnistää ja on tietty ilman lämpötila. Siihen saa ostettua kellon ja kaukosäätimen jos tahtoo.
*heat accumulator system/additional heater 7E6 electric auxiliary air heater
*auxiliary heating 9M0 without auxiliary/parking heater
Passat 3C Variant 2.0 TDI