Käytetyn Eberspächerin ostaminen?

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Käytetyn Eberspächerin ostaminen?

Post by jmr »

Mitä kannattaa pyytää mukaan kun ostaa käytettyä Eberspächer-lämmitintä?

Tiedän vasta sen että se on ollut vanhassa pystylamppuisessa mersussa kiinni ja ammattimies on sen purkanut irti. Sisareni mies on myös noita työkseen asennellut, joten asennusapu olisi varmasti lähellä, mutta nyt kysymys kuuluu että mitä paketissa pitäisi olla mukana. Poltinosan runko ja sisus on uusittu pari-kolme vuotta sitten, joten niiltä osin on kuin uusi.

Mitä mukana pitäisi olla?
- Itse lämmitin
- Aivo-yksikkö
- Ajastin

Johtosarjoista en tiedä, joten ne joutuu ehkä hankkimaan?

Kaveri pyytää siitä 180 euroa, onko paha?
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
oh6jwe
Posts: 63
Joined: 21.10.2008 11:19
Location: SJK

Re: Käytetyn Eberspächerin ostaminen?

Post by oh6jwe »

jmr wrote:Mitä kannattaa pyytää mukaan kun ostaa käytettyä Eberspächer-lämmitintä?

Tiedän vasta sen että se on ollut vanhassa pystylamppuisessa mersussa kiinni ja ammattimies on sen purkanut irti. Sisareni mies on myös noita työkseen asennellut, joten asennusapu olisi varmasti lähellä, mutta nyt kysymys kuuluu että mitä paketissa pitäisi olla mukana. Poltinosan runko ja sisus on uusittu pari-kolme vuotta sitten, joten niiltä osin on kuin uusi.

Mitä mukana pitäisi olla?
- Itse lämmitin
- Aivo-yksikkö
- Ajastin

Johtosarjoista en tiedä, joten ne joutuu ehkä hankkimaan?

Kaveri pyytää siitä 180 euroa, onko paha?
Hintahan ei toki ole paha, mutta minkähän tyyppinen tuo lämmitin on? Johtosarjatkaan tuskin on ilmaisia ja uudemmissa liittäminen ei oikein onnistu millään abikopatentilla.

Jos se on jokin iki-iki vanha, niin kannattaa passata. Lämmittimet kun ovat kulutustavaraa, eikä joidenkin osien uusimisella tuosta enää uutta tule. Lopulta kun olet vaihtanut osa kerralla, niin loppusaldo saattaa olla lähellä uuden saksasta tilatun hintaa.
Passat
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Lämmitin on ilmeisesti vanha ja mallin saan tietää myöhemmin, kun käy pajalta tarkistamassa.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
DJisotela
Posts: 430
Joined: 27.2.2004 17:40
Location: pieksämäki

Post by DJisotela »

uudemmissa on kierrätyspumppu samassa ja vanhemmissa erikseen(yleensä). Hehku kannattaa ainakin vaihtaa kun on laite irrallaan.
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
oh6jwe
Posts: 63
Joined: 21.10.2008 11:19
Location: SJK

Post by oh6jwe »

Tuolta saa uusia, ei omakohtaisia kokemuksia
http://www.autotuning-discount24.de/ind ... 7520bb2549
Passat
oh6jwe
Posts: 63
Joined: 21.10.2008 11:19
Location: SJK

Post by oh6jwe »

DJisotela wrote:uudemmissa on kierrätyspumppu samassa ja vanhemmissa erikseen(yleensä). Hehku kannattaa ainakin vaihtaa kun on laite irrallaan.
Ei vättämättä kannata olettaa, että kyseessä olisi esim. hydronic sarjan tuote. Voihan vanha tarkoittaa vaikka jotain 70-luvun laitetta :D

[edit] Uusiakin on "Compact" mallia jossa pumput samassa ja sitten on mallia irtopumpuilla, kuten tuolta linkkini sivuilta ilmenee.
Passat
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Itse en kyllä menis ostamaan vanhaa vehjettä, vaikka mainitsit että jotain osia on vaihdettu "parikolme" vuotta sitten. Osathan ei ihan ilmasia noihin lämmittimiin ole. Ja vanhassa vehkeessä joutuu äkkiä vaihtamaan kaikki, paloilmapuhaltimen, hehkutulpan jne...
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Selvisi vasta että se on 5 kW malli ja tässä on nyt ihan hyvin aikaa selvitellä kannattaako tuota ostaa kun ei kummallakaan osapuolella ole kiire. Lähipäivinä saan siitä kuviakin ja tarkan mallinumeron.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
oh6jwe
Posts: 63
Joined: 21.10.2008 11:19
Location: SJK

Post by oh6jwe »

jmr wrote:Selvisi vasta että se on 5 kW malli ja tässä on nyt ihan hyvin aikaa selvitellä kannattaako tuota ostaa kun ei kummallakaan osapuolella ole kiire. Lähipäivinä saan siitä kuviakin ja tarkan mallinumeron.
Jos on tuonnäköisiä, mitä linkissä näkyy, niin voit harkita mutta johonkin nooanaikuiseen ei kannata sekaantua
http://www.eberspaecher.com/servlet/PB/ ... index.html
Passat
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

en kyllä ajatteliskaan kun uuden saa noin 700€
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Onko vanhoissa suurempi kulutus tai muita haittapuolia tuon osien vaihtotarpeen lisäksi?
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Uusi on aina uusi ja takuulla. Meillä on ollut eberin vaihtoväli n. 5 vuotta.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

DJDH wrote:Uusi on aina uusi ja takuulla. Meillä on ollut eberin vaihtoväli n. 5 vuotta.
Ja vanhat myydään köyhille? :D
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

No eipä niistä ole juuri myytävää jäänyt. Siinä vaiheessa kun se halkeaa niin eipä sillä juuri mitään tee. Nuo kokemukset on suurimmiltaosin kyllä raskaankaluston puolelta, mutta on faijan passatissakin nyt järjestyksessään toinen eberi menossa. Ensimmäiseen vaihdettiin muutaman kerran liekkivahti, kunnes koko höskään ei tullut enää mitään eloa. Sitten asenneltiin toinen uudempi 5kW malli. Se on pelittänyt mallikkaasti kohta 2 vuotta.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Post Reply