Page 1 of 1

vanteen lukkopultti

Posted: 16.11.2008 12:06
by santtu74
joo siis kaveri osti taannoin golffin ja nyt pitäis saada talvitassut alle
niin kas vanteissa lukkopultti eikä avainta missään.
eli onko jotain yleispätevää konstia saada ne auki?

Posted: 17.11.2008 9:23
by haisuli
Poraamalla pultti paskaks :D No ei ehkä kuitenkaan. Itselleni kertoi rengasliikkeessä (Vianor) että tarvittaessa noita avaimia on lukkopultin valmistajat tehneet jopa valokuvan avulla. Siinä saattaa hetki kyllä kestää ennenkuin uuden avaimen saa, että kannattaa jotain muuta (todennäköisesti väkivaltaista) keinoa keksiä.

Posted: 17.11.2008 12:18
by -Jarkko-
Selvittää edellinen omistaja ja soittaa puhelu.

Posted: 17.11.2008 12:52
by jmr
Olisi tietysti viisainta että ne parhaat ohjeet jaettaisiin vain privalla, koska muuten "kaverit" voi kohta käydä yöllä keräämässä vanteet talteen.

Posted: 17.11.2008 18:20
by Tero Häkli
kunnollisen ja jämptin kokosen hylsyn hakkaa ison moskan kans siihen päälle niin yleensä lähtee...

Posted: 17.11.2008 22:31
by santtu74
aluksi kiitos neuvoista! vianor porissa lupasi auttaa.todennäköisesti lyövät niihin hylsyn piukkaan
ja vääntävät auki. ei paha kun samalla vaihtavat talvikiekot vanteille ja koko lystin hinta 60e.

Posted: 17.11.2008 22:32
by santtu74
lisäys ed. ihme jos samaan hintaan tulee vielä uudet normaali pultit! :shock:

Posted: 17.11.2008 23:24
by AjH
Nokian Euromasterilla ainakin käytetään semmosia vastakierrehylsyjä, lähtee aika mukavasti jos ei ole semmonen lukko jossa ulkokehällä on vapaastipyörivä kovametallirengas.
Saa melko kovaa hakata että menee tavan hylsy edes jotenkin lukon päälle, sikäli kun siinä kovametallia on käytetty. :shock: Kai sekin onnistuu, en sitä epäile.

Normipultit ja mutterithan ei maksa mitään verrattuna työmäärään jonka noi lukot voi aiheuttaa.

Tänään joutui yhden lukon kanssa luovuttaan, kun oli irtokartiolla varustettu (Volvo) ja jäi pieni pätkä kierrettä sinne kartion sisään. Poraa kun ei varustukseen kuulu :roll:

Posted: 18.11.2008 7:45
by kotka
Moneen toimii porakone, poranterä ja vastakierretappi..
Myös tuollaiseen, missä ulkokehä on vapaastipyörivä.

Ja nämä irroituskeinot ovat kyllä ihan tasan tarkkaan asiattomienkin hallussa

Posted: 18.11.2008 9:07
by Tero Paalanen
^Kyllähän ne keinot on tiedossa myös niillä iltatöiden tekijöillä.
Mielestäni nuo lukkopultit on kuitenki suht epävarma konsti suojata vanteensa.
Satunnaisen tarvitsijan kyllä pysäyttävät muttei ammattimiestä.

Kyllä niitä löytyy parempiakin keinoja suojata vanteet. Omassakin autossa on kolome kertaa pyöränpultit löystyneet yön aikana mutta ikinä ei ole vanteet kadonnu.

Posted: 18.11.2008 20:19
by Pasi Häkli
Niin ja vaikka katoiskin niin sitä varten on vakuutukset.

Posted: 18.11.2008 22:04
by AjH
kotka wrote:Moneen toimii porakone, poranterä ja vastakierretappi..
Myös tuollaiseen, missä ulkokehä on vapaastipyörivä.

Ja nämä irroituskeinot ovat kyllä ihan tasan tarkkaan asiattomienkin hallussa
Kun nyt tuli puheeksi niin tässä tapauksessa ei olis toiminu, kun oli mutterit, ei pultit ;)
Mutterin päässä oli jopa reikä sillä kohtaa mihin se avain sopi ennen hajoamista, mutta ei siitä millään vastakierretapilla olisi mitään tehnyt kun pinnapultin pää oli siinä jokusen milliä sisempänä vastassa.

Ne mutterit oli vielä ajettu oikein huolella kiinni, momenteista piittamatta :) Tämä siis tässä tapauksessa.

Posted: 21.11.2008 19:26
by Por
Oma passattini on saksasta ja siinä oli myös ensimmäinen renkaiden vaihto työn ja tuskan takana kun hylsy lukkopulttiin puuttui.
Käänsin koko auton ympäri ja tyhjensin työkalupussin ja en löytänyt hylsyä. Ajoin Euromasterille että voisiko niille tehdä mitään niin myyjä käveli auton luo todeten että "kyllä nuo auki saadaan mutta aukaises peräkontti", otti työkalupussin auki ja näytti että ulkopuolella pienen läpän alla oli hylsy, "aukaises tuolla niin pääset halvemmalla".
Hiljaisena poikana ajoin kotia ja vaihdoin renkaat.

Posted: 23.11.2008 12:53
by kotka
Por wrote:Oma passattini on saksasta ja siinä oli myös ensimmäinen renkaiden vaihto työn ja tuskan takana kun hylsy lukkopulttiin puuttui.
Käänsin koko auton ympäri ja tyhjensin työkalupussin ja en löytänyt hylsyä. Ajoin Euromasterille että voisiko niille tehdä mitään niin myyjä käveli auton luo todeten että "kyllä nuo auki saadaan mutta aukaises peräkontti", otti työkalupussin auki ja näytti että ulkopuolella pienen läpän alla oli hylsy, "aukaises tuolla niin pääset halvemmalla".
Hiljaisena poikana ajoin kotia ja vaihdoin renkaat.
Samasta paikasta löytyi oman Passatin lukkomutteriavain..