vanteen lukkopultti
vanteen lukkopultti
joo siis kaveri osti taannoin golffin ja nyt pitäis saada talvitassut alle
niin kas vanteissa lukkopultti eikä avainta missään.
eli onko jotain yleispätevää konstia saada ne auki?
niin kas vanteissa lukkopultti eikä avainta missään.
eli onko jotain yleispätevää konstia saada ne auki?
Poraamalla pultti paskaks
No ei ehkä kuitenkaan. Itselleni kertoi rengasliikkeessä (Vianor) että tarvittaessa noita avaimia on lukkopultin valmistajat tehneet jopa valokuvan avulla. Siinä saattaa hetki kyllä kestää ennenkuin uuden avaimen saa, että kannattaa jotain muuta (todennäköisesti väkivaltaista) keinoa keksiä.

Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
kunnollisen ja jämptin kokosen hylsyn hakkaa ison moskan kans siihen päälle niin yleensä lähtee...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nokian Euromasterilla ainakin käytetään semmosia vastakierrehylsyjä, lähtee aika mukavasti jos ei ole semmonen lukko jossa ulkokehällä on vapaastipyörivä kovametallirengas.
Saa melko kovaa hakata että menee tavan hylsy edes jotenkin lukon päälle, sikäli kun siinä kovametallia on käytetty.
Kai sekin onnistuu, en sitä epäile.
Normipultit ja mutterithan ei maksa mitään verrattuna työmäärään jonka noi lukot voi aiheuttaa.
Tänään joutui yhden lukon kanssa luovuttaan, kun oli irtokartiolla varustettu (Volvo) ja jäi pieni pätkä kierrettä sinne kartion sisään. Poraa kun ei varustukseen kuulu
Saa melko kovaa hakata että menee tavan hylsy edes jotenkin lukon päälle, sikäli kun siinä kovametallia on käytetty.

Normipultit ja mutterithan ei maksa mitään verrattuna työmäärään jonka noi lukot voi aiheuttaa.
Tänään joutui yhden lukon kanssa luovuttaan, kun oli irtokartiolla varustettu (Volvo) ja jäi pieni pätkä kierrettä sinne kartion sisään. Poraa kun ei varustukseen kuulu

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
^Kyllähän ne keinot on tiedossa myös niillä iltatöiden tekijöillä.
Mielestäni nuo lukkopultit on kuitenki suht epävarma konsti suojata vanteensa.
Satunnaisen tarvitsijan kyllä pysäyttävät muttei ammattimiestä.
Kyllä niitä löytyy parempiakin keinoja suojata vanteet. Omassakin autossa on kolome kertaa pyöränpultit löystyneet yön aikana mutta ikinä ei ole vanteet kadonnu.
Mielestäni nuo lukkopultit on kuitenki suht epävarma konsti suojata vanteensa.
Satunnaisen tarvitsijan kyllä pysäyttävät muttei ammattimiestä.
Kyllä niitä löytyy parempiakin keinoja suojata vanteet. Omassakin autossa on kolome kertaa pyöränpultit löystyneet yön aikana mutta ikinä ei ole vanteet kadonnu.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Kun nyt tuli puheeksi niin tässä tapauksessa ei olis toiminu, kun oli mutterit, ei pultitkotka wrote:Moneen toimii porakone, poranterä ja vastakierretappi..
Myös tuollaiseen, missä ulkokehä on vapaastipyörivä.
Ja nämä irroituskeinot ovat kyllä ihan tasan tarkkaan asiattomienkin hallussa

Mutterin päässä oli jopa reikä sillä kohtaa mihin se avain sopi ennen hajoamista, mutta ei siitä millään vastakierretapilla olisi mitään tehnyt kun pinnapultin pää oli siinä jokusen milliä sisempänä vastassa.
Ne mutterit oli vielä ajettu oikein huolella kiinni, momenteista piittamatta

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Oma passattini on saksasta ja siinä oli myös ensimmäinen renkaiden vaihto työn ja tuskan takana kun hylsy lukkopulttiin puuttui.
Käänsin koko auton ympäri ja tyhjensin työkalupussin ja en löytänyt hylsyä. Ajoin Euromasterille että voisiko niille tehdä mitään niin myyjä käveli auton luo todeten että "kyllä nuo auki saadaan mutta aukaises peräkontti", otti työkalupussin auki ja näytti että ulkopuolella pienen läpän alla oli hylsy, "aukaises tuolla niin pääset halvemmalla".
Hiljaisena poikana ajoin kotia ja vaihdoin renkaat.
Käänsin koko auton ympäri ja tyhjensin työkalupussin ja en löytänyt hylsyä. Ajoin Euromasterille että voisiko niille tehdä mitään niin myyjä käveli auton luo todeten että "kyllä nuo auki saadaan mutta aukaises peräkontti", otti työkalupussin auki ja näytti että ulkopuolella pienen läpän alla oli hylsy, "aukaises tuolla niin pääset halvemmalla".
Hiljaisena poikana ajoin kotia ja vaihdoin renkaat.
Samasta paikasta löytyi oman Passatin lukkomutteriavain..Por wrote:Oma passattini on saksasta ja siinä oli myös ensimmäinen renkaiden vaihto työn ja tuskan takana kun hylsy lukkopulttiin puuttui.
Käänsin koko auton ympäri ja tyhjensin työkalupussin ja en löytänyt hylsyä. Ajoin Euromasterille että voisiko niille tehdä mitään niin myyjä käveli auton luo todeten että "kyllä nuo auki saadaan mutta aukaises peräkontti", otti työkalupussin auki ja näytti että ulkopuolella pienen läpän alla oli hylsy, "aukaises tuolla niin pääset halvemmalla".
Hiljaisena poikana ajoin kotia ja vaihdoin renkaat.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty