Page 1 of 1

Pakoputki rikki...

Posted: 29.12.2008 9:59
by gncd
Niin tai se mutka joka lähtee heti moottorista ja nähtävästi menee katalysaattoriin.

Metroauto pamautti että se on yhistelmäputki jossa siis katalysaattori on mukana ja hinta on kirpakka 850€ (osa)

Niin mitenkäs gurut on, onko mahollista että se ei olisikaan ihan tommonen yhtenäinen palikka vaan että väliosan saisi vaihdettua?

Vai mennäänkö niin että motonetistä osa ja johonki pajalle sitten vaihdatukseen?

Auto siis Passat Variant 98', 125hp, 1.8 bensakoneella.

Posted: 29.12.2008 13:33
by DJDH
Aika totta puhuivat. Alkuperäinen etuosa on pakosarjasta kattiin asti ja maksaa sen n.800€. Mikään ei tietysti estä käyttämästä fiksummin hinnoiteltuja tarvikeosia ja hitsausvehkeitä.

Posted: 29.12.2008 14:05
by gncd
Moido

Joo sitäpä tuntuvat firmat olevan myös mieltä.
Euromasterilta tuli semmoinen hinta että osa 370€ ja työ 75€.

Tuntuu kyllä jo paremmalta kuin Metroauton hinta. Tosin motonetissä taisi osa olla jotain 344, minkä jälkeen pitäisi vielä joku paja kaivaa. :)

Saatampa mennä tuolla euromasterilla.

Posted: 29.12.2008 14:37
by DJDH
Niin tuo mainitsemasi motonetin osa sisältää myös sen katin. Turha kattia on vaihtaa jos se toimii.

Posted: 29.12.2008 15:49
by gncd
Juu niin sisältää, kun jotenkin nyt noitten huoltamojen mielestä pelkkää putkea ei voi vaihtaa vaan pitää olla se kokonainen osa missä se katti on mukana. :P

Pitääpä kotona kattoa huoltokirjasesta että mitä mieltä se on.

Posted: 29.12.2008 17:40
by AjH
No ei tietenkään voi vaihtaa pelkkää putkea kun ne eivät osaa/halua hitsata uutta palaa sinne väliin.
Uusi kokonainen osa ja asennus niin työllekkin on helppo antaa takuu ;)

Kyllähän sen hitsaamalla ja putken pätkälläkin korjattua saa mutta tekijä pitää jostain kaivaa esiin :)

Posted: 30.12.2008 7:22
by gncd
Jees, ok kiits! :)

Homma selvä, taidampa teettää jobin tuolla euromasterilla...kunhan selvitään henkkoht lamasta. :D

Posted: 29.12.2009 12:53
by Patse
Pistämpä kyssäriä jos joku ehtii jopa vastaamaan ennen kuin pakoputki on kasassa.. Transporterista vm99 2,5tdi on pakoputkea uusittava, Katalysaattorissa kiinniolevaa pätkää menee myös vaihtoon. Onko järkeä tyhjentää moinen pönttö samalla kun on pöydällä irtonaisena on vai hitsaanko vaan helpoimman kautta uuden korjaus-mutkapätkän kattiin kiinni?

Vaikuttaako toi merkittävästi yli 200tkm ajetussa autossa päästöihin, tuskin? Tai mahtaako tyhjentämisestäkään olla iloa, muuta kuin toive pienestä teholisästä? Jokatapauksessa kun auton omistamisen riemusta maksetaan kohta parisataa euroa vuodessa enempi niin saa saastuttaakkin enempi, eikö :roll: