Passat 3bg 96kw tehot hukkuu

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
andyboy
Posts: 5
Joined: 13.2.2009 20:41

Passat 3bg 96kw tehot hukkuu

Post by andyboy »

Moro,

Ensimmäisellä VAG kulkineella mennään, pääsimpähän pahaksi menneestä ford kierteestä pois ;)

Auto -04 mallinen saksasta tuotu 1.9tdi 3bg 96kw, mittarissa 106000km.

Ekat 300km meni hienosti. Nyt parilla päivällä ollut satunnaisesti tehoton, oireillut kaupunkiajossa. Tänään kotimatkalla testasin muutaman kerran "veto päällä". Vitosvaihteella n. 120km/h vauhdissa kiihtyvyys loppuu seinään, tämän jälkeen ahdot hukassa kunnes virrat pois/päälle.

Vanhoista keskusteluista löytyi viittauksia jumiutuneeseen turboon, "N75 boxiin", letkuvuotoihin yms.

Mites tuota nyt kannattaisi lähteä loogisesti selvittämään?

Vag-Comilla tuosta kaiketi saisi vikakoodeja, onko innokasta "harrastajaa" Salo, Somero, Forssa akselilla?


Terveisin
Antti Hurmerinta
Patu
Posts: 370
Joined: 25.8.2008 10:20
Location: Etelä-Pohjanmaa

Post by Patu »

Moi,

Itse veikkaan kun kilometrejä tuon verran mittarissa että turbon siivet on jumissa.
Vag-Com:illa näet trendiä ahdoista josta näet onko siivet jumissa. Siitä trendistä näkee helposti että nouseeko ahdot liian korkeiksi. Vag-Com:ista vois laittaa myös sen "testi-ohjelman" päälle, se säätää mun mielestä noita siipiä. Jos et omista kyseistä ohjelmaa/piuhaa niin voit kädellä koettaa liikutella siitä siipien säätötankoa, se voi joskus auttaa. Jos siivet jumissa on niin se nostaa ahtoja todellakin ja löy tehot koneesta alas.

N75-Venttiiliä en oikein osaa testata, mutta testaa nyt ainakin niitten letkujen irroitus siltä että onko mitään vaikutusta sillä.

Mutta kun lukee tuota sun vikakuvausta niin todennäköisesti vika ahtimessa ja sen jumittuneissa siivissä.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

helpoin juu testata vnt-säätö on nypätä turbon kellolta letku irti, ei pitäs ahtaa sillon, kiekkamittarin loppupäässä hippusen...
jos vetää vikatilaan letku irtonaisena niin turbonpuhdistustalkoisiin vaan :)
ajotyylistä enempi kii toi jumittelu, ei kilsoista...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
andyboy
Posts: 5
Joined: 13.2.2009 20:41

Post by andyboy »

Tuo vikamoodi on yhtäkuin Limb Mode?
Tuota ei taida mittaristosta havaita mitenkään?

T: Antti
andyboy
Posts: 5
Joined: 13.2.2009 20:41

Post by andyboy »

Monilla oireena ollut tehojen hukkuminen vitosella yli satasen nopeuksissa. Vieläkö turbojumi kuulostaa todennäköisimmältä näillä oireilla > pari kertaa viikonloppuna tehot hukkui myös kevyellä kaasulla + pienet kierrokset.

-Antti
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

limb on sama kun vikamoodi...
turbojumilta vaikuttas... mut parempi ne vikakoodit olis eka kattoo
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Hartsa
Posts: 128
Joined: 21.1.2006 19:57
Location: Koillismaa

Post by Hartsa »

Kohta pitää neljäs jakohihnan vaihto tehdä ja ei ole siivet vielä jumittaneet :wink:
Passat Variant TDI, AVF -01
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

ei o ite kans tarvinnu putsailla kun aika puhdistava ajotyyli, ja kärryä vetäny aika paljon niin sen kans putsaantuu =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply