Hei (1.postaukseni),
Seuraava ongelma ilmennyt VW Golffissa (1.6 bensakone, vm. 2004, ajettu 90tkm, 90tkm huolto tehty) kahden
viimeisen ajokerran jälkeen:
Ajon jälkeen auton takana tuntui vahva bensan haju (tarttui jopa kengän
pohjiin). Molemmilla kerroilla ollut aika pimeää eli en osaa sanoa oliko
bensaa maassa. Kulutus on ollut (molemmilla kerroilla ajoin n. 60km) hieman
yläkanttiin jonka osittain laitan pakkasten piikkiin (auto seisoo kylmänä
yöt). Lisäksi tuntuu kuin moottori kävisi välillä aiempaa äänekkäämmin ja
tietyissä kierroksissa (n. 2200rpm) moottori "hörähtää" hieman.
Toinen asia, jos autolla ajaa lyhyen pätkän (5-10 min) ja sammuttaa auton
niin uudelleen käynnityksessä saa jonkin aikaa käynnistellä ennen kuin
starttaa ..?
Ideoita?
Kiitos!
Golf Variant IV, bensan haju..?
Onkohan tähän bensanhajuun kenelläkään mitään ehdotusta?
Ja lisää ongelmia:
Golf IV nostaa kierroksia ihan itsestään tuonne 2500 rpm:n paikkeille ja sitten saattaa sammua.
Ei lähde heti kunnolla pyörimään, vaan tuntuu että saa liikaa bensaa.
Nyt oli moottoritieajossa nostanut kierrokset itsestään tuonne 4500 rpm:n paikkeille. Oli kuitenkin laskenut pari kertaa kaasua polkaisemalla.
Ja pihaan pääsyn yhteydessä oli nostanut ja jättänyt pari kertaa kierrokset punarajalle, vaikka kaasuun ei ollut koskettu. Auto oli sammutettu avaimella, joten ei ole tiedossa kauanko olisi niitä sellä pitänyt. Ei lähtenyt heti pyörimään, vaan noin 10 minuutin päästä oli toiminut taas ihan ok.
Mistä vikaa osaisi lähteä tarkastelemaan?
Toinen puolisko ei tahdo enää uskaltaa lähteä ajamaan tuolla, kun ei tiedä milloin kaasu taas toimii omia aikojaan.
Ja lisää ongelmia:
Golf IV nostaa kierroksia ihan itsestään tuonne 2500 rpm:n paikkeille ja sitten saattaa sammua.
Ei lähde heti kunnolla pyörimään, vaan tuntuu että saa liikaa bensaa.
Nyt oli moottoritieajossa nostanut kierrokset itsestään tuonne 4500 rpm:n paikkeille. Oli kuitenkin laskenut pari kertaa kaasua polkaisemalla.
Ja pihaan pääsyn yhteydessä oli nostanut ja jättänyt pari kertaa kierrokset punarajalle, vaikka kaasuun ei ollut koskettu. Auto oli sammutettu avaimella, joten ei ole tiedossa kauanko olisi niitä sellä pitänyt. Ei lähtenyt heti pyörimään, vaan noin 10 minuutin päästä oli toiminut taas ihan ok.
Mistä vikaa osaisi lähteä tarkastelemaan?
Toinen puolisko ei tahdo enää uskaltaa lähteä ajamaan tuolla, kun ei tiedä milloin kaasu taas toimii omia aikojaan.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Lämpötila-anturi vaihdettu, siinä oli kuulemma vika?
Pitää seurata tilannetta, kun vaikuttaa hieman uskomattomalta. 78 euroa kustansi, sisältää vikavalon kuittauksen, eli hiukan tyyristä. Jospa vika kuitenkin korjaantuisi.
Kaasu on vaijerilla, ei jumita eikä kanita. Ilmanputsarin imuputki on ehjä,ilmansuodatin vaihdettu, tulpat vaihdettu ja kaikki päällisin puolin tarkastettu ennen huoltoon vientiä.
Pitää seurata tilannetta, kun vaikuttaa hieman uskomattomalta. 78 euroa kustansi, sisältää vikavalon kuittauksen, eli hiukan tyyristä. Jospa vika kuitenkin korjaantuisi.
Kaasu on vaijerilla, ei jumita eikä kanita. Ilmanputsarin imuputki on ehjä,ilmansuodatin vaihdettu, tulpat vaihdettu ja kaikki päällisin puolin tarkastettu ennen huoltoon vientiä.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty