Nyt sit kummatkin apparin ikkunat mykkänä... neuvoja kiitos!

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Satelite
Posts: 620
Joined: 8.12.2008 16:41
Location: Muurame
Contact:

Nyt sit kummatkin apparin ikkunat mykkänä... neuvoja kiitos!

Post by Satelite »

Tänään tuossa ajelin ja huomasin että jostain syystä apparin puolen ikkuna ei toimi (kiinni onneksi mutta olisi kiva silti saada toimimaan) rele naksuu ovessa sekä kuskin että apparin puolen katkaisijoista mutta moottori ei inahdakkaan. Muut ikkunat toimii ja etuvalot seinää vasten näkee selvästi kun valot hieman himmenee kun moottorit ottaa virtaa paitsi tuo apparin puoleinen eli jostain syystä apparin puolen moottori ei ota virtaa... Tänään tuo vielä toimi että epäilen joko releen kosketushäiriötä tai jostain on joku johto irti. Miten tuota kannattaisi lähteä tutkimaan... mikä moduli tuota ikkunaa ohjaa että vois vag comilla metsästää vikakoodia. Ei viittis vaan koko autoa repiä auki jos on sähkövika :cry: Kaksi sulaketta taitaa olla ikkunoille joitten takana on muitakin härveleitä jotka tuntuis toimivan (mm. tankin luukku) eli sulakkeet vaikuttais olevan kunnossa.

Mistä lähteä etsimään vikaa... apua! :cry:

Edit:Ei ole vielä ollut varaa lisenssiin niin shareware vag comilla sain nämä vikakoodit talteen:

00943
00933
00944
01330

943 ja 944 tais olla kyrvähtäneet peilinlämittimet mutta google sanoo tuolle 933 vikakoodille että moottorissa ois vikaa... tässä thread asiasta:http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3992365

Ja tässä jotain low voltage juttua tuolle 01330 koodille:http://www.passatworld.com/forums/archi ... 22457.html

Piti vähän eri paikoista lainata kun freeware vag com ei dekoodaa kuin tuon ekan vikakoodin joka oli käristynyt peilin vastus (oli jo aikaisemmin tiedossa noi peilit)

Mistä nyt siis alkaa vikaa etsimään?
Last edited by Satelite on 21.3.2009 18:52, edited 1 time in total.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Satelite
Posts: 620
Joined: 8.12.2008 16:41
Location: Muurame
Contact:

Post by Satelite »

Vaikka takakontin valon katkaisija on ollut jo hetken aikaa mykkänä niin veikkaan kyllä että jostain syystä (hapettuma tai vastaava) moottori ei vaan saa sähköä... Mistä kannattais lähteä tutkimaan sähkövikaa? :cry:

Tuo low voltage on siis tullut tämän moottorivian myötä eli jostain kohti katkeaa sähköt... katkaisija meni mykäksi jo alkutalvesta (keskuslukitus toimii silti) ja silloin ei tullut tuota low voltagea eli takakontin katkaisijaa tuo ei voi tarkoittaa omasta mielestäni.

Kävin vielä heiluttelemassa tuota haitaria auton oven ja korin välillä... ei vaikutusta. Releen naksunta kuuluu mutta moottorissa ei mitään eloa. Nyt ei enää jaksa enempää rassailla enää nyt yömyöhään. Huomenna vois viel varovasti koittaa siirtää sitä haitaria sivuun ja katsoa onko kaapelit kunnossa jos tuo nyt jotenkin onnistuu. Mitä te suosittelisitte mistä kannattaisi vikaa rueta hakemaan. Kaikki muut ikkunat toimii täysin. En ole täysin varma omasta "diagnoosista" mutta ihan kuin muut releet olis vähän kovempiäänisiä kun nappia painaa että voisiko tuo olla ehkä relevika... tosin tuo low voltage homma pistää ajattelemaan muuta. Ikkunan nostimet oli kahden eri sulakkeen takana toisen takana oli myös tankin luukku joka toimi kun taas toisessa peilien säätö joka myös toimi että sulakkeet taitaa olla kondiksessa... ei jaksanut rueta sulakeluukkua repimään auki kun kunnossa tuntuvat olevan.

Se vielä jäi että joskus on tullut kokeiltua pidemmäksi aikaa parkkiin laittaessa että kaikki ikkunat on varmasti kunnolla kiinni painamalla nappia vaikka ikkunat on kiinni mutta tuokin ihan vaan niin lyhyeksi aikaa kuin mahdollista vain todetakseni että kiinni ovat. Tosin tänään en tuota ole tehnyt kun ei ole parkkiin joutunut laittamaan... Kaveria kävin morjestamassa kylällä ja kerran ikkunaa avatessani ikkuna toimi ja takaisin kiinni laittaessa toimi. Yhtäkkiä kun meinasin kotia mennessä aukaista ikkunaa niin eipäs toiminutkaan. Viittais sinällään kyllä johtovikaan.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Satelite
Posts: 620
Joined: 8.12.2008 16:41
Location: Muurame
Contact:

Post by Satelite »

Osaisko joku sanoa mistä lähtis etsimään vikaa? :roll:
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Kato sieltä haitarikumin välistä ne johdot nyt ensimmäisenä. Siitä missä ovessa se vika on.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Satelite
Posts: 620
Joined: 8.12.2008 16:41
Location: Muurame
Contact:

Post by Satelite »

Tuli kurkattua tuonne haitarin sisään ja johdot tietty oli tiiviissä nipussa suojasukan sisässä niin tuli vaan laitettua tuo haitari takaisin kiinni kun on reissu pk seudulle tänään vielä edessä niin ei tänään viitsi koko ovea repiä auki enää. Ensi viikonloppu menee kokonaan ihan muuhun niin jos tulevan viikon jälkeisen viikon viikonloppuna repis heti perjantaina oven auki ja mittailis alkuun että tuleeko releelle ollenkaan muuta jännitettä kuin ohjausjännite että onko vika oveen tulevissa johdotuksissa vai onko esim. rele sökö.

Palailen asiaan silloin :wink:

Jos joku osais neuvoa niin ois kiva saada vinkkejä tuohon oven purkuun... englannin kieliset ohjeet kyl löytyy mutta jotkut klipsit kuulemma voi mennä avatessa että pitäiskö noi hommata jo ennen oven purkua? :roll:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=961163 Noilla ohjeilla ajattelin oven aukoa mutta miten nuo klipsit lähtee ehjänä auki? :roll:
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
User avatar
Markku Duus
Posts: 369
Joined: 4.9.2006 17:03
Location: Kuopio

Post by Markku Duus »

Omassani oli kuskin puolen takaovessa samanlainen vika, ja syyllinen löytyi katkenneesta oveen menevästä maapiuhasta. Ja oli poikki juurikin tästä haitarikumin kohdalta.
VW Cross Touran 2.0 TDI -08 125kW
moy
Posts: 74
Joined: 6.9.2007 18:50
Location: Pirkanmaa
Contact:

Post by moy »

Satelite wrote:
Jos joku osais neuvoa niin ois kiva saada vinkkejä tuohon oven purkuun... englannin kieliset ohjeet kyl löytyy mutta jotkut klipsit kuulemma voi mennä avatessa että pitäiskö noi hommata jo ennen oven purkua? :roll:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=961163 Noilla ohjeilla ajattelin oven aukoa mutta miten nuo klipsit lähtee ehjänä auki? :roll:
Tuurilla. Itselläni hajosi vasta tänä viikonloppuna ensimmäinen klipsi vaikka olen avannut paneelit nyt ainakin kolme tai neljä kertaa. Jos on tietty helppo käydä jossain ostoksilla jo etukäteen, niin varma on aina varmaa. Eihän ne sinänsä paljoa maksa.
Golf IV Var -04 1.9TDI (ATD)
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Juu ja ei ihan kympin pakkasessa kannata ovipahvia alkaa repiä auki. Mitä lämpimämpi auto sitä varmemmin ovipahvin kiinnikkeet pysyy ehjänä. Johdotuksista se vika todennäköisesti löytyy, ei silti olisi ensimmäinen tapaus, mistä olisi oviohjainlaite rikki. Eli siis se sähkölasin moottori, sisältää ohjainlaitteen. Releitä siellä ei ole.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Satelite
Posts: 620
Joined: 8.12.2008 16:41
Location: Muurame
Contact:

Post by Satelite »

Rupean kait tutkimaan tuota ensi viikon viikonloppuna... yyveellä sain vähäsen lisää ohjeita tuohon oven aukomiseen (kiitokset Markulle :wink: ) nii emt... pitänee kait pistää useemmaks tunniks auto sisälämppäriin että ovi lämpiää taatusti kunnolla (Defan toisiks tehokkain Termini tais olla et kyl lämpiää) ja ottaa tuo paneeli irti varovasti kun ensi kertaa olen ovea purkamassa... onneksi apparin ovi on helpompi kait avata kun ei oo niin paljoa purettavaa... Veikkaan kyllä että kun mekanismi ei oo mitään ylimääräisiä äännelly ja toikin lopetti toimintansa kiinni ollessaan niin veikkaan sitä samaa että joku kaapeli vaan murtunu tai liitokset paskana... Noh palailen taas asiaan mutta jos tulee jotain mieleen niin senkus laittaa yyveetä tai suoraan tähän triidiin.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Satelite
Posts: 620
Joined: 8.12.2008 16:41
Location: Muurame
Contact:

Post by Satelite »

Jooh tänään sit meni kummatkin apparin ikkunat mykäksi... noilta varmaankin lähtee maa ja plussa johdot niin missä kohti nuo ottaa runkoon kiinni tai yhdistyy esim yhteen paksumpaan johtoon kun veikkaan ettei aika varmana nyt oo vika noissa haitarin johdoissa jos kaksi menee rikki parin viikon sisään. Mitä kautta nuo johdot menee ja miten ne saisi esille että vois rueta vikaa etsimään? :roll:

Ottaako nuo sähkönsä sen jonkun ohjaushärvelin kautta joka on kuskin lattian alla eli joka ois tällä hetkellä varmin paikka mikä vois hapettua tai vastaavaa? Että kannattaisko lähteä sieltä etsimään vikaa? Kummatkin ikkunat tekee sitä että releet naksuu mutta virtaa tuo ei ota kun valoista näkee kuskin puolen vehkeisiin verrattaessa että niillä valot hieman himmenee mutta apparin puolella kuuluu vaan tuo nakse... ei mitään merkkejä siitä että virtaa menis jonnekkin.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Satelite
Posts: 620
Joined: 8.12.2008 16:41
Location: Muurame
Contact:

Post by Satelite »

Löytyi erittäin hyvät ohjeet joista näki ihan kuvistakin millainen johtosatsi tuolle ohjauspalikalle menee joka on kuskin lattian alla... huomenna se siis esiin ohjeiden kera ja johtoja kattelemaan. Olen aika varma että vika saattaa löytyä sieltä. Mutta heittäkää silti neuvoja jos jotain tulee mieleen.

Tossa nyt muillekkin passattiin mukavuuspuolen ohjausboxin ja johdotuksen paikannus&korjausohjeita (Itse en suosittele kyllä käyttämään missään nimessä noita rosvoliittimiä... käyttäkää mielummin vaikka juotosliitoksia tarpeeksi vahvalla kutistesukalla niin ei murru niin herkästi vaikka olisikin liitos juotettu) http://www.headfuzz.co.uk/vw_ccm
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Olisko se mukavuusboksi saanu vettä? SIitä syystähän näissä on välillä kaikenlaisia mystisiä sähkövikoja..
Satelite
Posts: 620
Joined: 8.12.2008 16:41
Location: Muurame
Contact:

Post by Satelite »

Sami Jalonen wrote:Olisko se mukavuusboksi saanu vettä? SIitä syystähän näissä on välillä kaikenlaisia mystisiä sähkövikoja..
Muutamat muovit joutuu hommaamaan uudet kun kiinnityksiä meni aukaistessa vaikka kuinka varoi... on se kyllä järkevää laittaa vahvat metallikiinnitykset hauraaseen muoviin. Sai vääntää varovasti ruuvarilla hieman voimaa käyttäen että lähtivät veks. Alta paljastui se pahin mitä arvelinkin... boxia en saanut vielä näkyviin kun johdotuksia tuossa kattelin mitä reunasta sain kurkittua niin lattialla ihan kivasti vettä ja johdot ihan jääpisaroiden ym. peitossa... pistin puhaltimen puhaltamaan verhoilua päin jotta jäät sulaisi kunnolla pois... tollasesta paikasta ei takuulla ihan heti jäät sula vaikka auto muuten olisi lämmin. Pitää tuo reunasta murtunut jalan lepuutuskohdan muovi laittaa ruuvilla kiinni jättää releitten suojamuovi pois ja se oven vieressä menevä pitkä suojamuovi laittaa vaikka teipillä päästä kiinni ja ajella noin Hämeenlinnaan jossa olen pari viikkoa taas kun ensi viikonloppu on siellä menoa. Pitää siellä laittaa tuo lämmitykseen jotta auto kuivuu ihan ajan kanssa... pitää sit parin viikon päästä ottaa tuo verhoilu pois ja kuivattaa tuo loota ja katsoa liitännät läpi.

Mietin tässä vaan että kuuluuko tuollainen vika valmistevirheen piikkiin... jos tuon sais sillä perusteella huoltoon volkkarille niin jos itse kustantais nuo rikki meneet muovit kiinnikkeineen.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Kuivauksen osalta vinkki, nosta se matto ihan kunnolla ylös (=penkki pois tieltä) ja parikaan sisätilanlämppäriä ei vielä silti kovin nopeasti saa mattoa kuivaksi. Parin vuorokauden yhtämittainen kuivaus on ainakin tiedossa. Nostamatta toi lattiamatto ei kuivu kyllä varmaan ikinä :evil:
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Satelite
Posts: 620
Joined: 8.12.2008 16:41
Location: Muurame
Contact:

Post by Satelite »

AjH wrote:Kuivauksen osalta vinkki, nosta se matto ihan kunnolla ylös (=penkki pois tieltä) ja parikaan sisätilanlämppäriä ei vielä silti kovin nopeasti saa mattoa kuivaksi. Parin vuorokauden yhtämittainen kuivaus on ainakin tiedossa. Nostamatta toi lattiamatto ei kuivu kyllä varmaan ikinä :evil:
No tuo on ainoa kärry millä pääsen tällähetkellä hämeenlinnaan niin pitää siellä laittaa pariks päivää alkuun puhallin puhaltamaan tuo verhoilu lämpimäksi päältä päin että tuo jää sulaa sen verran irti tuosta matosta että sen saa muutenkin kuin ihan vähän reunasta irti... sitten pitää laittaa lisää puhallinta tuolle ja parin viikon päästä kun ajelee takas niin sit lootaa pois ja kuivattelua ja johtojen liitosten tarkistelua.

Että osaa v*tuttaa, laitan kyllä tosta mailia paikalliselle vw puodille ja kyselen että meniskö tuo valmistajan piikkiin. On meinaan vittumainen vika jos joutuu koko piirilevyn uusimaan jos sekin on hapettunut. Eikös muuten auton starttauskin ole tuon yksikön takana? :shock:
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Satelite
Posts: 620
Joined: 8.12.2008 16:41
Location: Muurame
Contact:

Post by Satelite »

Nyt on laitettu mailia ja kyselty valmistajan virhevastuusta... kuitenkin eivät tuota suostu huoltamaan mutta näin opiskelijalle tuollainen olisi kyllä aika lottovoitto jos ottaisivat tuon vw:n piikkiin huoltoon.

Vituttaa :cry:
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Satelite
Posts: 620
Joined: 8.12.2008 16:41
Location: Muurame
Contact:

Post by Satelite »

Jotain valoa tunnelin päässä... saan auton lämpimään halliin joksikin aikaa että jos tuo matto sulais irti nii pääsis rätillä kuivaa pahimpia pois ja tottahan se on että tollanen matto voi imeä litrakaupalla vettä että kova kuivaaminen tossa on mutta kuhan nyt alkuun sais pahimmat sen boxin ja liitäntöjen kohdalta pois. Pidetään peukut pystyssä että vika ois tuolla liitännöissä. :roll:
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Aika usein se boksi on entinen kun se saa vettä... Toivottavasti saat sen johonkin virhevastuuseen menemään, mutta pahasti pelkään että omasta pussista joudut sen maksamaan. Ellei sit oo voimassa joku autoliikkeen takuu jos oot just sen jostain ostanut.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Satelite
Posts: 620
Joined: 8.12.2008 16:41
Location: Muurame
Contact:

Post by Satelite »

Pasi Häkli wrote:Aika usein se boksi on entinen kun se saa vettä... Toivottavasti saat sen johonkin virhevastuuseen menemään, mutta pahasti pelkään että omasta pussista joudut sen maksamaan. Ellei sit oo voimassa joku autoliikkeen takuu jos oot just sen jostain ostanut.
Yksityiseltä ja tänään sain mailia että ei oo väliinjääneitä takaisinkutsuja tuolla pirssillä... noh ei auta muu kuin kuivata ja tsekata johdotukset ja kuivata toi loota... veikkaan et meikäläisellä voi olla sen verran tuuria et muuten kun toi loota toimii ihan ok eli on vielä piirilevy elävien kirjoissa niin saattaa olla et kuivaus ja johtojen liitosten uusiminen auttaa... Eniten kyllä vituttaa koko homma ylipäätään kun pitää noi muovit uusia ja kuivata noi ja viel tuo johtohelvetin tsekkaus. :evil:
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Satelite
Posts: 620
Joined: 8.12.2008 16:41
Location: Muurame
Contact:

Post by Satelite »

Tuli mieleen että pitäisköhän tuohon asentaa jatkoa ajatellen alimpaan kohtaan pohjaa pilssipumppu että pysyy kuivana :lol:
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Satelite
Posts: 620
Joined: 8.12.2008 16:41
Location: Muurame
Contact:

Post by Satelite »

Tossa kävin hallilla ja kattelin että matto alkaa olemaan irti pohjasta... samalla nous vitutuskäyrä ja urakalla... taas yhden ikkunan liitos pettänyt tälläkertaa kuskin puoleinen takaikkuna joka oli vielä perhana raollaan :evil: Noh onneks sain tälle päivälle poikkeavasti vapaata hommista kun selitin mikä homman nimi on... kuhan tästä pääsee takas hallille niin matto ylös ja kuivattelua ja pitäis koittaa paikantaa noi huonot liitokset. Vituttaa jos joutuu ajaa Nurmijärvelle ja takas pahvinpalat teipillä ikkunassa kiinni :cry:
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Satelite
Posts: 620
Joined: 8.12.2008 16:41
Location: Muurame
Contact:

Post by Satelite »

Huh homma edennyt... nyt on loota irti ja tsekattu että vesi ei ole päässyt isomman muovilootan ulkokuorta pidemmälle... avasin silti varovasti pienen lootan ja minun onneksi ihan terveen näköinen piirilevy eli johdoissa vika... tsekkailin että ei näkynyt kylmäjuotoksia ja laitoin kannen takaisin kiinni (en raaskinut rueta ottamaan piirilevyä kotelosta irti kun selvästi oli ihan kuiva kuitenkin) Johtosarja oli yhdestä kohti sen näköinen että on joskus avattu ja korjattu liitoksia (menee kuskin penkin alle... tais olla muutama paksumpi johto mukana. Oisko tuo kenties kuskin penkin lämmitys?) Alkuun taidan purkaa tuon johtonipun siitä kohti missä comfort modulen johtosarja liittyy muihin johtoihin ja käyn kaikki liitokset läpi. Kuinka paksut virtajohdot noille ikkunoitten moottoreille menee että osais hahmottaa hieman niitten päävirtajohtoja tuosta satsista.

Nyt pieni ruokatauko ja takaisin ähertämään... jos tuo johtosarjan läpikäynti auttais ongelmaan :wink:

Ainiin vettä ei ollut niin paljoa että olisi selvä vuoto jossain... vasemmalla olleet liitännät yms. oli ihan kuivana että läpiviennit näyttäis olevan tiiviit. Kai tuo sitten on ihan talven mukana tuomaa vettä vaan minun onneksi... Yksi johto on kait kauttaaltaan vedessä kun oli boxissa yhden liittimen nasta ihan vähäsen kostea ja muut oli aivan kuivat jotenka päättelin että siihen mennyt vesi ei ole voinut tulla muuta kautta kuin johdon ja sen kuoren välistä.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Satelite
Posts: 620
Joined: 8.12.2008 16:41
Location: Muurame
Contact:

Post by Satelite »

Hooh ei auta... Jyväskylän päästä sellaista neuvoa sain että jos naksuu ovissa niin homma pelaa lootan ja ikkunoiden välillä että häikkää on joko moottoreissa tai sähkönsyötössä... itse epäilen vahvasti jälkimmäistä ku noin 2-3 viikon aikana on levinnyt jo 3 ikkunaa ja yksi mennyt mykäksi niin että edellisenä päivänä toimi ja auto oli yön yli lämpösessä tallissa ja nyt ei enää sit toimi.

Jos on sit todellakin sellanen tapaus että moottori mennyt jokaisesta niin tuosta kyllä pitää rueta jo vääntää sit kättä volkkarin kanssa kun noi maksaa kuulemma sen 150 euroo kipale että ei ne noin voi hajota... vag com kyllä vinkuu low voltagea mitä aikaisemmin olen katsonut että veikkaan että johdoissa vika.

Tiistaina Laakkoselle vien tuon laitettavaks... kalliiks tulee mutta on onneks edes bussiasema parin kilsan päässä että ei sentään taksilla tarvii mennä :evil:

Ainoot paksut kaapelit mitä itse löysin ja jaksoin kahtoa että mihin menee nii näytti menevän penkin kohdalle että taitaa olla lämmityspiuhoja.

Mukavuuspuolen lootaa en jaksanut rueta enää änkemään takaisin vaan laitoin sen kuskin jalkatilaan... voivat jatkaa sit laakkosella siitä mihin itse jäin... Pitää autoon noustessa varoa tuota lootaa ja johdotuksia. Enää ei tarvii laittaa korjausehdotuksia mutta mietinpähän että miten teillä muilla on tullut vastaavista tapauksista laskua Laakkoselta? :roll:
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
arihy
Posts: 56
Joined: 20.7.2007 9:07
Location: Jyväskylä

Post by arihy »

Miltäs ne johdot siellä ovien ja korin välisissä haitarikumeissa näyttää? Erityisesti paksummat johdot (ruskea ja punainen?!?), jotka syöttää jännitteen noille ovissa oleville ohjainlaitteille.

Nyt kun auto on lämpimässä, niin kannattaa samalla puhdistaa ne akun ja jarrutehostajan alla olevat vedenpoistoreiät, niin ei tulviminen uusi heti, kun ulkona alkaa tulla vesikelit...
Passat 1.9TDI Variant 2001
Audi A6 1.9TDI 2004
Satelite
Posts: 620
Joined: 8.12.2008 16:41
Location: Muurame
Contact:

Post by Satelite »

arihy wrote:Miltäs ne johdot siellä ovien ja korin välisissä haitarikumeissa näyttää? Erityisesti paksummat johdot (ruskea ja punainen?!?), jotka syöttää jännitteen noille ovissa oleville ohjainlaitteille.

Nyt kun auto on lämpimässä, niin kannattaa samalla puhdistaa ne akun ja jarrutehostajan alla olevat vedenpoistoreiät, niin ei tulviminen uusi heti, kun ulkona alkaa tulla vesikelit...
Tuossa tuo ongelma vähän onkin kun keskuslukko ovessa kyllä toimii mutta ikkunat ei paitsi kuskin ovessa ja tilaa en saanut kuin pariksi päiväksi käyttöön kun opiskelupaikan keskusvarastolle pääsin vähäks aikaa tota rassaamaan että sain mm. maton irti. Lämpöpuhaltimella ois ollu aika mahdoton homma.

Toi boxin esillekaivuu nyt oli sinällään helppoa kun kotona jo kaivelin muovit yms. veks että matto vaan piti saada sulateltua... kaikki kunnon työkalut kun on kotona niin ei pysty täällä enää oikein laittelemaan ja tuo yks ikkuna kun on raollaan nyttemmin muovilla ja teipillä peitettynä niin pakko johonkin huoltoon tuo on saada. Jos bongaatte tollasen pasuunan jossain päin Nurmijärveä sunnuntaina ja tiistaina Hämeenlinnassa niin senkus tuutte morjestaa.

Itse kyllä veikkaan että vika piilee jossain siellä missä moottoreiden virtajohdot yhdistyy jonnekkin akulle menevään piuhaan... jos noi kolme moottoria on menny nii emt... sit on kyl pakko olla jo yhteyksissä isommille vw:n tahoille kun toi menis kyllä jo aika kohtuuttomaksi että noin hajoais ja yks vielä niin että auto on lämpimäs tallis ikkuna raollaan eli ittekseen mykistynyt. Laakkoselta kun noi on kuulemma pelkät moottorit sen 150 euroo kipale.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Niin ne moottorit sisältää myös ohjainlaitteen, selittää sitä hintaa vähän.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Ramirez
Posts: 305
Joined: 12.9.2007 0:12
Location: Jyväskylä

Post by Ramirez »

www.nettivaraosa.com tai www.varaosahaku.com via oliko nyt fi ja käytettynä jos menee vaihtoon?
Don MC
Posts: 18
Joined: 7.11.2007 11:09

Post by Don MC »

Esitän nyt ehkä tyhmän kysymyksen, mutta oletko tarkistanut ettei akku rupea olemaan entinen? Itellä huono akku aiheutti jos jonkunmoista ongelmaa mm. Climatroniciin, mutta ikinä ei akku näyttänyt muuta merkkiä että olisi kuolemaisillaan. Esimerkiksi aina hurahti kone ensimmäisellä käymään (talvellakin kuin palmun alta).

Clima meni aina välillä käynnistyksessä matalan jännitteen takia "vikatilaan" eikä siitä "herännyt" edes koneen käynnistyttyä ja laturin alettua lataamaan. Näytti vain mitä hurjempia lämpötilalukemia ruudussa.

Meinaan, vois olla samanlaista oireilua ikkunannostimenkin ohjaimessa.

Vois alkuun kokeilla laittamalla käynnistyskaapelit toisesta autosta jos vaikka lähtis skulaan.
1994 Passat Variant VR6 Exclusiv
Satelite
Posts: 620
Joined: 8.12.2008 16:41
Location: Muurame
Contact:

Post by Satelite »

Kyl toi ihan hyvässä hapessa on että jänöä löytyy.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Satelite wrote:Kyl toi ihan hyvässä hapessa on että jänöä löytyy.
Onko se uusi, vai mitattu vai mistä tiedät että on hyvässä hapessa?
Ihan vaan varmuuden vuoksi, akut on vaikeita testattavia välillä.

Yhtä Exiden Maxximaa pari vuotta takaperin ihmeteltiin kun pari viikkoa oli auto parkissa ja akku täysin zip. Parin päivän seisomisen jälkeen jo lieviä hankaluuksia pyörittää starttia. Mitattiin ekana auto ettei ole hukkavirtoja, ei ollut. Akkuliikkeen rasittimella virtaa irtosi akusta satoja amppeereja reilun kymmenen sekunnin ajan. Sitten kun lisättiin volttimittari niin todettiin että jännite putosi heti alle kymmenen voltin kun tuli rasitusta, virtaa kyllä silti irtosi.
Yksi kenno oli siellä välissä entinen, mutta ei totakaan pystynyt ilman testeriä toteamaan, vaikkin vika sinänsä oli "selkeä".
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Don MC
Posts: 18
Joined: 7.11.2007 11:09

Post by Don MC »

Juu. En mäkään millään kotikonsteilla tuon akun kuntoa saanut testattua. Jännitteet oli näennäisesti OK ja starttiakin se jaksoi pyörittää ihan hyvin. Vaikutti siis kaikin puolin ehjältä akulta. Tsänssillä vaan vaihdoin akun viimeisenä vaihtoehtona tuohon Clima-ongelmaan, ja kuinka ollakaan: Uusi akku poisti ongelmat.
1994 Passat Variant VR6 Exclusiv
Satelite
Posts: 620
Joined: 8.12.2008 16:41
Location: Muurame
Contact:

Post by Satelite »

Juu ratkes... oli sieltä joku päävirta kaapeli joka jakautu kait useemmaks kaapeliks nii oli liitos hapettunu aika urakalla et aika roisisti oli hapertunu kuulemma... olin itse just sumpilla sillon et ku takasin menin kahtoo ku itsekki autoin rassaa autoo nii näki vähän samal et mis on mitäkin niin siin oltiin jo vaihtamas kahta 6mm kaapelia yhteen kohti ku ei ollu niin paksua kaapelia heti saatavilla... nyt taas toimii. Samalla kateltiin että ei viel tarvii korjata ku toimii mut kuhan kesä tulee niin pitää ovista teippailla vaikka vulkanoituvalla teipillä noita johtojen murtumia kiinni.

Lasigiljotiinit toimii taas :wink:
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Post Reply