Pasuuna 0-100km/h
Pasuuna 0-100km/h
Liekkö kellään tietoja noista 0-100km/h lukemista, varsinkin lastutettuina..
1,9Tdi Pd 130heppanen vs 1,8T , 3bg korimallin manuaali ja etuveto. Paljonko vakiona ja arviolta lastutettuina. Kävin nimittäin koeajolla yks päivä kummallakin versiolla (vakiona) kylläkin, ainakin omasta mielestä tuo bensiini versio vaikutti kyl 100kertaa pirteemmältä..kuitenkin aika samoissa vääntö ja heppa lukemissa pyöritään. Mietin et paljonkohan tuo kiisseli muuttuu lastutuksen jälkeen...ajatuksia!?
1,9Tdi Pd 130heppanen vs 1,8T , 3bg korimallin manuaali ja etuveto. Paljonko vakiona ja arviolta lastutettuina. Kävin nimittäin koeajolla yks päivä kummallakin versiolla (vakiona) kylläkin, ainakin omasta mielestä tuo bensiini versio vaikutti kyl 100kertaa pirteemmältä..kuitenkin aika samoissa vääntö ja heppa lukemissa pyöritään. Mietin et paljonkohan tuo kiisseli muuttuu lastutuksen jälkeen...ajatuksia!?
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Vaikee noita on alkaa vertailemaan. Moottorin käytös kun on täysin erilainen bensa/diesel moottoreissa.
Bensakonetta saat kierrättää mielin määrin 6000 kiekkaan asti(ja suurimmat tehotkin yleensä saadaan bensakoneessa sieltä yläpäästä), kun taas vakio dieselistä meno vaan hyytyy mitä lähemmäksi 5000 kierrosta pääsee. Eli se käyttöalue on ihan eri, ja kyllä diisseli vääntää paremmin, se vaan ei välttämättä anna sitä vaikutelmaa sinne korvien väliin kun kone ei huuda 6000 kierroksella
Jos sen diisselin lastutat niin kyllä ero on huomattava. Suosittelen
Itellä oli aluks pelkkä lastu, mutta kesäkuumilla imulämmöt nousi pirun kovaksi -> Meno hyytyi. Eli melkein suoraan kannattaa laittaa isompi välijäähdytinkin samalla.
Bensakonetta saat kierrättää mielin määrin 6000 kiekkaan asti(ja suurimmat tehotkin yleensä saadaan bensakoneessa sieltä yläpäästä), kun taas vakio dieselistä meno vaan hyytyy mitä lähemmäksi 5000 kierrosta pääsee. Eli se käyttöalue on ihan eri, ja kyllä diisseli vääntää paremmin, se vaan ei välttämättä anna sitä vaikutelmaa sinne korvien väliin kun kone ei huuda 6000 kierroksella

Jos sen diisselin lastutat niin kyllä ero on huomattava. Suosittelen

Itellä oli aluks pelkkä lastu, mutta kesäkuumilla imulämmöt nousi pirun kovaksi -> Meno hyytyi. Eli melkein suoraan kannattaa laittaa isompi välijäähdytinkin samalla.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Mitä itte olen verrannu 1.8T vs. 1.9TDI 4motion niin kyllä toi 4motion jotenkin paljon voimallisemmin kiihtyy. Tai sitten toi mun 1.8T on tukossa liian sivistyneen ajelun takia eikä anna parastaan 
Mutta semmonen mielikuva tosta 1.8T koneesta on syntyny että se on semmonen kuminauha, venyy ja jaksaa mutta ei missään kohtaa kierrosrekisteriä anna mitään suuren suurta.
Ja vielä huomautuksena että vakiona toi 1.8T (kuten myös yllämainittu 1.9TDI), lastutettuna tai muuten viriteltynä varmasti muuttuu meininki jossain määrin.
Onhan tossa 1.9TDI 130hp koneessa 310Nm vakiona eikö? Vs. 1.8T 210Nm eli 100Nm olisi lisää käyttökierrosalueella. Ei toi 210Nm ollenkaan liian vähän ole myöskään ja kun siihen 50% lisää niin onhan se jo ihan mukava.

Mutta semmonen mielikuva tosta 1.8T koneesta on syntyny että se on semmonen kuminauha, venyy ja jaksaa mutta ei missään kohtaa kierrosrekisteriä anna mitään suuren suurta.
Ja vielä huomautuksena että vakiona toi 1.8T (kuten myös yllämainittu 1.9TDI), lastutettuna tai muuten viriteltynä varmasti muuttuu meininki jossain määrin.
Onhan tossa 1.9TDI 130hp koneessa 310Nm vakiona eikö? Vs. 1.8T 210Nm eli 100Nm olisi lisää käyttökierrosalueella. Ei toi 210Nm ollenkaan liian vähän ole myöskään ja kun siihen 50% lisää niin onhan se jo ihan mukava.

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ja totahan ei usko naapurin erkkikäänOsku.T wrote:meitsilä suhahtaa 7sekunissa hunttiin!!!KNputsari

Otappa vag-com kyytiin ja käy ajamassa ja jätät sen kännykän sekkarin pois

Jos 2.0 ALT moottorissa on 130 heppaa ja sillä mennään 7 sekkaan niin sit mulla on kovin alitehonen passatti

AjH: joo 6-vaihteisessa(esim AVF-moottorilla) on 310Nm ja 5-vaihteisessa(esim AWX-moottorilla) 280Nm.
AVF moottoria siis ei oo saanut 5-vaihteisena, vaikka molemmat yllämainitut onkin 130 heppasia.
Last edited by Pasi Häkli on 21.3.2009 9:19, edited 1 time in total.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Passatteja ostaessa ajoin itse useaa 1.8T:tä ja 130 hv (AVF) ja kyllä tuo dieseli tuntuu voimallisemmalle. Omani tosin on vähän laiskan oloinen, vääntää ilman suurempia potkuja. 0-100 taittuum karvan yli 10s pintaan ja auto täysin vakio.
Edellinen Leon ASZ (130hv koneella) taittoi 0-100 hyvinkin tarkasti 7,5s. Tehoja silloin inasen yli 180hv ja vääntöjä 424nm (softa+putki+cooleri). Sillä oli tendenssiä sutia 1 ja 2 sen. Kun pudotin sikä painavat 18" Ultraleggera 17:iin" joissa contin sportcontactit putosi melkein 1.5sekunttia 0-100 ajasta (n 8.8->lähelle 7.5).
Edellinen Leon ASZ (130hv koneella) taittoi 0-100 hyvinkin tarkasti 7,5s. Tehoja silloin inasen yli 180hv ja vääntöjä 424nm (softa+putki+cooleri). Sillä oli tendenssiä sutia 1 ja 2 sen. Kun pudotin sikä painavat 18" Ultraleggera 17:iin" joissa contin sportcontactit putosi melkein 1.5sekunttia 0-100 ajasta (n 8.8->lähelle 7.5).
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Mulla on kans nuo kesätassut niin jumalattoman painavat replica-vanteet kumeineen, että sinnekin kun heittäisi jotkut OZ ultraleggerat alle pienemmässä koossa kevyillä kumeilla niin johan kiihtyisi paremmin.
Niin ja omassa vaidettu turbo, kuuleri ja softa. Mitattu ~200hv ja ~450Nm.
Niin ja omassa vaidettu turbo, kuuleri ja softa. Mitattu ~200hv ja ~450Nm.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
mites sulla tuo kytkinpuoli on kestäny tuommosilla lukemilla??Pasi Häkli wrote:Mulla on kans nuo kesätassut niin jumalattoman painavat replica-vanteet kumeineen, että sinnekin kun heittäisi jotkut OZ ultraleggerat alle pienemmässä koossa kevyillä kumeilla niin johan kiihtyisi paremmin.
Niin ja omassa vaidettu turbo, kuuleri ja softa. Mitattu ~200hv ja ~450Nm.

- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Leonissa alkoi 70tkm kohdalla kytkin heiman luistaa 5 ja 6 vaihteellaa äärikäytössä (luultavasti kaksoismassavauhtipyörän kumit pohjasivat ja kolaus sai kytkimenkin luistamaan, ehkä), muuten en huomannut mitään negaa koko-aikana (paitsi pelottavat pakolämmöt ja paksun mustan savun:) )
edit: Harisen softa jota muokattiin usealla dynovedolla.
edit: Harisen softa jota muokattiin usealla dynovedolla.
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ei sitten minkäänlaisia ongelmia ole ollut. 6-vaihteisessa on vähän jämäkämpi kytkin, kestää noin 500Nm..ryynänen wrote:mites sulla tuo kytkinpuoli on kestäny tuommosilla lukemilla??
Ohjelma tehtiin vähän sen mukaan ettei kaksoismassavauhtipyörä jurraisi missään vaiheessa, eli se homma otettiin huomioon.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila