Page 1 of 1

Pasuuna 0-100km/h

Posted: 19.3.2009 21:45
by ryynänen
Liekkö kellään tietoja noista 0-100km/h lukemista, varsinkin lastutettuina..

1,9Tdi Pd 130heppanen vs 1,8T , 3bg korimallin manuaali ja etuveto. Paljonko vakiona ja arviolta lastutettuina. Kävin nimittäin koeajolla yks päivä kummallakin versiolla (vakiona) kylläkin, ainakin omasta mielestä tuo bensiini versio vaikutti kyl 100kertaa pirteemmältä..kuitenkin aika samoissa vääntö ja heppa lukemissa pyöritään. Mietin et paljonkohan tuo kiisseli muuttuu lastutuksen jälkeen...ajatuksia!?

Posted: 20.3.2009 12:16
by Pasi Häkli
Vaikee noita on alkaa vertailemaan. Moottorin käytös kun on täysin erilainen bensa/diesel moottoreissa.
Bensakonetta saat kierrättää mielin määrin 6000 kiekkaan asti(ja suurimmat tehotkin yleensä saadaan bensakoneessa sieltä yläpäästä), kun taas vakio dieselistä meno vaan hyytyy mitä lähemmäksi 5000 kierrosta pääsee. Eli se käyttöalue on ihan eri, ja kyllä diisseli vääntää paremmin, se vaan ei välttämättä anna sitä vaikutelmaa sinne korvien väliin kun kone ei huuda 6000 kierroksella :lol:

Jos sen diisselin lastutat niin kyllä ero on huomattava. Suosittelen :wink:
Itellä oli aluks pelkkä lastu, mutta kesäkuumilla imulämmöt nousi pirun kovaksi -> Meno hyytyi. Eli melkein suoraan kannattaa laittaa isompi välijäähdytinkin samalla.

Posted: 20.3.2009 12:57
by ryynänen
kovasti kyllä tuo kiisseli kiinnostas, ihan sen kulutuksen takia, tulee kuitenkin sen verta ajeltua. Saapikohan sinne miten hyvin vakio puskurin taakse mahtumaan sitä cooleria..

Posted: 20.3.2009 16:50
by AjH
Mitä itte olen verrannu 1.8T vs. 1.9TDI 4motion niin kyllä toi 4motion jotenkin paljon voimallisemmin kiihtyy. Tai sitten toi mun 1.8T on tukossa liian sivistyneen ajelun takia eikä anna parastaan :)
Mutta semmonen mielikuva tosta 1.8T koneesta on syntyny että se on semmonen kuminauha, venyy ja jaksaa mutta ei missään kohtaa kierrosrekisteriä anna mitään suuren suurta.

Ja vielä huomautuksena että vakiona toi 1.8T (kuten myös yllämainittu 1.9TDI), lastutettuna tai muuten viriteltynä varmasti muuttuu meininki jossain määrin.

Onhan tossa 1.9TDI 130hp koneessa 310Nm vakiona eikö? Vs. 1.8T 210Nm eli 100Nm olisi lisää käyttökierrosalueella. Ei toi 210Nm ollenkaan liian vähän ole myöskään ja kun siihen 50% lisää niin onhan se jo ihan mukava. :)

Posted: 20.3.2009 17:45
by Osku.T
meitsilä suhahtaa 7sekunissa hunttiin!!!KNputsari :twisted:

Posted: 20.3.2009 20:57
by ryynänen
no jopas on oskulla rivakka parilitranen :D Taitaa meikäläisen 1,8 Gastrakin rankasta ton..

Posted: 20.3.2009 21:16
by Kimmo H.
VV-suodattimella saa ihmeitä aikaan :lol:

Posted: 21.3.2009 9:11
by Pasi Häkli
Osku.T wrote:meitsilä suhahtaa 7sekunissa hunttiin!!!KNputsari :twisted:
Ja totahan ei usko naapurin erkkikään :lol:
Otappa vag-com kyytiin ja käy ajamassa ja jätät sen kännykän sekkarin pois :wink:
Jos 2.0 ALT moottorissa on 130 heppaa ja sillä mennään 7 sekkaan niin sit mulla on kovin alitehonen passatti :lol:

AjH: joo 6-vaihteisessa(esim AVF-moottorilla) on 310Nm ja 5-vaihteisessa(esim AWX-moottorilla) 280Nm.
AVF moottoria siis ei oo saanut 5-vaihteisena, vaikka molemmat yllämainitut onkin 130 heppasia.

Posted: 21.3.2009 9:14
by Pasi Häkli
ryynänen wrote:Saapikohan sinne miten hyvin vakio puskurin taakse mahtumaan sitä cooleria..
Kyllä saa, ja isonkin.

Posted: 21.3.2009 10:28
by Osku.T
joo ei ole oikeen kova kiihtyyn tuo mun romu.eipä ole koskaan 0-100kmh tullu kokeiltua.sanotaan et korkeintaan 15s :D

Posted: 21.3.2009 11:29
by Pasi Häkli
Ajattelinkin että ton on pakko olla läppä :lol:
Johonkin 8 sekkaan päästiin sillon kun teron kanssa testailtiin pari kertaa tota passattia.

Posted: 21.3.2009 22:43
by paerikss
Passatteja ostaessa ajoin itse useaa 1.8T:tä ja 130 hv (AVF) ja kyllä tuo dieseli tuntuu voimallisemmalle. Omani tosin on vähän laiskan oloinen, vääntää ilman suurempia potkuja. 0-100 taittuum karvan yli 10s pintaan ja auto täysin vakio.

Edellinen Leon ASZ (130hv koneella) taittoi 0-100 hyvinkin tarkasti 7,5s. Tehoja silloin inasen yli 180hv ja vääntöjä 424nm (softa+putki+cooleri). Sillä oli tendenssiä sutia 1 ja 2 sen. Kun pudotin sikä painavat 18" Ultraleggera 17:iin" joissa contin sportcontactit putosi melkein 1.5sekunttia 0-100 ajasta (n 8.8->lähelle 7.5).

Posted: 22.3.2009 14:05
by Pasi Häkli
Mulla on kans nuo kesätassut niin jumalattoman painavat replica-vanteet kumeineen, että sinnekin kun heittäisi jotkut OZ ultraleggerat alle pienemmässä koossa kevyillä kumeilla niin johan kiihtyisi paremmin.
Niin ja omassa vaidettu turbo, kuuleri ja softa. Mitattu ~200hv ja ~450Nm.

Posted: 22.3.2009 15:58
by ryynänen
Pasi Häkli wrote:Mulla on kans nuo kesätassut niin jumalattoman painavat replica-vanteet kumeineen, että sinnekin kun heittäisi jotkut OZ ultraleggerat alle pienemmässä koossa kevyillä kumeilla niin johan kiihtyisi paremmin.
Niin ja omassa vaidettu turbo, kuuleri ja softa. Mitattu ~200hv ja ~450Nm.
mites sulla tuo kytkinpuoli on kestäny tuommosilla lukemilla?? :shock:

Posted: 22.3.2009 16:08
by Sami Jalonen
Hyvin tehdyllä ohjelmalla toi 6v. laatikko kestää hyvinkin.

Posted: 22.3.2009 19:26
by paerikss
Leonissa alkoi 70tkm kohdalla kytkin heiman luistaa 5 ja 6 vaihteellaa äärikäytössä (luultavasti kaksoismassavauhtipyörän kumit pohjasivat ja kolaus sai kytkimenkin luistamaan, ehkä), muuten en huomannut mitään negaa koko-aikana (paitsi pelottavat pakolämmöt ja paksun mustan savun:) )

edit: Harisen softa jota muokattiin usealla dynovedolla.

Posted: 23.3.2009 11:16
by Pasi Häkli
ryynänen wrote:mites sulla tuo kytkinpuoli on kestäny tuommosilla lukemilla?? :shock:
Ei sitten minkäänlaisia ongelmia ole ollut. 6-vaihteisessa on vähän jämäkämpi kytkin, kestää noin 500Nm..
Ohjelma tehtiin vähän sen mukaan ettei kaksoismassavauhtipyörä jurraisi missään vaiheessa, eli se homma otettiin huomioon.

Posted: 23.3.2009 20:32
by Hartsa
Laittoiko Pasi avarampaa pakoputkea Pasuunaansa?

Posted: 26.4.2009 13:13
by janman
RaceChronolla mitattuna vakio 1.8T Passatti 0-100 9,2 ja 80-120 5,7sek.
Varttimaili 16,4 ja loppunopeus n.145 km/h

Posted: 26.4.2009 20:36
by Pasi Häkli
^^ Alkupää korvattiin, eli katti lensi mäjelle. Muuten vakioputki, vaihteiston kohdalta taaksepäin.