JOM säädettävä alustasarja
JOM säädettävä alustasarja
Tollasen ostin nuukuuksissani ja nyt ihmetyttää et millä noi etutolpat kasataan siten, että sopii orkkis palikoiden kanssa paikalleen...
Kellään kokemuksia tai tietoa?
Kiits jo etukäteen!
Kellään kokemuksia tai tietoa?
Kiits jo etukäteen!
IV Golf -03 PWD
ASZ
ASZ
- Riku Korpela
- Posts: 289
- Joined: 17.12.2008 21:32
- Location: Seinäjoki
Laitas vaikka kuvaa noista etutolpan osista, kyllä noi yleensä on ihan järkeilemällä nippuun saanut. Fiatin kanssa oli FK setti hiukan hiuksia nostattava mutta kyllä sekin alle soveltui kun purettiin vanhat autosta irti ja purettiin rauhassa osiinsa. Sitten uudet kasaan uusia osia ja vanhoista tolpista muutama osa samaan nippuun. Fiatin tapauksessa siis yläjousilautanen ja kääntölaakeri tarvittiin. Luultavasti jotain saman tapaista VAGgilaisissa. Passatissa ainakin vaikka ei kääntölaakeria mutta yläjousilautanen ja sen kiinnitysrakenteet.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.

Toi kuva on siis jostain renun sarjasta mutta vagissa samanlainen...
Suurin mietityksen aihe on noi tolpan päässä olevat siniset kupit, että kuinka ne laitetaan mahtumaan niiden vakio tolppien (onko ne nyt ne) kääntölaakerien kanssa? Toisaalta jos niitä kuppeja ei laita väliin niin vakipalikat ja uudet jouset ei käy saumattomasti yhteen...
Ku tuntuu, että jos ne kupit jättää noille paikoilleen niin iskariin ei jää yhtään joustovaraa.... Vai tuntuuko se vaan?
IV Golf -03 PWD
ASZ
ASZ
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Joh, se on siinä siklalla nyt... Välillä kuulunu sellasta pientä kolahdusta just repsikan puolelta ku kääntää vasemmalle. Täytyy siis vissiin aavistuksen nostaa ylöspäin =)
okram83 wrote:Ja jos madaltaa yli 40mm, nii joutuu vaihtaan vakaajan. muuten ottaa vakaaja repsikan vetariin kii.
nimimerkillä kokemusta.
IV Golf -03 PWD
ASZ
ASZ
- Matias Suominen
- Posts: 92
- Joined: 19.6.2007 22:01
- Location: Forssa
Kyllä FK alustat on tullu parin oman auton ja useamman kavereiden autojen kokemuksella todettua hyviksi ja kestäviksi. Kestää myös talvea, eikä edes muutu käyttäytyminen kylmällä kovin radikaalisti.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Matias Suominen
- Posts: 92
- Joined: 19.6.2007 22:01
- Location: Forssa
Nyt on alusta ollu alla noin 6kk...
No keula on toiminu ihan ok, mutta yhdet takajouset meni takuuvaihtoon ku kuoleentuivat täysin muutamassa kuukaudessa. Katotaan ny sit kuinka kauan noilla uusilla kierteillä peräpää pysyy kuosissaan...
Ei noi nyt ihan täysillä vakuuta, mutta ei kait tohon hintaan paljoo enempää voi odottaa.
Nyt jos pitäis päättää niin laittaisin parisataa lisää ja ottaisin kalliimman ja laadukkaamman setin!
No keula on toiminu ihan ok, mutta yhdet takajouset meni takuuvaihtoon ku kuoleentuivat täysin muutamassa kuukaudessa. Katotaan ny sit kuinka kauan noilla uusilla kierteillä peräpää pysyy kuosissaan...
Ei noi nyt ihan täysillä vakuuta, mutta ei kait tohon hintaan paljoo enempää voi odottaa.
Nyt jos pitäis päättää niin laittaisin parisataa lisää ja ottaisin kalliimman ja laadukkaamman setin!
IV Golf -03 PWD
ASZ
ASZ
^Ylläolevaan viestiin perustaen kysynkin nyt kokemuksia muilta nelos golffin omistajilta et mitä hyviä keskihintaluokan alustasarjoja on tullut vastaan. Jos unohdetaan nämä kaikkein halvimmat sarjat (alle 300€) ja katsellaan korkeussäädettävää alustasarjaa hintaluokassa 300-700€ niin mikähän mahtaisi olla hinta-laatu suhteeltaan paras? Ja jos on tarvinnut vaihtaa vakaaja niin mikä on laitettu originellin tilalle?
Kesäpirssi GIV -05 ATD
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
^Weitecci vois mennä tohon hintahaarukkaan.
Nelosfarkusta ei oo kokemusta mut kaverin tohelossa ainakin pelas ihan mallikkaasti. Siihen oli myös vaihrettu Kw:n variante sarjoihin tarkoitettu etuvakaaja.
Ja ittellekki jäi ihan hyvä maku Weitecin alustasta joka oli edellisessä autossa. Oli täysin voimissaan 70tkm. jälkeenkin.
Nelosfarkusta ei oo kokemusta mut kaverin tohelossa ainakin pelas ihan mallikkaasti. Siihen oli myös vaihrettu Kw:n variante sarjoihin tarkoitettu etuvakaaja.
Ja ittellekki jäi ihan hyvä maku Weitecin alustasta joka oli edellisessä autossa. Oli täysin voimissaan 70tkm. jälkeenkin.
Onko noi sarjat sitten oikeesti suunniteltu variantin suuremmalle taka-akselikuormalle? Kyllähän ne paikoilleen käy, mutta miten sitten kuoleentuminen? Saahan noihin tosin ralliliikkeestä sitten sellaset jouset tilalle kuin haluaa.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Mulla on tämän kesän ollut Weitecin GT Hicon sarja eikä tuosta kyllä tähän mennessä ole mitään valittamista.
Aluksi oli liian kova mun makuun ja olin jo lähellä jonkin muun hommaamista.
Ajan kuluessa kuitenkin sen verran asettunut (ja tottunut) että nyt mielestäni ihan hyvä.
Olikohan sarjan ovh jotain 700-800€.
Onkohan vakaajissa eroja kun mulla ei ole ottanut vetariin kiinni vaikka on pudotettu reippaasti yli 40mm?
Laitetaan tähän nyt vielä kysymys että onko kukaan säätänyt alustaa puntarien avulla, onko operaatiosta hyötyä?
Aluksi oli liian kova mun makuun ja olin jo lähellä jonkin muun hommaamista.
Ajan kuluessa kuitenkin sen verran asettunut (ja tottunut) että nyt mielestäni ihan hyvä.
Olikohan sarjan ovh jotain 700-800€.
Onkohan vakaajissa eroja kun mulla ei ole ottanut vetariin kiinni vaikka on pudotettu reippaasti yli 40mm?
Laitetaan tähän nyt vielä kysymys että onko kukaan säätänyt alustaa puntarien avulla, onko operaatiosta hyötyä?
Ei taida useimmissa alustoissa säädöt riittää että kannattaisi puntareita vaivata. Meinaan että silloin pitäisi kyllä olla korkeus, esijännitys- ja iskarisäädöt täydellisenä että saisi hommasta kaiken irti. Ja katuajossa noin tarkan säädön tarve tuntuisi aika vähäiseltä?
Sitten on eriasia kun mennään radalle (ja miksei sorarallit tietty myös) ja otetaan autosta kaikki irti, silloin on syytä olla säädötkin kohdallaan. Tai no sekuntejahan siinä vaan häviää ja ehkä auto lipsahtaa penkalle helpommin jos on säädöt mettässä
Sitten on eriasia kun mennään radalle (ja miksei sorarallit tietty myös) ja otetaan autosta kaikki irti, silloin on syytä olla säädötkin kohdallaan. Tai no sekuntejahan siinä vaan häviää ja ehkä auto lipsahtaa penkalle helpommin jos on säädöt mettässä

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Radalla ajattelin käydä huvikseni kokeilemassa ensi kesänä ja sitä silmällä pitäen tuota kyselinkin.
Asia tuli oikeastaan mieleen kun säädin tolpat yhtä pitkiksi irrallaan niin lokasuojan reunaan mitattuna ei ollut lähellekään oikein.
Pitää testata keväällä huvikseen puntareilla kun sellaiset on kuitenkin saatavilla, vaikka ei ole kuin korkeussäätö alustassa.
Asia tuli oikeastaan mieleen kun säädin tolpat yhtä pitkiksi irrallaan niin lokasuojan reunaan mitattuna ei ollut lähellekään oikein.
Pitää testata keväällä huvikseen puntareilla kun sellaiset on kuitenkin saatavilla, vaikka ei ole kuin korkeussäätö alustassa.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Kuinka paljon siinä sitten heittoa oli? Mulla ainakin kun säädettäviä olen asennellut niin aina ne on samaan asetettu korkeudeltaan eikä heittoa ole puolelleen ollu kuin milleissä enintään. Niin tasaista alustaakaan ollut että olisi mitään konkreettista eroa ollut.Rave wrote:Asia tuli oikeastaan mieleen kun säädin tolpat yhtä pitkiksi irrallaan niin lokasuojan reunaan mitattuna ei ollut lähellekään oikein.
Pitää testata keväällä huvikseen puntareilla kun sellaiset on kuitenkin saatavilla, vaikka ei ole kuin korkeussäätö alustassa.
Kyllähän puntareita voi rassata ihan jo harrastuksenkin vuoksi jos sellaiset on saatavilla käyttöön. Voisi itsekkin tommosta harrastaaa jos puntarit vaan olis. Onneks sentään tiellä pysyy ilmankin

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Ei näyttäs olevan ollenkaan huono sijoitus tuollainen Weitec Hicon GT alusta. Hintaa suomessa 600-700€. Mietin vaan kun sille ilmoitetaan 30-50mm madallus. Laskeehan se varmaan alemmas, mutta kuinka paljon? Kun mulla on joku perversio saada auto hyvinkin matalaksi. 

Kesäpirssi GIV -05 ATD
No ei sentään pusseja ruveta alle laittamaan. Joku järki on pidettävä tuossa käyttiksessä kuitenkin mut olis sitä kiva laskea enemmän kuin tuo sarjan lupaama 50mm.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
http://www.tuningkauppa.com/epages/Kaup ... ucts/62299
Voiko tämä madaltaminen olla oikeasti näin halpaa? Itellä toi setti tulee vaan perusajoon ja sitä pitäs sit talvikumeille saada säädettyy syksymmällä. Kannattaako rahoja laittaa tohon kiinni kun halapaa on ku saippua?
Voiko tämä madaltaminen olla oikeasti näin halpaa? Itellä toi setti tulee vaan perusajoon ja sitä pitäs sit talvikumeille saada säädettyy syksymmällä. Kannattaako rahoja laittaa tohon kiinni kun halapaa on ku saippua?

VW Passat 2.0 Variant 2005
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Mulla ei oo Weitecistä hyviä kokemuksia, toki ne ei oo ollukaan noita coilovereita. Mutta ainakin kiinteissä sarjoissa ero KW:hen on kuin yöllä ja päivällä.
Jos halpaa sarjaa hommaa, niin noi Suomen 300-400e hinnat on aika kovat merkeistä JOM, TA-technics jnejne. Saksasta ne saa riippuen tapauksesta 100-200e halvemmalla kotiovelle tuotuna.
Jos halpaa sarjaa hommaa, niin noi Suomen 300-400e hinnat on aika kovat merkeistä JOM, TA-technics jnejne. Saksasta ne saa riippuen tapauksesta 100-200e halvemmalla kotiovelle tuotuna.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Mulla on tossa kakkosautossa weitecin alustasarja(siis jouset ja iskarit), ja ei oo kyllä parasta mitä on tarjolla 
Yhden iskarin jouduin jo etupäähän ostamaan uuden koska oli ihan fyysisesti hajonnut. Iskarin varsi heilu ku hullu mulkku.
Takapään iskareista ei oo tietoo onko ehjät, pitää jonkinsorttista paukkumista/naksumista tuo takapää, vaikka missään varsissa ei oo välyksiä ja pyöränlaakerit on ehjät.
Niin ja tuo weitecin sarja on kiintee, ei säädettävä.

Yhden iskarin jouduin jo etupäähän ostamaan uuden koska oli ihan fyysisesti hajonnut. Iskarin varsi heilu ku hullu mulkku.
Takapään iskareista ei oo tietoo onko ehjät, pitää jonkinsorttista paukkumista/naksumista tuo takapää, vaikka missään varsissa ei oo välyksiä ja pyöränlaakerit on ehjät.
Niin ja tuo weitecin sarja on kiintee, ei säädettävä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
Ite meinasin kans hommata ton Jommin mut päädyinki RACELAND:iin joka on ilmeisesti sama ku tuo TA Tecnics.
Saksasta toimituskuluineen vajaa 200€ ja toimitus alle viikossa.
Ainaki toi Raceland on ennemmin mukavuuspainotteinen joka passaa tohon matkakukineeseen hyvin. Keulan saa tuolla aivan linttaan, mutta perästä ei saa matalaa kuin jättämällä säätöpalat kokonaan pois.
Saksasta toimituskuluineen vajaa 200€ ja toimitus alle viikossa.
Ainaki toi Raceland on ennemmin mukavuuspainotteinen joka passaa tohon matkakukineeseen hyvin. Keulan saa tuolla aivan linttaan, mutta perästä ei saa matalaa kuin jättämällä säätöpalat kokonaan pois.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Tuolta Simhotuningshop olen 2 Racelandiä tilannu ja molemmilla kerroilla aivan loistavaa toimintaa.Rave wrote:Mistä liikkeistä olette alustoja tilailleet? (saksa / UK)
Hinnasta sai tingattua ja toimitus viikossa kotiovelle.
Kaverilla samasta paikasta aivan samanlaiset kokemukset.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91