Page 1 of 1
Lohkolämmittimen sisähaaroitus
Posted: 23.8.2004 12:52
by towu
Morot.
-02 TDI Passat varianttiin olisi tarkoitus asentaa "lohkolämmitin" ja siitä haaroitus sisäpistokkeelle. Kymysys kuuluu; mistä kohtaa sisähaaroitus kannattaa tuoda läpi sisälle? Vastus tulee koneen (AVB) kuljettajan puolelle.
towu
Posted: 23.8.2004 13:16
by Jarsci
Taannoin mulla AD-Varaosa sai kuningasidean viedä läpiviennin vesikourusta läpi apukuskin jalkatilaan (eli kourusta joka kuljettaa tuulilasilta veden maahan).. siinä sitä muutaman päivän päästä ihmelteltiin kun lattiat lainehti vettä, tästä opin sen että jos joku muu sen asentaa lisävarusteita niin kannattaa ainakin tarkastaa mistä piuhat on viety..
Nykyisin mulla menee se piuha sieltä vieläkin mutta tiivistys on sitä luokkaa varmasti pitää vedet ulkopuolella..
Ainaskin Golffissa on kaasupolkimen yläpuolella tulipellissä valmis läpivienti aukko, kokeile olisko Passatissa sama homma!!
Posted: 23.8.2004 17:43
by MarkusK
Passat 1.8T '99 sisähaara
Posted: 9.10.2004 18:12
by lassi
Moro,
Niin osaisko joku sanoa, että mistäkohtaa tuo passatin sisätilanlämppärin johto kannattaa tuoda sisään? Defan ohjeessa '01-> Passateille neuvottiin tuomaan samasta läpiviennistä ilmastointilaitteen putkien kanssa.
Jos jollain on sisätilan lämmitin autossaan, niin jaksaisitko vaikka tarkistaa mistä se johto tulee?

Kiitoksia jos joku viitsii tarkistella.
-Lassi
Posted: 10.10.2004 15:56
by Dalton
Mulla tulee Passatissa samasta läpiviennistä ilmastointilaitteen putkien kanssa. Oli muuten aika tarkalla että tuo sisätilanhaaran johto riitti sisälle asti!
Posted: 10.10.2004 20:00
by towu
Minä pistin sisähaaroitusletkun -02 Passatissa siitä ensimmäisestä rintapellistä läpi suurinpiirtein jarrunestesäiliön ja akun välistä. Siinä on kaksikin vapaata kumitulppaa. Sitten vein sen sieltä jarrutehostajan kuljettajan puolella olevasta tulpasta sisälle. Sieltä mutka kaasupotikan yli ja konsolin ali repsikan puolelle. Tulpan hukutin jälkeenpäin sikafleksiin ettei tule vedet sisälle.
Posted: 11.10.2004 10:36
by lassi
Dalton:
Niin se on vissiin tuosta akun vierestä, repsikan puolelta, ilmastoinitputkien välistä? Näyttää vaan niin hämärältä, kun siinä on tommonen metallimötikkä ja pultti tällä hetkellä
-Lassi
Posted: 11.10.2004 11:32
by Dalton
Joo siitä ilmastointiputkien välistä se menee. Täytyypä käydä vilkasemassa mitä metallimötikkää tarkoitat...
Posted: 31.12.2006 15:39
by raato
Ei kellään ole toimivaa linkkiä kuviin?
Kun ei tuolla näe mitään, taskulampusta hyytyy patterit ja joutuu vielä parkkiksella turaamaan

Posted: 31.12.2006 16:15
by MarkusK
Posted: 31.12.2006 16:44
by Pasi Häkli
Täysin eripaikasta viedään golffissa ja passatissa se sisähaara. Golffissa se jarrutehostimen yläpuolella oleva reikä on tosiaan hyvä paikka viedä se, mutta sit reikää täytyy suurentaa, ei mahtu sellaisenaan läpi. Siis nelosgolffissa, vitosessa sitten taas eri juttu. Vitosessa oon pistänyt aina sieltä vesikaukalon suojamuovin alta valmiista läpiviennistä. Sinne ei pääse vesikään mitenkään.
Passatissa oon pistänyt aina sen sieltä ilmastoinnin putkien läpiviennistä, eli repsikan puolelta akun vierestä. Paikka on hyvä, kunhan tiivistää paikat hyvin. Ja ei siis kirjaimellisesti putkien välistä vaan niiden alapuolelta. Venuttaa kumia vaan.
Ja se metallimötikkä on vaan liitoskohta ilmastoinnin putkille. Siitä menee siis sisäkennolle putket.
Posted: 13.1.2007 14:32
by raato
Jep, asensin sen jarrutehostimen yläpuolisesta läpiviennistä. Muita läpivientejä en sitten löytänytkään.
Viilalla suurentelin jotta kaapeli meni läpi. Eihän sitä tietenkään poralla päässyt suurentamaan..
Posted: 15.1.2007 11:46
by Matsoni
raato wrote:Jep, asensin sen jarrutehostimen yläpuolisesta läpiviennistä. Muita läpivientejä en sitten löytänytkään.
Viilalla suurentelin jotta kaapeli meni läpi. Eihän sitä tietenkään poralla päässyt suurentamaan..
Oliko tuo nyt ainut läpivientimahdollisuus? ja miten paljon sitä viilalla viilailit, oliko millanen homma? Mun pitäis kans laittaa haara sisälämppärille.
Posted: 16.1.2007 18:53
by raato
keiky wrote:Oliko tuo nyt ainut läpivientimahdollisuus? ja miten paljon sitä viilalla viilailit, oliko millanen homma? Mun pitäis kans laittaa haara sisälämppärille.
Joo en löytänyt mistään jalkatilasta mitään läpivientiä vaikka sisustan purin edestä.
Viilaamiseen meni about puol tuntia ei niin aktiivista viilaamista. Bilteman halpa puolipyöreä viila kesti just tuon homman ajan
Siitä sitten pujottelin sen kaapelin, ylti just apukuskin jalkotilaan.
Posted: 17.1.2007 20:11
by Matsoni
raato wrote:keiky wrote:Oliko tuo nyt ainut läpivientimahdollisuus? ja miten paljon sitä viilalla viilailit, oliko millanen homma? Mun pitäis kans laittaa haara sisälämppärille.
Joo en löytänyt mistään jalkatilasta mitään läpivientiä vaikka sisustan purin edestä.
Viilaamiseen meni about puol tuntia ei niin aktiivista viilaamista. Bilteman halpa puolipyöreä viila kesti just tuon homman ajan
Siitä sitten pujottelin sen kaapelin, ylti just apukuskin jalkotilaan.
M
Mites kun ohjeessa on että haaraa ei saisi kytkeä suoraan moottorinlämmittimeen, eli tarvitseeko se jonkun pienen lisäjohdon siihe väliin?
Posted: 17.1.2007 20:14
by Sami P
niissä on yleensä semmonen pikku pätkä ennen haaraa about 50cm

Posted: 17.1.2007 20:19
by Matsoni
Samppa wrote:niissä on yleensä semmonen pikku pätkä ennen haaraa about 50cm

Ai joo, piti hetken jo kelata mielessä miten noi piuhat kytketään. Kiitti

Posted: 22.1.2007 9:58
by Matsoni
Nonni, nyt tuo lohkolämppäri on sökö. Mittarilla mitattuna ei näytä mitään

Lämmitin on tuossa letkujen välissä, eli vaihto ei varmaan ole kauhean mutkikas, jos uuden osan käy hakemassa? Onko kukaan vaihtanut?
Posted: 22.1.2007 12:09
by Pasi Häkli
Helppo homma. Ihannetilanne on, jos saat ne letkut vielä puristettua kasaan, ettei valu nesteet pihalle, niin ei tarvitse ilmailla. Tosin nuo kyllä ilmaantuu melkolailla itsestään....
Posted: 22.1.2007 16:18
by Matsoni
Pasi H. wrote:Helppo homma. Ihannetilanne on, jos saat ne letkut vielä puristettua kasaan, ettei valu nesteet pihalle, niin ei tarvitse ilmailla. Tosin nuo kyllä ilmaantuu melkolailla itsestään....
Juu, tein näin. Jäähytinnesteen korkki auki, moottorin maski irti, letkut puristimella kurtuun ja vanha osa pois-uusi tilalle. Kytkentä vielä virtajohtoon. Hieman tuli nestettä pihalle, mutta sitä sitten lisäsin.
Mikä tuon vastuksen sitten polttaa? liian pitkä lämmitys, vai mutkat nesteen kulkemisessa? Mikä on se oikea lämmitysaika tuollaisella letkujen välissä olevalla lämmittimellä 1 vai 2 h?
Entä kun tuo letkulämmitin näyttäis purkautuvan, saiskohan pelkän vastusosan varaosana ilman niitä kuoria?
Posted: 24.1.2007 12:34
by oj
Mistä muuten ostit vastuksen ja mitä maksoi?
Mulla ainakin VW-huollossa sanoivat että lämmitin on asennettu väärin päin putkeen ja se vieläpä vuotaa. Eli minulla vastuksen ulostulo on ylöspäin ja kyllähän se siitä vastuksen ja kuoren välistä on nestettä ulos puskenut ja vähän epäilen että pian kyllä menee koko vastus vaihtoon. Ja vaihdon yhteydessä pitää varmaan jompi kumpi putkikin vaihtaa kun noissa ei taida pituus riittää.
No onneksi on Eberi varalla

Posted: 24.1.2007 13:08
by Pasi Häkli
On se purettavissa, mutta sitä varsinaista vastusta ei saa erikseen... siinä tulee siis kuoret mukana. Se tiiviste on kyllä vaihdettavissa erikseen jos se vuotaa... siis o-rengas.
Mikä sen vastuksen sitten rikkoo, niin sitä en oikeen osaa sanoo. Niitä vaan menee.
Posted: 24.1.2007 17:42
by Matsoni
Pasi H. wrote:On se purettavissa, mutta sitä varsinaista vastusta ei saa erikseen... siinä tulee siis kuoret mukana. Se tiiviste on kyllä vaihdettavissa erikseen jos se vuotaa... siis o-rengas.
Mikä sen vastuksen sitten rikkoo, niin sitä en oikeen osaa sanoo. Niitä vaan menee.
Noniin nyt selvisi syy, eli vastuksen rikkoo ainakin se jos se on väärin asennettu. Se lukkorengaspuoli tarvii olla alapuolella, eli vastus tulee ylöspäin vesiletkuun nähden (vastuksen ulostulo alaspäin). Tuo kaiketi vaikuttaa veden "kiertoon" No nyt on nesteet vaihdettu, letkujen paikkoja korjattu ja lämmitin osa asennettu oikein. Sit vielä tuo järjestelmän ilmaus on syytä tehdä huolella, eli korkki auki ja antaa käydä nesteet lämpimiksi (että lähtevät kiertoon) "lisäilee siinä aina välillä nestettä.
Se putkien pituus riitti ainakin mulla, eli vaihto vaan keskenään.
Vastus maksaa vw osissa 117€, tingittynä 110€, osaset varaosassa 117€, mitä lie motonetissa, entiedä
Saas nähdä kuinka näillä asennuksilla pelittää...

Posted: 24.1.2007 17:43
by Pasi Häkli
Joo no eipä oo koskaan tullut asennettua sitä väärinpäin..
Posted: 24.1.2007 22:59
by colour concept
just tulin sisähaaraa laittamasta. vierähtihän siinä ilta "mukavasti".
no jos se olis huomen aamuna sen arvoista
Posted: 25.1.2007 9:56
by Matsoni
colour concept wrote:just tulin sisähaaraa laittamasta. vierähtihän siinä ilta "mukavasti".
no jos se olis huomen aamuna sen arvoista
Kyllä sisähaaran asennus kannattaa, vierähti siinä mullakin "ilta". Vääntelin tuossa alumiinista sellasen jalustan sisätilan lämppärille. Nyt puhaltaa apukuskin jaloista suoraan yläviistoon ja mielestäni toimii/lämmittää paremmin autoa+sulattaa jäät ikkunasta.

Posted: 25.1.2007 14:15
by colour concept
Sellasta mietin et saako olla jatkojohto auton sisällä lämmittimelle?
Sijoittaisin lämmittimen takapenkin niskatyynyjen väliin osottamaan kohti tuulilasia.
kyydissäni harvoin 2 ihmistä enempää, niin toi ois sellanen hyvä paikka että ei pyöris vänkärin jaloissa.
tekis siihen sellasen telineen minkä sais tarvittaessa kätevästi pois.
Posted: 25.1.2007 15:22
by Matsoni
colour concept wrote:Sellasta mietin et saako olla jatkojohto auton sisällä lämmittimelle?
Sijoittaisin lämmittimen takapenkin niskatyynyjen väliin osottamaan kohti tuulilasia.
kyydissäni harvoin 2 ihmistä enempää, niin toi ois sellanen hyvä paikka että ei pyöris vänkärin jaloissa.
tekis siihen sellasen telineen minkä sais tarvittaessa kätevästi pois.
Kyllä siihen kaiketi saa kytkeä jatkojohdon, tietty sit sellanen piuha mikä on ulkokäyttöön soveltua "kestää pakkasta" Mites sitten törmäystilanteessa kun lämppäri ampuu sataa sieltä hattuhyllyltä etiäpäin? Onkohan tuo sittenkään hyvä paikka lämppärille?

Posted: 25.1.2007 17:05
by colour concept
tarkotus ois kyllä tehä siihen sellanen kiinnike et ei se sieltä minnekkään lennä.
ja enpä ikinä mieti ennen liikkeelle lähtöä et mitä irtonaista tavarata mulla kyydissä on