Passat 1.9TDI kasvanut kulutus ja vikatila
Posted: 8.6.2009 0:43
Morot!
EDIT: Mikähän mahtaa Passattia tällä kertaa vaivata, kun kulutus kasvoi noin litralla sen jälkeen kun olin vaihtanut autoon hydraulinostimet ja uudet öljyt? Kaikki tietääkseni meni niinkuin piti, auto lähtee samalla tavoin käyntiin ja tyhjäkäynti ei seilaa tms. Kerrottakoon nyt vielä, että kulutus oli aiemmin matka-ajossa 5,2ltr/100km. Nyt siis hörppii litraa enempi.
Kuinka tarkkoja ne nokka-akselin kiinnityspalat on tuosta momenttiin kääntämisestä, jos menikin liian tiukalle ja ahistaa, sen takia kulutus kasvanut? Onko kaukaa haettua?
LISÄÄ EDITTIÄ: Eli turbon puhdistuksen/egr:n tulppauksen jälkeen on vetojaki autosta löytynyt, mutta nyt se alkasi tekemään sitä, että menee vikatilaan kunnolla kiihdytettäessä.
Homma palaa normaaliin ku kääntää virrat pois välillä. Mietin, että olisiko ahtopaineanturi saanut siipeensä tai N75 (jälkimmäinen ilmeisesti siinä jäähdyttäjän takana turbon lähellä?)? Jouduin turbon puhdistuksen jälkeen hiukan säätämään sitä akselia joka liikuttaa turbon siipiä, unohdin nimittäin sen suojalevyn välistä pois -> voisko tällä olla asiaan vaikutusta että menee vikatilaan. Oletan, että ahtaa liikaa..
Osaiskohan joku sanoa neuvoja?
EDIT: Mikähän mahtaa Passattia tällä kertaa vaivata, kun kulutus kasvoi noin litralla sen jälkeen kun olin vaihtanut autoon hydraulinostimet ja uudet öljyt? Kaikki tietääkseni meni niinkuin piti, auto lähtee samalla tavoin käyntiin ja tyhjäkäynti ei seilaa tms. Kerrottakoon nyt vielä, että kulutus oli aiemmin matka-ajossa 5,2ltr/100km. Nyt siis hörppii litraa enempi.
Kuinka tarkkoja ne nokka-akselin kiinnityspalat on tuosta momenttiin kääntämisestä, jos menikin liian tiukalle ja ahistaa, sen takia kulutus kasvanut? Onko kaukaa haettua?

LISÄÄ EDITTIÄ: Eli turbon puhdistuksen/egr:n tulppauksen jälkeen on vetojaki autosta löytynyt, mutta nyt se alkasi tekemään sitä, että menee vikatilaan kunnolla kiihdytettäessä.

Osaiskohan joku sanoa neuvoja?
