Löytypäs vanha topicci!
Viime viikolla käytin autoani Muukkosella, Ähtävällä. Asennettiin Steinbauerin boxi.
Nyt toki lukijat miettii, että hölmö äijä ku ei lastua laittanut. No, kyllähän sitäkin puntaroin, mutta matkaa Karalan pajalle tulee ihan kivasti, ja hinnat boxille ja lastulle oli suht samat.
Soitin Karalalle ja kerroin mitä haluan, eli kestävän ja järkevän lastutuksen. Vastaus oli ~160hp ja 370nm. No, boxille luvattiin kutakuinkin samat, eli päätös oli sikäli helppo.
Toki lastun olisi saanut justiin sellasen ku olis halunnut, mutta hyvinpä tuo boxikin sitä hönkää toi lisää!
Boxin plussia:
-3v takuu
-tuv hyväksyntä (eli on jonkun testin edes käynyt läpi ja hyväksi todettu)

-voi ottaa pois autoa myydessä ja säädättää uuteen autoon
-helppo asennus
-saa vielä itse säädettyä lisää hönkää
-kulutus tipahti
-savutus normaalia
Muukkosen äijä tuumas, että hän on itsekin ollut ennen lastujen puolestapuhuja, mutta uudempiin autoihin ei ole enään perusteluja laittaa lastua, kun boxilla saa ihan samat tehot, turvallisesti.
Kavereilta on tullut jos jonkinlaista *ittuilua, "oot laittanut rahas matolaatikkoon" jne. Oon toivottanut tervetulleeksi koeajolle, eipä ole sen jälkeen enään *ittuilua kuulunut.
Jokainen voi toki olla mitä mieltä haluaa näistä boxeista, mutta itse ainakin koin tämän vaihtoehdon erittäin hyväksi ja toimivaksi. Voin suositella vastaavaa, jos mielii helposti lisää potkua tdi:n.
Dynokäyrää tulee kunhan saan auton rullille.
Vw 3C 2.0tdi dsg farkku -06, v40 t4-99.