Page 1 of 2

kiisselin tehoboxit ja lastut?

Posted: 23.12.2003 17:51
by Mika Viinikka
ajattelin nyt tiedustella vähän täältä kiisseli miehiltä että mitä on mieltä/kokemusta nuista boxeista :?: tänään kattelin psi motorsportin boxeja polar autovarusteessa ja niiden pitäs kuulemma olla hyviä ja savutuksen ei pitäs lisääntyä ja hinta oli ovh.660e! :shock: aattelin vaan että onko noi todellisuudessa oikeesti hyviä vai pitäskö asennuttaa lastu suosilla!

Posted: 7.1.2004 12:46
by hudu
Moi,

ite laitatin lastun Karalan Mikalla, Turbotec:lla (digital sport). Se vei kaks tuntia ja makso 600 euroo. Suosittelen. :wink:

Autonihan on Passat Variant 1.9 TDi -96.

Tehon lisäys 66 Kw -> 82 Kw
201 Nm -> 265 Nm
paineilla 1.1 bar

Tehoihin olin heti tyytyväinen (en kylläkään enää, nälkä kasvaa...), mutta kysyin miksi vääntöä ei tule enempää. Syynä on polttoaineen puute, eli rautaa pitää vaihtaa syöttö puolelle.
Suuttimet voi kuulemma vaihtaa tän ohjelman kanssa, mutta jos aikoo laittaa pumppua JA turboa (pumpun "räpläys" vaatii turbon huomiointia kuulemma), niin sit täytyy muuttaa ohjelmaa. Se taas kustantaisi kuulemma 150 euroo.

Posted: 7.1.2004 12:55
by Mika Viinikka
toi kyllä kuulostais jo ihan hyvältä! kertokaas viä nerommat että tarviiko tohon autoon vaihtaa putkistoa tai jotain vai meneekö se ihan noilla omilla hilppeillä :?:
hudu: onko sulla kulutus noussu kuinka paljon ja savuttaako enemmän ku normaalisti :?:

Posted: 7.1.2004 13:44
by hudu
Kulutuksesta: En voi sanoa, että olis kasvanut. Se on ollut koko ajan tossa 5.2 litran tienoilla. Mitattu tankkaus menetelmällä, kun ei oo tota ajotietokonetta. Kesällä ajoin reilut 800 km pelkkää matka ajoa ja loput sekalaista (n400 km) kesälomareissulla ja sain kulutukseks 4.9 l, joten ei paha.

Savutuksesta: Ei pysty erottamaan. Katsastuksessa päästöt oli itse asiassa paremmat kuin ennen, mutta se saattoi johtua myös pakoputken lievästä vuodosta tai sitten niistä isoista putkenpäistä, jotka kesällä laitoin. Jos se vaikka pääsi virtaamaan niin paljon sen anturin ohi väljien putkenpäiden takia.

Mitä putkeen tulee niin: Mulla on menossa putki vaihtoon ton vuodon takia. Vuotaa taka-akselin ylityksestä. Peräosa maksais jotain 71 euroo, jos ostais orkkiksen harakiri liikkeestä. N. 100 eurolla saan samasta liikkeestä mutkat, laajennukset, suorat, ja klemmarit koko putkiston uudelleen rakentamiseksi.
Tähän mennessä ei mielestäni ole vielä putkea tarvinnut vaihtaa, mutta kun kerran on tarkoitus mennä vielä pidemmälle, eli vaihtaa suuttimia modata pumppua ja turboa niin voin tässä vaiheessa valmistautua kevääseen ja kasvattaa putkiston virtauspinta-alaa.
Meinasin laajentaa heiti turbon laipasta kartiolla 2.5":aan, mutka alas, jousto, rälläkkää katille niin, että katin kartioihin tulee 2.5" reiät, siihen putket hitsaten kiinni. Siitä sitten eteenpäin suorilla ja mutkilla klemmarein kiinnittäen. Jotkut ovat tehneet aivan "suoran" putken siis ei pönttöjä, mutta itse meinasin laittaa yhden perälle.
Vakio putkihan on sisä halkaisijalta 46 - 48 mm vastaa liki 2" putkea. Uusi tulee olemaan 2.5" eli sisältä noin 58 mm. Virtauspinta-ala kasvaa siis noin 30 %. Luulisin sen olevan riittävä noille uusille modauksille, jotka tulee sitten kun oon saanut palikat hommattua. :?

Posted: 7.1.2004 14:53
by Mika Viinikka
kiitos hudu tiedoista! tarvii laittaa korvan taakse toi! tosiaan kun kyselin psi motorsportin boxia niin se olis ollu ovh 660e ja ite asenteleen! eli tässä vaiheessa olis kyllä tuo lastu parempi vaihtoehto!

Posted: 7.1.2004 21:48
by miihkali
Testasin viime kesänä omassa nakussa tota PSI:n boxia. Kyl siinä vedot ym. parantu, mut jotenkin jäi semmonen kutina, et jos itte oisin täs nyt tehoja hankkimassa, niin kallistuisin lastun puolelle.

Posted: 8.1.2004 7:12
by Mika Viinikka
joo tossa aikani harkittua taidan myös kääntyä ton turbotecin puoleen!

Posted: 8.1.2004 10:01
by Henkka K
Itsellä ei oo kokemuksii, mut jos seurailee FFp:n Diesel Power osion topickeja, niin huomaan et monel on ongelmii noiden boxien kaa. Itse kallistuisin LMS:n lastuun, hintaero ei oo kovin iso.

Posted: 14.1.2004 19:40
by tanttu
Joo itsekin olen huomannut ffp:n bbs:ää seuratessa että nuo boxit eivät ole kyllä kauheen hyvää palautetta saaneet eikä itseä kyllä ole ikinä oikein ne kiinnostaneetkaan.Mtm:n lastut ovat ainakin olleet aika varmoja mitä on saanu lueskella,itsellä on kokemusta ainostaan wetterauerin lastuista ja ne ovat kaikki olleet toimivia eikä ole ollut muutenkaan pahaa sanottavaa ja hyvin ovat autot kulkeneet :D Nykyiseen ajokkiin olen ajatellu kokeilla tuota uudelleen ohjelmointia mitä turbotecillä duunaillaan.

Posted: 15.1.2004 10:08
by miihkali
Se mitä oon kuullut enemmän viritelleiltä, niin kannattais varmaan mennä tonne turbotecille. Siellä ei oo loppuunsa pahahintasta ja auto säädetään ilmeisesti aikas vimosen päälle kohilleen.

Doc Powerilta

Posted: 2.4.2004 20:47
by Juza
Docin kavereille on ilmeisesti tulossa myös kiisseliin ns.osta jos diggaat testiohjelmat nyt alku kesästä, eli siis toimivat muutaman tunnin. Kaverit yrittivät kehua että toimii kun ei tarvii vaihtaa mitään, vaan omalle boxille ajetaan orginali ohjelman viereen uudet arvot, eivät haittaa huollon päivityksiä/ eivät huomaa mitään ellevät käy testaamassa.

Posted: 2.4.2004 21:50
by turpo kiisseli
... koitan ensiviikolla taas yhteyttä LMS:n suuntaan.
Tarkoitus olis saada kerholle pysyväis alennuskset sinne, koskien huoltoja, lastuja jne...

Jäsenkortit on työnalla ja tulevat jakoon tämän kuun aikana. Tulevat olemaan tänä vuonna tavalliset laminoidut (=halvat). Katsotaan ensivuodeksi sitten jotain muuta.
Korteissa tulee olemaan jokaisen jäsenen OIKEA nimi, joten avaan lähipäivinä tälle varatun mailiosoitteen. Pohjana tulee olemaan Amideuksen auto tuo tuolla vasemmalla yläkulmassa näkyvä teksti.


BR
TDI

Posted: 25.1.2006 10:30
by james potkukelkka
Löytypäs vanha topicci! ;)

Viime viikolla käytin autoani Muukkosella, Ähtävällä. Asennettiin Steinbauerin boxi.
Nyt toki lukijat miettii, että hölmö äijä ku ei lastua laittanut. No, kyllähän sitäkin puntaroin, mutta matkaa Karalan pajalle tulee ihan kivasti, ja hinnat boxille ja lastulle oli suht samat.
Soitin Karalalle ja kerroin mitä haluan, eli kestävän ja järkevän lastutuksen. Vastaus oli ~160hp ja 370nm. No, boxille luvattiin kutakuinkin samat, eli päätös oli sikäli helppo.
Toki lastun olisi saanut justiin sellasen ku olis halunnut, mutta hyvinpä tuo boxikin sitä hönkää toi lisää!

Boxin plussia:
-3v takuu
-tuv hyväksyntä (eli on jonkun testin edes käynyt läpi ja hyväksi todettu) ;-)
-voi ottaa pois autoa myydessä ja säädättää uuteen autoon
-helppo asennus
-saa vielä itse säädettyä lisää hönkää
-kulutus tipahti
-savutus normaalia

Muukkosen äijä tuumas, että hän on itsekin ollut ennen lastujen puolestapuhuja, mutta uudempiin autoihin ei ole enään perusteluja laittaa lastua, kun boxilla saa ihan samat tehot, turvallisesti.

Kavereilta on tullut jos jonkinlaista *ittuilua, "oot laittanut rahas matolaatikkoon" jne. Oon toivottanut tervetulleeksi koeajolle, eipä ole sen jälkeen enään *ittuilua kuulunut. ;)

Jokainen voi toki olla mitä mieltä haluaa näistä boxeista, mutta itse ainakin koin tämän vaihtoehdon erittäin hyväksi ja toimivaksi. Voin suositella vastaavaa, jos mielii helposti lisää potkua tdi:n.

Dynokäyrää tulee kunhan saan auton rullille.

Posted: 25.1.2006 10:43
by jmr
Onko joku noihin lastuihin ja bokseihin perehtynyt, kuinka nuo tehot on revitty koneesta. Joskus oli puhetta että ostamalla halvan boxin tai kopiolastun voi sillä olla vaikutusta koneen kestoon. Kalliimmissa on järkevämmät arvot (muutkin kuin pelkkä teho/vääntö).

Sitten on vielä nämä halvimmat boxit, jotka käytännössä ovat kauniisti paketoituja evry-modeja, hinta 300-400 eur ja saat hienosti koteloidun vastuksen ja kuumaliimaa sen ympärillä. Custom lastuhan olisi varmasti paras vaihtoehto, jos koneensa parasta ajattelee. Onko joku tutkinut noita enemmänkin?

Tehdäänkö lista laadukkaista tuotteista koneen kestoa ajatellen?

Posted: 25.1.2006 20:56
by tolammin
Tää nyt on vähän offtopicia mutta ostin tuollasen boksin käytettynä ja ei ole kunnon asennusohjeita mukana. Yhdessä piuhassa lukee että kytketään sammuttimen + johtoon eli tarkoittanee sammutinsolenoidille menevää johtoa... Eikös tuolle voi periaatteessa ottaa virran muualtakin mikä tulee virtalukon kautta kun en jaksais alkaa purkamaan että saisin tuon solenoidin esiin...?

Posted: 12.5.2006 23:58
by james potkukelkka
Täytyy nyt vielä "hehkuttaa", oli meinaan niin hyvää palvelua tuolta Muukkosen suunnalta. Eli sain Steinbauerin boxiin päivitetyn tiukemman ohjelman veloituksetta. Boxi irti autosta, boxi kiinni tietokoneeseen ja uusi ohjelma sisälle.

Boxissahan on 7 eri asetusta, ns. normaali, jolla luvatut tehonlisäykset pitäisi saavutta, ja sitten vielä +10, 20 ja 30% lisäys ja samat miinuksena. Eli jos vakiona on 130hp, boxilla luvataan 162hp, eli tehonlisäys hepoissa 32, tuosta 32 hv:sta saa vielä nuo prosentit, eli max. teho hv:a olisi max asetuksilla siis 162-130= 32 x 0.3 = 9.6hp, 162+9.6= ~170hp. Nyt laitettiin tuo ohjelma + 10% perusasetukseksi, ja tuota voi siis kytkimillä säätää sen 10-30% isommaksi tai pienemmäksi. Alhaalta otettiin hieman tehoja pois, ettei kytkin ja vauhtipyörä ota ihteensä.
Ainakin persdynolla voisi sanoa, että taas tuli jotain autoon lisää. Jos vertaa esim. a6 2.5 (150hp) tdi:n niin eroa on huomattavasti passatin hyväksi. Audilla ei ole mitään jakoja.

Ja vedoista sen verran, että nyt auto vetää siitä vajaasta 2000rmin sinne puna-alueelle kuin bensa auto, eli ei puudu missään vaiheessa.

Maanantaina olisi jakoremmin vaihto edessä, sen jälkeen olisi tarkoitus dynottaa auto, eli näkee mitä tuo boxi todellisuudessa vaikutti autoon...... palataan aiheeseen.

Posted: 13.5.2006 20:14
by JMK
Onko kellään kokemusta tai tietoa noista upsoluten systeemeistä? http://www.wdracing.net/upsolute.htm

Posted: 14.5.2006 9:04
by PaHe
Onkos kellään tietoa nuista bokseista mitä ebayssä kaupataan? Ei ois paha hinta sinäänsä kokeilla n.30e. Ainakin kauppiaan hehkutukset on kovat... :roll:

Posted: 14.5.2006 9:09
by james potkukelkka
Eihän siinä korkeelta tipahda jos tuollasen 30e boxin menee ja ostaa, mutta jos huono tsägä käy, niin tulee todella kallis nakki!
Halvalla ei yleensä saa hyvää..... ts. köyhällä ei oo varaa ostaa halpaa. :?

Posted: 14.5.2006 10:28
by PaHe
No sen minkä jaksoin myyjän sivuilta kääntää niin tuntus ihan luotettavalta. Mutta myyjät on myyjiä. Eipä sillä näyttäny huonoa palautetta olevan. Ainiin, tolla ois jonkinsortin viiden vuoden takuukin... Pitäisköhän kokeilla...

Posted: 14.5.2006 13:38
by colour concept
Itse henkilökohtaisesti en miettis muuta kuin joko harisen tai karalan tekemiä lastuja.


Syy numero 1, lastu on silloin juuri minunautolleni sopiva
Syy numero 2, Saa dynolaput ennen ja jälkeen lastutuksen, eli tietää mitä todellisuudessa rahalla saa.

Posted: 6.8.2007 21:29
by renze
Vähän aihetta ylös..

Onko noissa lastuissa kauheesti eroja? Tuleeko siis teho ulos erilailla?
Entä onko valmis lastut ollu sitä mitä luvataan vai kannattaako suorilta kääntyä karalan suuntaan?

Posted: 6.8.2007 21:38
by Kemizti
nooh..

onhan niissä eroja.. kunnollisessa penkissä tehdyssä ohjelmassa "lastussa" teho/vääntökäyrä tulee yksilöllisesti oman autosi luonteelle sopivaksi ja se on myös järkevästi toimiva..

valmiissa boxissa (tai valmislastuissa) monasti (poislukien ne kalliit kuten MTM yms.) tehot/väännöt on ilmoitettu jonkin piikin mukaan, esim. vääntökäyrä ei useinkaan ole tasainen vaan siinä on jopa massiivisia piikkejä, jotta voidaan ilmoittaa mahtavat vääntömomentit myynti-ilmoituksessa.. (sama pätee tehoon)

eli jos on mahdollisuus käydä Harisella (eteläsuomi) tai Karalalla (KokoSuomi :wink: ) niin ei muuta kun sinne..

Posted: 6.8.2007 21:50
by Markus V
JMK wrote:Onko kellään kokemusta tai tietoa noista upsoluten systeemeistä? http://www.wdracing.net/upsolute.htm
Mulla on tohon omaan kiisselipannuun asennettu tollanen systeemi, ajaa se asiansa kyllä joo.
Mustaa savua sillai sopivasti, diesel kelpaa n.6litran/100km menolla
Ja tehoa ja vääntöä piisaa, elunperin 115hp ---> 140hp ja noin 350Nm vääntöö

Posted: 6.8.2007 22:19
by renze
Vielä Harisen ja Karalan yhteystiedot niin oon kiitollinen.

Posted: 6.8.2007 22:24
by Matsoni
renze wrote:Vielä Harisen ja Karalan yhteystiedot niin oon kiitollinen.
Special Tuning Harinen Oy

Ossi Harinen 044-5849801
Seppo Harinen 044-5849802

Posted: 6.8.2007 22:58
by Kemizti
renze wrote:Vielä Harisen ja Karalan yhteystiedot niin oon kiitollinen.
Turbotec (Karala)

ALT CONTROL OY
Sepänpolku 5
41310 Leppävesi
Puh: 014-282 171
Fax: 014-282 172
E-mail: autos@iwn.fi

Posted: 6.8.2007 23:13
by renze
Tarvii huomenna soitella ja kysellä.

Posted: 7.8.2007 18:33
by shoebox
Kannattaa olla sitten kärsivällinen, jos ei heti saa Karalaa kiinni..Sillä on meinaa oikeesti hommia siellä ja puhelin soi IHAN kokoajan..Just viime viikolla kävin siellä ja seurauksena oli lastutusajan varaus.. ;) Voi voi, kun odottaa taas kun pikkupoika, et pääsee testaamaan koelenkkiä ohjelmanmuutoksen jälkeen.. 8)

Posted: 7.8.2007 22:00
by Tero Häkli
en itte kyllä koskis noihin yleislaatikoihin ;) melkein saman saa itte säätelemällä jakajapumpullisissa, jos enempi osia vaihtelee niin karalalle, son viksu miäs ja osaa hommansa. eka evryt sun muut ja sitten ku huomaat ettei riitä niin vaihdat suuttimet ym ym ;) ja sit vasta karalalle :P

Posted: 11.11.2008 18:49
by Nakkisormi
Herätellääs tätä keskustelua :)

Sain tuossa täältä oulusta paikasta nimeltä Powerflash http://www.powerflash.fi/ tarjouksen tehonlisäyksestä
Suositeltava max teho noin 140hv / 320Nm

Hinta 490eur sis alv 22%
Saat tulla testaamaan ilmaiseksi ilman ostositoomusta.

Ihan kohtuullinen hinta näin äkkiseltään, että houkuttelee.

Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa kyseisestä yrityksestä, että uskaltaisiko tuonne viedä?

Posted: 12.11.2008 0:50
by Tero Häkli
noissa "testiohjelmissa" ei sitten aina palaudu vanha ohjelma kun se aika loppuu jos toi sen tyylinen on... huonolla tuurilla tulee laiskempi sen testiajan jälkeen. munkin kautta saat halvemmalla kunnon ohjelman =)

Posted: 12.11.2008 12:45
by maikki
Höpöhöpö

Powerflashin softat tulee karalalta ja alkuperäinen softa otetaan talteen ja palautetaan jos jostain kumman syystä ei haluakaan virisoftaa.

Nakkisormi: Älä ota koesoftaa jos ei ole pätäkkää heti ostaa sitä...paluuta ei ole kun on päässyt kokeilemaan softaa :D

kertoo nimimerkki Ekin luona käynyt:"kokeile ihan rauhassa sitä softaa" :twisted:

Tero: Mitkäs softat sulla on jos on paremmat ku karalan? :wink:

Posted: 12.11.2008 14:54
by Tero Häkli
no sit o kunnolline jos karalan, mut on karalan softiakin kaveri korjaillu...
niitä on vaan paljo liikkeellä misä palautuu lastuttajan vakiosofta mikä ei välttämäti oo sama kun auton softa, siks varottelen =) yleensä noi on kyllä niitä muutaman tunnin jälkeen palautuvia testilastuja

Posted: 12.11.2008 19:50
by SamiK
Kolme autoa on Powerflashillä lastutettu.. Ikinä ei oo tarvinnu testisoftaa kokeilla. Eikä ongelmia ole ollut.
Monen mukaan ainakin Pohjoisen ammattitaitoisempia autosähkömiehiä ja lastuttajia. Tuolla käy meinaan melko paljon porukkaa.
Vois käydä taas vierailemassa itsekin. Pitäskö kysyä Erkiltä kimppatarjousta...

Posted: 12.11.2008 20:12
by Tero Häkli
ei kukaan haluais lähetellä filua niin katottas ihan mielenkiinnosta onko samaa tasoo ku karalalta iteltään vai tekeekö nopeempaa noi sen kautta tulevat =)
luultavasti hyvä se on jos karala sen on tehny, yhtään valmista kunnollista lastua ei oo eteen tullu, siis näitä mikkä vaan latailee niitä autoon ja ohjelma tulee ulkomailta

Posted: 12.11.2008 20:24
by Pasi Häkli
Joo, muunmuassa se mun lastu oli kuulemma melkosta sontaa, josta jouduin maksamaan pitkän pennin. Nykyäänhän on siis täysin tuohon autoon räätälöity ohjelma.
Sen kökkölastun valmistaja oli Koch Enginepower.

Posted: 13.11.2008 7:49
by Nakkisormi
No niin. Soittelin eilen tuonne Powerflashille ja kaveri sano, että ohjelmat tulee karalalta. Niinku Maikki sano niin persaukisena ei kannata mennä koittaan ohjelmaa. Raha löytys..öhöm tottakai, mutta jos nyt tällä hetkellä menen tuon investoimaan niin saan loppuelämäni kimittää monta oktaavia korkeammalla äänellä, ku emäntä repäsee nyytit irti :D
Vähän turhan monta investointia on ois nyt päällä, ku alusta pitäs saada kuntoon ja nyt tämä..voi ei mihin minä joudun tämän homman kanssa :?

SamiK: Kysäseppä ihan piruillessaan jos kehtaat niin sitä kimppahintaa?!

Posted: 13.11.2008 7:55
by Tero Häkli
ja sitte ku lastun laitat niin viikon päästä tuntuu helvetin laiskalta ja tarvis alkaa osia vaihdella.... sit vasta alkaa menee rahaa =)

Posted: 13.11.2008 9:52
by maikki
Asiat tärkeysjärjestykseen: ensin alusta sitten tehoa :twisted:

Slamit:llä kw:n -35mm alustasarja passattiin reilu 400€...ei paha. Kannattaa vain katsoa missä säädättää kulmat.

Posted: 13.11.2008 10:20
by Nakkisormi
maikki wrote:Asiat tärkeysjärjestykseen: ensin alusta sitten tehoa :twisted:

Slamit:llä kw:n -35mm alustasarja passattiin reilu 400€...ei paha. Kannattaa vain katsoa missä säädättää kulmat.
Voi rähmäpulla..tuo on jo edukas. Alusta kyllä vaatii huomiota ku on aika finaalissa iskaritkin. Nythän tuo on oikea nautiskelijan auto..keinuu niin kivasti suunta ja toiseen.
Antaskohan mamma mulle vähän viikkorahaa, että saisin alustasarjan tilattua :D

Posted: 13.11.2008 14:19
by Tero Häkli
juu tuo on oikee järjestys =) itel on alusta jarrut ym kunnos mut kone puuttuu :lol:

Posted: 13.11.2008 18:09
by SamiK
Joo.. Pitää kysyä kun selviää kuin monta kampetta täytyis laittaa.. Lasken sinut mukaan..
Polttelis vaan ruuvata se 150pd puhallin ensin tohon atj:n kylkeen. Tero varmaan tietänee semmoisesta operaatiosta paremmin miten onnistunee. Ei ole vielä ollut aikaa tutustua kun auto ollut vasta 2 viikkoa alla. Mutta tuolla föönin vaihdolla ja ohjelmalla sais ne hepat mitkä on itselle riitettävä. :?

Alustasta... niin itselle on toivottavasti jo matkalla GTS Sport Kit 45/35 K.A.W:in jousilla. 375e toimitettuna.
Ainoa sarja mitä minä olen nähnyt missä perä ei jää liian alas vittumaisen näköisesti. Ja pitäs kestääkin.. 8)
Kun ei viitsi säädettävää laittaa kun ei sitä tule koskaan kuitenkaan säädettyä kun sen kerran saa laitettua.

Posted: 13.11.2008 18:14
by Sami Jalonen
^Toi on sit menoa.. Hetikohta loppuu suuttimet kesken, sit kytkin, sit.. :D Onneks itellä iski rahapula ni ei tullu ees alotettua :P

Posted: 13.11.2008 18:29
by SamiK
Niimpä.. Sehän se pelottaaki että karkaa moppeli ihan kokonaan räpylästä..
Yrittää puolustella itellensä että pitäs autoa pitempään kun vähän laittaa ettei raskis luopua... On viimeaikoina vaivannut krooninen autokuume.
Tulee kuitenkin käytyä vain ostamassa potentiometri ja kaiutinkaapelia ja viritellä evry.. Sekin on käyny mielessä viimeaikoina.. Tohon vanhempaan itse asiassa on jo valmiina evryn rakennustarvikkeet ihan liittimiä myöten..

Posted: 26.11.2008 20:25
by Nakkisormi
Dodiin..tuli tuo Maikin mainitsema Kw sport suspension setti tilattua slamitilta..sitä ootellessa. Pelottaa vähän tuo -35mm että pääsekö tässä enää mökille :?

Posted: 27.11.2008 12:26
by maikki
paremmin alustasarjalaisella pääsee huonoa tietä kuin vakiolla. keula ei tee ylös-alasliikettä.

Anopin & appiukon mökkitie ei ole mikään maailman paras niin parempi tuolla passatilla nyt on sitä ajaa kuin vakiona. Pitää vain ajaa toisen puolen renkaat keskellä tietä. Samaa tietä pääsi ihan sujuvasti peltikeulalla jossa maavaraa just nippanappa yli 8cm.

Säädätä sitten rengaskulmat sah:lla jossa säätävät myös camberit.

Et tarviis 17" aluja ja renkaita? :wink:

Posted: 27.11.2008 20:50
by Nakkisormi
maikki wrote:paremmin alustasarjalaisella pääsee huonoa tietä kuin vakiolla. keula ei tee ylös-alasliikettä.

Anopin & appiukon mökkitie ei ole mikään maailman paras niin parempi tuolla passatilla nyt on sitä ajaa kuin vakiona. Pitää vain ajaa toisen puolen renkaat keskellä tietä. Samaa tietä pääsi ihan sujuvasti peltikeulalla jossa maavaraa just nippanappa yli 8cm.

Säädätä sitten rengaskulmat sah:lla jossa säätävät myös camberit.

Et tarviis 17" aluja ja renkaita? :wink:
Aaa..kauppamies :D Ei kiitos ole tarvetta...emännän mielestä :D
Joo pitää kysyy tuolta sahilta aikaa, kunhan sais asennettua sarja sit alle. Saas nähdä millainen tappelu tulee, ku autoremppaamiset on viimeaikoina ollu aika hiljasessa :) eiköhän se siitä *tsemppaa ittee*

Posted: 28.11.2008 8:50
by maikki
Aloitat ajoissa rost-offin ruiskuttelun pultteihin ja paineilmavehkeillä auot niin etupää menee paljon kivuttomammin. Prokkola tekisi tuon alustanvaihdon varmasti aikas edukkaasti mutta taitaa olla väärällä puolella kylää kun sijaitsee Jäälissä?

Tosin joskus sekään ei auta kertoo nimimerkki:" 8 tuntia III-golffin etuiskareiden yläpään pultteja auki poratessa" :twisted:

Posted: 28.11.2008 9:01
by Tero Häkli
joskus tuppaa olee piukassa ;) tärkein on aina se että putsaa kunnolla teräshajalla kierteet ;)