lukko ongelma

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
roksu

lukko ongelma

Post by roksu »

missä vika kun aukaisen kuskin oven ja menen autoon istumaan niin 30sek. ovet menee
itsestään lukkoon, sisävalot toimii niinkuin pitääkin ja ovi valot myös. olen ottanut kuskin ovesta
johtosarjan irti, sen ollessa kiinni purkaa akun tyhjiin, voiko olla mikrokytkin lukossa rikki vai jotain muuta.
golf iv 16v -02
kiitoksia edellisestä vastauksesta
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Joo siinä kuskin oven lukossa on useampi mikrokytkin kuin yksi. En nyt muista onko 2 vai vieläkin enempi mutta ainakin 2.
Eli ei tunnista sitä oven avausta ja sen takia lyö ovet lukkoon. Sisävalot voi pelata vaikka lukossa vikaa olisikin.

Toimiiko keskuslukko oikein jos käyttää kuskin ovesta lukkoa mekaanisesti avaimella?
Last edited by Pasi Häkli on 30.8.2009 17:26, edited 1 time in total.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Turo

Post by Turo »

En jaksaisi mikrokytkintä uskoa kerta sinulla toimii ovivalot ja muut sisävalot normaalisti kun oven avaa. Ottaakohan nyt johtosarja jostain maihin jos kerta akkua purkaa?
Golf 1.9TDI 4motion -02
roksu

lukko ongelma

Post by roksu »

avaimella keskuslukitus toimii ihan hyvin, pitäs varmaan tutkia se johto sarja olisko siinä
jotain häikkää. onkohan se hankala kaivaa esiin .
Sami Jalonen

Post by Sami Jalonen »

Joku sano et toi on ihan ominaisuus, jos ei laita virtoja päälle ni menee hälyt päälle? Oli ihan huoltoneuvoja sanonu.
Omassa sama, mutta mulla on myös tuo mikrokytkin rikki.
AjH

Post by AjH »

Näissä on ilmeisesti eroja mallittain ja vielä vuosimallien välillä? -01 3BG joka meillä on pistää ovet lukkoon ton ~30sek jälkeen jos ovia ei ole avattu, mutta jos oven avaa niin sitten ei enää automaagisesti lukitse. Ei siis tarvitse virtoja käyttää päällä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Sami Jalonen

Post by Sami Jalonen »

-00 laittaa kiinni jos avaa kuskin oven eikä laita virtoja, muista ovista avatessa ei tarvi laittaa virtoja. Tai siis ainakin mulla, tosin voi olla et toi on vika..
Kale

Post by Kale »

^Mulla käyttäytyy -01 golffi samalla tavalla. Huoltoneuvojan kanssa neuvottelin niin sanoi, että on kuullostaa normaalilta toiminnalta. Mun mielestä ei aiemmin pistänyt ovia kiinni.
AjH

Post by AjH »

Jos, kuten Pasi sanoi, siellä on useampi mikrokytkin esim valoille oma ja häly/keskuslukolle omansa niin toinen näistä voisi olla entinen ja sitä myöten toimii puoliksi. Oletteko kokeilleet avata jonkun muun kuin kuskin oven? Meidän autossa ei ole väliä minkä oven avaa, ei mene lukkoon uudelleen jos avaa minkä tahansa ovista.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Kale

Post by Kale »

Kuten Sami tuossa aiemmin kertoi niin kuskin oven jos avaa ja ei laita avaimia virtalukkoon niin ovet menee kiinni. Muista ovista jos avaa niin ovet ei mene kiinni. Huoltoneuvojan mielestä tuo on ehkä normaalia ja sitä pystyisi testerillä muuttamaan mutta väitti etteivät he sitä muuta ilman erillistä pyytämistä. Eipä tuo itseä pahemmin stressaa kun sen tietää joten antaa olla ja antaa seuraavan omistajan ihmetellä asiaa jos haluaa.
Tero Häkli

Post by Tero Häkli »

vag-comilla helppo ottaa pois päältä toi ominaisuus
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Turo

Post by Turo »

Sami Jalonen wrote:-00 laittaa kiinni jos avaa kuskin oven eikä laita virtoja, muista ovista avatessa ei tarvi laittaa virtoja. Tai siis ainakin mulla, tosin voi olla et toi on vika..
Tuossa voisi olla vikana mikrokytkin kuskin ovessa.
Golf 1.9TDI 4motion -02
Sami Jalonen

Post by Sami Jalonen »

Se onkin rikki, mutta muistelin et Kale oli tota aiemminki höpötelly et olis ominaisuus. Täytyy koittaa vagcomilla koodata se pois, jos ei lähe ni on vika :) Olisko Terolla tarkempia ohjeita?
Kale

Post by Kale »

Kyllä mä olen sitä vikana pitänyt tähän saakka ja edelleenkään en täysin usko huoltoneuvojan juttuja. Mun mielestä on aiemmin toiminut erilailla. Pasinhan tämä pitäisi tietää onko jotain rikki vai ei.
Tero Häkli

Post by Tero Häkli »

^^ voidaan kattoo sitä perjantaina =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Sami Jalonen

Post by Sami Jalonen »

^Kettu kuittaa.
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Kale wrote:Kyllä mä olen sitä vikana pitänyt tähän saakka ja edelleenkään en täysin usko huoltoneuvojan juttuja. Mun mielestä on aiemmin toiminut erilailla. Pasinhan tämä pitäisi tietää onko jotain rikki vai ei.
Kyllä se on vika mun mielestä. Lähes varma asiasta.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Kale

Post by Kale »

Vikahan tuo omassa autossa ainakin. Olenkin ehtinyt jo unohtaa yhden pointin eli valosummeri ei toimi joten pakko olla mikrokytkin rikki.
Sami Jalonen

Post by Sami Jalonen »

Tänään hyppäsin autoon ja avain ei liikkunu virtalukossa. Onko noissa ollut jäätymisongelmia? Ei oo aiemmin yhtään avain temppuillu eli en usko että kuluneisuuttaan tökkisi. Kumpikaan avain ei toiminu kunnes olin vähän aikaa renkannu ja työnsin voimalla avainta pohjaan.
KakePro

Post by KakePro »

Sami Jalonen wrote:Tänään hyppäsin autoon ja avain ei liikkunu virtalukossa.
Samaa "vikaa" oli itellä taannoin. Itellä oli avaimen mukana kulkeutunut niin paljon pa*kaa että lukko ei kääntynyt mihinkään. Ongelmaan auttoi se että otin rattiakselin ympäriltä muovit pois. Pottu WD-40:tä lukkoon ja paineilmaa perään. Sellasta mustaa ja harmaata kökköä pukkasi ulos lukon reijästä paperille. Ongelma korjaantui tällä.

Saattaahan tuo jäätynytkin olla :roll:
Passat Variant 1.9 TDI AHU 66kw Vihriä Weitti.
Sami Jalonen

Post by Sami Jalonen »

*kopkop* Nyt ei oo mitään ongelmaa ton yhden kerran jälkeen ollu, jos vielä temppuilee ni täytyy putsailla.
mikalkai

Post by mikalkai »

Saako noita mikrokytkimiä erikseen tilattua? Omassa passatissa ei toimi valot kun kuskin oven avaa. Ei myöskään mene lukkoon muut kuin kuskin ovi siitä lukittaessa. Joskus toimii keskuslukko mutta hyvin harvoin. Missä muuten tuo mikrokytkin/kytkimet sijaitsee tarkalleen?
Sami Jalonen

Post by Sami Jalonen »

Marmorilta ostaessa taitaa tulla koko lukkorunko mukana missä se mikrokytkin on, joku oli sitä yksittäisenä komponenttina koittanu vaihtaa mutta reisille oli mennyt. Olikohan satasen luokkaa se lukko-osa.
mikalkai

Post by mikalkai »

Ostin varmuuden vuoksi uuden lukko-osan. 152e näytti olevan tän päivän hinta. Seuraavat tulee kyllä romikselta jos tarve tulee.
Post Reply