Page 1 of 1
Passat -91 mittaristo
Posted: 19.9.2004 10:38
by Catarthis
Laitoin juuri -91 mallisen td passatin, eli olen vielä täysin kokematon aloittelija tällä mystisellä volkkareiden viitoittamalla polulla...
Muuten auto tuntuisi menevän hyvin, mutta pienoista sähkövikaa löytyy: polttoaine- ja lämpömittari eivät toimi ja lämppäri ei toimi (sulakkeen asennuksen jälkeen) kuin 2-nopeudella...
Osaisikohan kukaan antaa minkään näköistä vinkkiä, mistä suunnasta vikaa tulisi lähteä etsimään...
Posted: 19.9.2004 10:53
by MarkusK
Lämppäristä on luultavasti etuvastus palanut, se kannattaa tarkistaa ensimmäiseksi.
Posted: 22.9.2004 10:17
by Catarthis
Joo, lämppärin sain pelittään ja vika piili juuri siinä vastuksessa, mutta ei kukaan osaisi antaa vinkkiä siihen mittaristoon, muut mittarit ja valot pelaa ihan normaalisti... Pitäisikö ottaa suosiolla mittaristo syliin ja alkaa tutkimaan?? Ja mitenkäs se muuten irroitetaan??
Auto on tosiaan vm. -91 passat variant...
Posted: 28.9.2004 22:06
by kaahari
Saitko se mittariston pelaa? Taisit kysellä FFP:llä myöskin?
Posted: 29.9.2004 13:02
by Catarthis
Joo kävin kyselemässä sielläkin...
Ja taival mittariston kanssa on vähintäänkin erikoinen...
Polttoainemittari alko pelittään, lämpömittarista ei ole täyttä varmuutta, kun se nousee vain 70 asteeseen ja laskee siitä tuonne 60 tienoille, vaikka uus termari. En tiedä uskaltaisko siihen oikein luottaa ja tuota öljyvaloa en ainakaan vielä saanut pelittään, vaikka siitä puuttu koko hehku! Mutta laitoin sille sitten erillisen valon...
Posted: 2.11.2005 19:08
by mergon78
Miten korjasit vian? Itselläni on -91 passat jossa myöskin lämpö- ja polttoaine mittarit ei pelitä
Posted: 5.5.2006 8:59
by peet
Sama taistelu oli itsellä samanlaisen passatin mittariston kanssa, vika ilmeni alkuun lämpö/bensamittarin toiminnan pätkimisenä, lopulta vaikeni tyystin. Mittariston päreiksi purkaminen hyödytti ainakin sen verran, että tuli todettua lämpö/bensamittarin piirilevyyn liittävistä kytkinpiikeistä yhden juotoksen irtoaminen mittarisysteemin sisältä, juotin kiinni, mittasin ja totetin kaiken toimivan liittimelle asti. Henkseleiden paukutteluun ei tosin ollut mitään aihetta, mittarit pysyivät nolla-asennossa. Varsinainen vika olikin se pieni 3-piikkinen lutikka, kulkee nimellä jännitteenvakain ja maksaa ainakin paikallisessa volkkarin varaosamyynnissä 23e. Osa on paikoillaan ihan painamalla, eli ei tarvitse kolvia ruveta lämmittämään. Vielä lisäyksenä: itsellä vika korjaantui osan vaihdolla, mutta 5 min ajon jälkeen lämpö/bensamittari näyttivät nollaa taas, 15 min ajon jälkeen toimivat normaalisti, eli osa on voinut olla viallinen, mutta jonkinlaista kosketushäiriötä täytyy ruveta metsästämään edelleen.
Posted: 2.10.2007 21:29
by bacman
Itsellläkin on sama ongelma lämpömittarin kanssa. onko muidenkin ongelmat korjaantuneet jännitevakaimen vaihdon jälkeen ??
Posted: 11.1.2008 18:04
by rojektori
Samaa ongelmaa myös täällä (95 passat). Ostohetkellä tietty pelas niinkuin pitää, mutta kotimatkalla mittarit pimeänä, kyllä hapottaa. Onko kukaan saanut vikaa korjatuksi?
Posted: 16.1.2008 16:37
by rojektori
Tänään ajoin hiljaa hidasteeseen ja auto hieman tärähti ja kappas mittarit alkoi pelaamaan. 5km päässä oli pieniä töyssyjä tiessä ja mittarit katosivat. Eli jotain pientä kontaktihäiriötä taitaa olla. Vkl mittari irti etuvastusta rämppäämään.
Posted: 16.1.2008 22:03
by rojektori
Pitääkö '95 passatissa (airbag) irrottaa ratti, kun ruuvaa mittarit irti?
Posted: 16.1.2008 22:07
by Pasi Häkli
Jos en kauhean väärin muista, niin ei se mittaristo mahdu sieltä tulemaan pois jos ratti on paikallaan. Ei se ratin poisto niin vaikea homma ole, etteikö sitä kannattaisi pois tieltä ottaa.
Posted: 17.1.2008 13:56
by Jari P
Ei tarvi ottaa irti, mahtuu suht helposti tulemaan pois ilmankin.
Posted: 17.1.2008 15:50
by rojektori
No hyvä juttu, helpottaa kummasti asiaa.
Posted: 2.6.2008 20:48
by rojektori
Vika selvitetty nyt kesäloman kunniaksi.
Sähköiset mittarit on asennettu painanamalla piirilevyyn, kierroslukumittari kolmella "pinnillä". Maadoitus tai jännite kiertää kierroslukumittarin kautta, mittaria heiluttamalla mittarit nousevat. Irroitin piirilevyn ja väänsin pinnejä vasten tulevia jousia kireämmälle ja kyllä pelaa.
Samalla on hyvä vaihtaa kaikki mittarivalot, mikäli ei ole ledeillä. Ja piirilevyn irroituksessa pitää irroittaa myös oikealla ylhäällä ruuvilla kiinnitetyn transistorin ruuvi. Itse en aluksi huomannut irroittaa ruuvia ja piti sitten tinata transistori kiinni mittaristoa kasatessa.