Passat -91 mittaristo
Passat -91 mittaristo
Laitoin juuri -91 mallisen td passatin, eli olen vielä täysin kokematon aloittelija tällä mystisellä volkkareiden viitoittamalla polulla...
Muuten auto tuntuisi menevän hyvin, mutta pienoista sähkövikaa löytyy: polttoaine- ja lämpömittari eivät toimi ja lämppäri ei toimi (sulakkeen asennuksen jälkeen) kuin 2-nopeudella...
Osaisikohan kukaan antaa minkään näköistä vinkkiä, mistä suunnasta vikaa tulisi lähteä etsimään...
Muuten auto tuntuisi menevän hyvin, mutta pienoista sähkövikaa löytyy: polttoaine- ja lämpömittari eivät toimi ja lämppäri ei toimi (sulakkeen asennuksen jälkeen) kuin 2-nopeudella...
Osaisikohan kukaan antaa minkään näköistä vinkkiä, mistä suunnasta vikaa tulisi lähteä etsimään...
Elämä on hienoa, kun sen oikein oivaltaa!
Joo, lämppärin sain pelittään ja vika piili juuri siinä vastuksessa, mutta ei kukaan osaisi antaa vinkkiä siihen mittaristoon, muut mittarit ja valot pelaa ihan normaalisti... Pitäisikö ottaa suosiolla mittaristo syliin ja alkaa tutkimaan?? Ja mitenkäs se muuten irroitetaan??
Auto on tosiaan vm. -91 passat variant...
Auto on tosiaan vm. -91 passat variant...
Elämä on hienoa, kun sen oikein oivaltaa!
Joo kävin kyselemässä sielläkin...
Ja taival mittariston kanssa on vähintäänkin erikoinen...
Polttoainemittari alko pelittään, lämpömittarista ei ole täyttä varmuutta, kun se nousee vain 70 asteeseen ja laskee siitä tuonne 60 tienoille, vaikka uus termari. En tiedä uskaltaisko siihen oikein luottaa ja tuota öljyvaloa en ainakaan vielä saanut pelittään, vaikka siitä puuttu koko hehku! Mutta laitoin sille sitten erillisen valon...
Ja taival mittariston kanssa on vähintäänkin erikoinen...
Polttoainemittari alko pelittään, lämpömittarista ei ole täyttä varmuutta, kun se nousee vain 70 asteeseen ja laskee siitä tuonne 60 tienoille, vaikka uus termari. En tiedä uskaltaisko siihen oikein luottaa ja tuota öljyvaloa en ainakaan vielä saanut pelittään, vaikka siitä puuttu koko hehku! Mutta laitoin sille sitten erillisen valon...
Elämä on hienoa, kun sen oikein oivaltaa!
Sama taistelu oli itsellä samanlaisen passatin mittariston kanssa, vika ilmeni alkuun lämpö/bensamittarin toiminnan pätkimisenä, lopulta vaikeni tyystin. Mittariston päreiksi purkaminen hyödytti ainakin sen verran, että tuli todettua lämpö/bensamittarin piirilevyyn liittävistä kytkinpiikeistä yhden juotoksen irtoaminen mittarisysteemin sisältä, juotin kiinni, mittasin ja totetin kaiken toimivan liittimelle asti. Henkseleiden paukutteluun ei tosin ollut mitään aihetta, mittarit pysyivät nolla-asennossa. Varsinainen vika olikin se pieni 3-piikkinen lutikka, kulkee nimellä jännitteenvakain ja maksaa ainakin paikallisessa volkkarin varaosamyynnissä 23e. Osa on paikoillaan ihan painamalla, eli ei tarvitse kolvia ruveta lämmittämään. Vielä lisäyksenä: itsellä vika korjaantui osan vaihdolla, mutta 5 min ajon jälkeen lämpö/bensamittari näyttivät nollaa taas, 15 min ajon jälkeen toimivat normaalisti, eli osa on voinut olla viallinen, mutta jonkinlaista kosketushäiriötä täytyy ruveta metsästämään edelleen.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Vika selvitetty nyt kesäloman kunniaksi.
Sähköiset mittarit on asennettu painanamalla piirilevyyn, kierroslukumittari kolmella "pinnillä". Maadoitus tai jännite kiertää kierroslukumittarin kautta, mittaria heiluttamalla mittarit nousevat. Irroitin piirilevyn ja väänsin pinnejä vasten tulevia jousia kireämmälle ja kyllä pelaa.
Samalla on hyvä vaihtaa kaikki mittarivalot, mikäli ei ole ledeillä. Ja piirilevyn irroituksessa pitää irroittaa myös oikealla ylhäällä ruuvilla kiinnitetyn transistorin ruuvi. Itse en aluksi huomannut irroittaa ruuvia ja piti sitten tinata transistori kiinni mittaristoa kasatessa.
Sähköiset mittarit on asennettu painanamalla piirilevyyn, kierroslukumittari kolmella "pinnillä". Maadoitus tai jännite kiertää kierroslukumittarin kautta, mittaria heiluttamalla mittarit nousevat. Irroitin piirilevyn ja väänsin pinnejä vasten tulevia jousia kireämmälle ja kyllä pelaa.
Samalla on hyvä vaihtaa kaikki mittarivalot, mikäli ei ole ledeillä. Ja piirilevyn irroituksessa pitää irroittaa myös oikealla ylhäällä ruuvilla kiinnitetyn transistorin ruuvi. Itse en aluksi huomannut irroittaa ruuvia ja piti sitten tinata transistori kiinni mittaristoa kasatessa.
Passat Passat 35i B4 '95
2 x Celica TA22
Ford '40 PU
2 x Celica TA22
Ford '40 PU